خبر

بازار بیت‌کوین کاملا صعودی است!

بازار بیت‌کوین کاملا صعودی است!

به اعتقاد یکی از تحلیلگران مشهور بازار کریپتو به نام کول گارنر، بیت کوین جان تازه‌ای گرفته و بازار آن هم‌اکنون کاملا صعودی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، یکی از تحلیلگران برجسته‌ی بازار کرپیتو به نام کول گارنر، با ارائه‌ی برخی شاخص‌ها و معیارهای آن‌چین ادعا کرده است که بیت‌ کوین (BTC) در بالای سطح 23,000 دلار مومنتوم صعودی خود را حفظ کرده و هم‌اکنون در وضعیت کاملا صعودی قرار دارد. وی روز گذشته، 28 ژانویه / 8 بهمن، گفت که نتایج تحلیل‌های‌اش کاملا آزموده‌شده و معتبر هستند.

پادشاه ارزهای دیجیتال در بالای سطح 23,000 دلار قرار دارد و گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) دائما تلاش می‌کنند آن را به سطوح بالاتر برسانند. با وجود این، هنوز بسیاری از سرمایه‌گذران نگران هستند که مبادا بیت کوین دچار اصلاح قیمت شود. ولی کول گارنز، با اطمینان معتقد است که بیت کوین همچنان سبزپوش باقی خواهد ماند.

وی در روز گذشته طی پستی در توییتر با اعلام صعودی بودن بازار بیت کوین، نمودارهایی را نیز برای اثبات ادعای خود ارائه داد. وی نمودارها را این‌گونه تفسیر کرد: «در حال حاضر، همه‌ی آن‌ها بسیار صعودی به نظر می‌رسند.»

یکی از معیارهایی که کول گارنر برای اثبات صعودی بودن روند قیمت بیت کوین ارائه داد، مقایسه‌ی نسبت بیت کوین به استیبل کوین‌ها در صرافی‌ها بود. این نسبت اکنون در بالاترین سطح خود از اوایل 2020 تاکنون قرار دارد. گارنر ادعا کرده است که «این معیار به ندرت اشتباه می‌کند.» وی البته جزئیات بیش‌تری در مورد سازوکار آن ارائه نکرد.

نمودار بیت کوین

همچنین، گارنر به حجم معاملات سودده در بازار کریپتو اشاره کرده که به بالاترین سطح خود از سه سال و نیم گذشته رسیده است. به اعتقاد این گارنر، این مسئله نیز صعودی بودن بازار بیت کوین را ثابت می‌کند.

نمودار بیت کوین

طبق آخرین داده‌های موسسه تحلیل آن‌چین گلسنود، با توجه به روند افزایشی قیمت بیت کوین، نسبت سود تحقق‌یافته به زیان تحقق‌یافته به طور پیوسته در حال بهبود است.

سود و زیان تحقق یافته

همچنین، بر اساس داده‌های بازار، با توجه به افزایش قابل ملاحظه‌ی قیمت بیت کوین در سال جاری، نسبت سود و زیان خالص تحقق نیافته تا حدود زیادی بهبود یافته است. سود یا زیان تحقق یافته به سود یا زیانی گفته می‌شود که سرمایه‌گذار یا معامله‌گر پس از معامله‌ی یک دارایی به صورت واقعی تجربه می‌کند. ولی سود یا زیان تحقق نیافته - همان‌طور که از نام‌اش بر می‌آید - هنوز تحقق نیافته و فقط بر روی کاغذ است، زیرا هنوز نقد نشد است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
یکشنبه 9 بهمن 1401 ساعت 12:15
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین