خبر

طلا تحت فشار فروش

طلا تحت فشار فروش

با انتشار داده‌های بهتر از حد انتظار ایالات متحده، قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه کاهشی نسبی داشت. در این بین، نقره در مسیر صعودی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «کیتکونیوز»، قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه‌ی ایالات متحده به طور متوسط کاهش یافته است و این امر به دنبال انتشار برخی داده‌های بهتر از حد انتظار ایالات متحده روی داد که در واقع، مسیر تشدید سیاست‌های پولی را هموار می‌کند. به دنبال افزایش‌های اخیر که شاهد افزایش یک‌شبه‌ی قیمت طلا به بالاترین حد در 9 ماه گذشته بود، فشارهای معمول بیشتری برای افزایش سود مشاهده می‌شود. طلای فوریه آخرین بار با 7.50 دلار کاهش به 1935.30 دلار رسید و نقره مارس 0.059 دلار افزایش یافت و به 24.00 دلار رسید.

نقطه داده‌ی اصلی روز پنج‌شنبه، پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه‌ی چهارم است. تولید ناخالص داخلی که کمی بالاتر از انتظارات بازار برای افزایش 2.8 درصدی سال به سال بود و در مقایسه با رشد 3.2 درصدی در سه ماهه‌ی سوم،  در سه ماهه‌ی اول 2.9 درصد افزایش یافت. دیگر داده‌های منتشرشده ایالات متحده تا به امروز نیز خوش‌بینانه بوده است. قیمت طلا با توجه به اخبار منتشرشده پس از مشاهده‌ی برخی فشارهای فروش یک شبه، اندکی کاهش یافت.

قیمت طلا

بازارهای سهام جهانی عمدتأ یک شبه بالاتر بودند. با شروع جلسه‌ی روز نیویورک، شاخص‌های سهام به سمت افتتاحیه‌های کمی بالاتر می‌روند. شاخص‌های سهام در نمودارهای روزانه از روند صعودی قیمت در کوتاه‌مدت بهره می‌برند که نشان‌دهنده‌ی افزایش بیشتر در کوتاه‌مدت است.

بازارهای خارجی کلیدی امروز شاخص دلار ایالات متحده را اندکی بالاتر می‌بینند. قیمت‌های آتی نفت خام نایمکس کمی قوی‌تر است و حدود 80.75 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. در عین حال، بازدهی معیار ایالات متحده اوراق 10 ساله خزانه‌داری در حال حاضر به 3.509% رسیده است و از قرار معلوم، پس از داده‌های خوش‌بینانه‌ی ایالات متحده اندکی افزایش یافته است.

طلا و نفت خام

تحلیل تکنیکال طلا

از نظر تکنیکال، گاوهای معاملات آتی طلا دارای مزیت تکنیکال کلی در کوتاه‌مدت هستند. قیمت‌ها در یک روند صعودی 2.5 ماهه در نمودار میله‌ای روزانه قرار دارند. هدف صعودی بعدی قیمت گاوها این است که در معاملات آتی فوریه بالاتر از مقاومت محکم در 2000.00 دلار بسته شود. هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت خرس‌ها این است که قیمت‌های آتی را به زیر سطح حمایت فنی قوی در 1885.00 دلار برساند. ابتدا مقاومت در بالاترین قیمت امروز 1949.80 دلار و سپس در 1962.50 دلار مشاهده شد. حمایت اول در پایین‌‌ترین سطح چهارشنبه 1920.60 دلار و سپس در پایین‌ترین سطح این هفته 1912.50 دلار مشاهده می‌شود.

نمودار قیمت طلا را مشاهده کنید.

تحلیل تکنیکال نقره

گاوهای نقره دارای مزیت کوتاه‌مدت تکنیکال اندکی هستند. با این حال، معاملات جانبی و متلاطم بوده و روند صعودی قیمت در نمودار روزانه رد شده است. هدف صعودی بعدی گاوهای نقره، بستن قیمت‌های آتی مارس بالاتر از مقاومت تکنیکال در بالاترین رقم ژانویه یعنی 24775 دلار است. هدف بعدی قیمت نزولی برای خرس‌ها، بستن قیمت‌ها زیر سطح حمایت ثابت در 22.00 دلار است. ابتدا مقاومت در بالاترین قیمت امروز 24,095 دلار و سپس در بالاترین سطح این هفته 24,295 دلار مشاهده شد. لازم به یادآوری است که پشتیبانی بعدی با قیمت 23.50 دلار و سپس 23.26 دلار مشاهده می‌شود.

نمودار قیمت نقره را مشاهده کنید.

نویسنده: معصومه دانش
یکشنبه 9 بهمن 1401 ساعت 09:57
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین