خبر

آیا روند صعودی آپتوس متوقف خواهد شد؟

آیا روند صعودی آپتوس متوقف خواهد شد؟

عملکرد اپتوس تاکنون درخشان بوده است. ولی اندیکاتورها نشان می‌دهند روند صعودی قیمت اپتوس ممکن است به پایان خود نزدیک باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، صبح امروز، یک‌شنبه 29 ژانویه / 9 بهمن، گاوها و خرس‌ها در بازار اپتوس (APT) در حال مبارزه با یکدیگر بودند. ولی در نهایت، گاوها پیروز شدند - گاوها به معامله‌گرانی گفته می‌شود که به دنبال افزایش قیمت هستند؛ خرس‌ها نیز همیشه در مقابل گاوها قرار می‌گیرند. به این ترتیب، از قیمت اپتوس در حوالی 16.90 دلار حمایت شد. از آن لحظه، اپتوس شروع به افزایش کرد و به سقف روزانه‌ی 18.53 دلار رسید. هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 15:30 - اپتوس با 3.047 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 18.14 دلار معامله می‌شود. 

با افزایش قیمت اپتوس در روز جاری، ارزش کل بازار این التکوین نیز افزایش یافته است. هم‌‌اکنون، ارزش کل بازار اپتوس با 3.44 درصد افزایش به 2,908,172,836 دلار رسیده است. در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش کل بازار، اپتوس یک رتبه پایین‌تر از تن کوین (TON) و یک رتبه بالاتر از بیت کوین کش (BCH) در جایگاه بیست و ششم قرار دارد.  

نمودار قیمت اپتوس

فاصله‌ی اندک میان دو باند بالایی و پایینی اندیکاتور بولینجر - که در حال حاضر به ترتیب در دو سطح 18.69379324 دلار و 17.31183670 دلار قرار دارند - نشان می‌دهد که بازار اپتوس APT در حال تثبیت است. روند نسبتا پایدار کنونی نشان می‌دهد که بازار اپتوس ممکن است در آینده نزدیک‌ نیز شاهد نوسان‌های قابل توجهی نباشد.

با توجه به این که شاخص قدرت نسبی استوکاستیک (Stoch RSI) در نمودار 4 ساعته‌ی قیمت اپتوس (APT) در حال حاضر در ناحیه‌ی 25.39 قرار دارد، پیش‌بینی می‌شود که حرکت صعودی کنونی در بازار اپتوس در حال کاهش است و ممکن است خرس‌ها به زودی کنترل بازار را مجددا به دست بگیرند. در نتیجه، ممکن است بازار اپتوس برای مدتی وارد دوره‌ی نزولی شود. این مسئله باعث کاهش حجم معاملات خواهد شد؛ زیرا معامله‌گران انگیزه‌ی خود را برای ورود به پوزیشن‌های لانگ (خرید) از دست خواهند داد.

نمودار بولینجر باند

سقوط اخیر خط مکدی (0.85140209) به زیر خط میانگین متحرک ساده‌ی آن، پیش‌بینی‌های نزولی را تقویت می‌کند. وقتی خط مکدی زیر خط میانگین متحرک ساده‌ی خود می‌رود، نشان‌دهنده‌ی این حقیقت است که فشار فروش بالا رفته و خرس‌ها احتمالا بازار را تحت کنترل خود در خواهند آورد.

به علاوه، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار قیمت اپتوس در حال حاضر روی عدد 62.61 قرار دارد. این مسئله نشان می‌دهد که شاخص قدرت نسبی به زیر خط سیگنال سقوط کرده، و در نتیجه، قیمت اپتوس (APT) در آستانه‌ی سقوط است.

نمودار مکدی و RSI

اگر گاوها می‌خواهند پیش‌بینی‌های نزولی را بی‌اعتبار کنند، باید قیمت اپتوس را افزایش داده و سطح مقاومت فعلی را برای اپتوس حفظ کنند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
یکشنبه 9 بهمن 1401 ساعت 15:44
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین