خبر

تسلا همچنان بیت کوین های خود را حفظ کرده است!

تسلا همچنان بیت کوین های خود را حفظ کرده است!

تسلا، سازنده خودروهای الکتریکی، علیرغم فروش ۷۵ درصد از دارایی های دیجیتال خود در سه ماهه دوم، از فروش بیت کوین در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ خودداری کرد. این سازنده خودروهای الکتریکی همچنان به حفظ ۹۷۲۰ بیت کوین خود ادامه می دهد و تنها ۳۴ میلیون دلار از سرمایه های خود را به دلیل کاهش قیمت در پایان سال ۲۰۲۲ از دست داد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ در آخرین گزارش نتایج سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ در ۲۵ ژانویه، اطلاعات مالی تسلا نشان می دهد که برای سه ماهه دوم متوالی هیچ یک از بیت کوین های خود را به رغم آشفتگی شدید بازار در ماه های نوامبر و دسامبر به دلیل سقوط صرافی FTX نفروخته است.

این اسناد نشان می دهد که این شرکت تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ ۱۸۴ میلیون دلار دارایی های دیجیتال در سبد سرمایه گذاری خود دارد که این عدد در سه ماه قبل  ۲۱۸ میلیون دلار بود، این کاهش ۳۴ میلیون دلاری به دلیل کاهش قیمت بیت کوین بین پایان سپتامبر و دسامبر سال گذشته بوده است.

بیت کوین در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۱۹۵۰۰ دلار بود و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ تقریباً ۱۵ درصد دیگر کاهش یافت و به ۱۶۶۰۰ دلار رسید.

تسلا همچنین پس از فروش ۷۵ درصد از بیت کوین خود در سه ماهه دوم سال گذشته، باقی بیت کوین خود را تا سه ماهه سوم حفظ کرد.

 فروش بیت کوین سه ماهه دوم، ۹۳۶ میلیون دلار پول نقد به دفتر تسلا اضافه کرد واین شرکت از محل فروش بیت کوین خود ۶۴ میلیون دلار سود کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در آن زمان توضیح داد که این فروش برای اثبات نقدینگی بیت کوین به عنوان جایگزینی برای نگهداری وجه نقد در ترازنامه بود.

با این حال بر اساس برآوردها در ۲۵ ژانویه ، تسلا حدود ۹۷۲۰ بیت کوین دارد.

به طور کلی، تسلا ۵.۷ میلیارد دلار سود از ۲۴.۳ میلیارد دلار درآمد در سه ماهه چهارم به ثبت رساند و حاشیه ناخالص آن به پایین ترین سطح در پنج فصل اخیر رسید. این شرکت در سال ۲۰۲۲ از ۸۱.۴ میلیارد دلار درآمد مجموعاً ۲۰.۸ میلیارد دلار سود داشت.

تسلا همچنان بیت کوین های خود را حفظ کرده است!

قیمت سهام تسلا اخیرا افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

 بر اساس داده‌های Google Finance، معاملات هفته گذشته تسلا به طور کلی مثبت بود توانست بیش ۶ درصد افزایش بیابد.

منبع:
شنبه 8 بهمن 1401 ساعت 20:06
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین