خبر

پلی‌استیشن وی‌آر ۲؛ با ۱۳ بازی جدید هدست واقعیت مجازی سونی آشنا شوید

پلی‌استیشن وی‌آر ۲؛ با ۱۳ بازی جدید هدست واقعیت مجازی سونی آشنا شوید

کمتر از یک ماه تا عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر ۲ (PS VR2) باقی مانده و سونی به تازگی از بازی‌های جدیدی برای این هدست رونمایی کرده است.

گفتنی است که در ماه نوامبر سال گذشته، ۱۱ بازی جدید نظیر Hello Neighbor: Search and Rescue ،The Dark Pictures: Switchback VR و غیره برای این هدست معرفی شد و سونی ظاهرا قرار نیست که دست از غافلگیر کردن طرفداران بردارد. این کمپانی در کنار معرفی ۱۳ بازی جدید برای این کنسول، همچنین از لیست بیش از ۳۰ بازی که ظرف یک ماه پس از عرضه‌ی کنسول روی آن قابل تجربه خواهند بود، رونمایی کرده است. در بین این بازی‌ها می‌توان به آثاری محبوب مانند Horizon Call of the Mountain ،No Man’s Sky و رزیدنت اویل ۸ اشاره کرد.

گرن توریسمو 7

یکی دیگر از بازی‌های لانچ این کنسول، نسخه‌ی واقعیت مجازی گرن توریسمو ۷ محسوب می‌شود. کازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi)، رئیس استودیوی سازنده یعنی پلیفونی دیجیتال (Polyphony Digital)، در رابطه با این بازی می‌گوید:

ما از اینکه گرن توریسمو ۷ یکی از بازی‌های لانچ پلی‌استیشن وی‌آر ۲ است، شاد و خرسندیم. کسانی که قبلا گرن توریسمو ۷ را خریداری کرده‌اند، از طریق یک به‌روزرسانی به صورت رایگان به تمام اتومبیل‌ها و مسیرها به صورت واقعیت مجازی دسترسی خواهند داشت. گرن توریسمو ۷ از فناوری‌های جدید پلی‌استیشن وی‌آر ۲ کاملا بهره می‌برد.

با قابلیت ردیابی چشم و Foveated rendering، بازیکنان هنگام مسابقه با بیش از ۴۵۰ اتومبیل بازی، جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای را تجربه خواهند کرد. در حالی که مسابقات دو نفره‌ به صورت اسپلیت‌اسکرین در واقعیت مجازی پشتیبانی نمی‌شوند، همه حالت‌های دیگر از جمله مسابقات بخش آنلاین، در دسترس خواهند بود.

در ادامه لیست ۱۳ بازی جدید این کنسول آمده است.

Before Your Eyes

بازی Before Your Eyes

با Before Your Eyes وارد یک ماجراجویی احساسی خواهید شد که در آن داستان را کنترل کرده و به معنای واقعی کلمه با چشمان خود بر اتفاقات آن تأثیر می‌گذارید. در این تجربه‌ی واقعیت مجازی منحصربه‌فرد، شما خود را در دنیایی از خاطرات غرق خواهید کرد که هم شادی‌بخش و هم دلخراش هستند. این بازی از دوربین جلوی هدست پلی‌‌استیشن وی‌آر ۲ استفاده می‌کند تا شما را به گونه‌ای در خود غوطه‌ور کند که مشابه‌ی آن را در بازی دیگری تجربه نکرده‌اید. شما در آن به مرور یاد خواهید گرفت که چگونه مسیر روایت را با چشمان خود کنترل کرده و با کارهایی نظیر پلک زدن حقیقت را آشکار کنید.

Kayak VR: Mirage

بازی Kayak VR: Mirage

در این بازی در میان غارهای یخی در قطب جنوب و با دلفین‌ها در کاستاریکا کایاک سواری خواهید کرد. از طرفی نروژ و دره‌های استرالیا نیز برای لذت بردن در دسترس هستند. از طرفی حیات وحش و جلوه‌های صوتی شگفت‌انگیز بازی باعث شده تا بازدید از این مکان‌های خیره‌کننده با گرافیک‌ واقع‌گرایانه، جذاب‌تر از قبل به نظر برسد. با قابلیت رندر برجسته‌ی پلی‌استیشن وی‌آر ۲ و نمایشگرهای اولد با پشتیبانی از HDR، بازی چشم‌نوازتر از همیشه به نظر خواهد رسید و چه بخواهید که از مناظر لذت ببرید یا ضربان قلب خود را در حالت مسابقه بالا ببرید، این یک بازی عالی برای نشان دادن توانایی‌های هدست جدید خود به دوستان و خانواده است.

Pavlov VR

بازی Pavlov VR

محبوب‌ترین بازی تیراندازی چندنفره‌ی واقعیت مجازی روی رایانه‌های شخصی نیز قرار است به پلی‌استیشن وی‌آر ۲ بپیوندد. این بازی تمرکز زیادی روی ویژگی‌های ارتباطی دارد و المان‌هایی نظیر سیستم ریلود سلاح واقع‌گرایانه و نبردهای سریع به عنوان ستون‌های اصلی گیم‌پلی آن به شمار می‌روند. Pavlov VR از حالت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که از بین آن‌ها می‌توان به حالت‌های مشهور Gun Game ،Deathmatch و Search and Destroy اشاره کرد. از طرفی در یکی از حالت‌ها به صورت تیمی سه نفره در مقابل زامبی‌ها قرار خواهید گرفت. همچنین حالتی معمایی با نام TTT وجود دارد که از جذابیت‌های خاص خود برخوردار است.

Puzzling Places

بازی Puzzling Places

بازی Puzzling Places پازل‌های آرامش‌بخشی به واقعیت مجازی آورده که در آن‌ها باید مینیاتورهای واقعی از مکان های زیبا از سراسر جهان را کنار هم قرار دهید و مدل‌ها را کامل کنید. این بازی که روی پلی‌استیشن وی‌آر نیز عرضه شده با بهبودهای برجسته‌ای نظیر جلوه‌های بصری بهتر، استفاده از ردیابی چشم برای انتخاب قطعه‌ها، پشتیبانی از بازخورد لمسی و ماشه‌های تطبیق‌پذیر کنترلر سنس و یک پازل ۱۰۰۰ قطعه‌ای و جدید روی هدست جدید سونی در روز عرضه دسترس قرار خواهد گرفت. گفتنی است که بازی برای دارندگان نسخه‌ی پلی‌استیشن وی‌آر به صورت رایگان قابل تجربه است. در غیر این صورت ۱۹.۹۹ دلار هزینه‌ی خرید آن خواهد بود.

Song in the Smoke: Rekindled

بازی Song in the Smoke: Rekindled

بازی اکشن و ماجراجویی Song in the Smoke: Rekindled که از المان‌های بقا نیز برخوردار است، شما را در دنیایی خارق‌العاده و خطرناک قرار می‌دهد که در آن باید شکار کرده و زنده بمانید. این بازی برای پلی‌استیشن وی‌آر ۲ کاملا بازسازی شده و گیم‌پلی آن نیز با اضافه شدن مکانیزم‌های جدید و بهره بردن از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این هدست واقعیت مجازی، جذاب‌تر از قبل خواهد بود. کمپین بازی بیش از ۱۵ ساعت محتوا دارد و در آن دنیایی وحشی پر از جانوران عجیب و غریب شما را به چالش خواهند کشید. برای غلبه بر این چالش‌ها طیف وسیعی از سلا‌ح‌ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بازی برای دارندگان نسخه‌ی پلی‌استیشن وی‌آر کاملا رایگان خواهد بود.

Synth Riders: Remastered Edition

بازی Synth Riders

نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی واقعیت مجازی و موزیکال Synth Riders قرار است تا روی پلی‌استیشن وی‌آر ۲ عرضه شود. طبق گفته‌ها این بهترین نسخه از بازی تا به امروز خواهد بود و با جلوه‌های بصری بهبود یافته، استفاده از قابلیت بازخورد لمسی دسته، بازخورد هدست، فریم بالاتر و کاهش چشمگیر زمان بارگذاری، بازیکنان تجربه‌ی عمیق‌تری خواهند داشت. مانند بسیاری از بازی‌های این لیست، این اثر نیز برای دارندگان نسخه‌ی پلی‌استیشن وی‌آر به صورت کاملا رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت.

Thumper

بازی Thumper

در تامپر به یک سوسک فضایی تبدیل خواهید شد و غرق در اکشن محض خواهید شد. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است، با این حال کنترل روان، المان‌های کلاسیک ژانر اکشن و سرعت سرسام آور همراه با جلوه‌های بصری زیبا و چشم‌نواز، موسیقی کوبنده و مبارزات با باس‌های جذاب، باعث شده تا بازی به هیچ وجه تکراری نشود. این بازی روی پلی‌استیشن وی‌آر ۲ با بهره بردن از وضوح ۴K، صدای سه بعدی و پشتیبانی از قابلیت‌های دسته نظیر بازخورد لمسی، ظاهرا سرگرم‌کننده‌تر از پیش خواهد بود.

NFL Pro Era

بازی NFL Pro Era

NFL PRO ERA اولین بازی شبیه‌ساز مسابقات NFL به صورت واقعیت مجازی با مجوز کامل است که به بازیکنان امکان می‌دهد تا به عنوان تیم محبوب خود در این مسابقات شرکت کنند. این بازی جذاب که سال گذشته برای پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر شد، یکی از بازی‌های لانچ هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر ۲ خواهد بود. NFL PRO ERA توانایی‌های بازیکنان را برای هدایت تیم منتخب خود برای رسیدن به مسابقه‌ی نهایی سوپر بول آزمایش می‌کند. البته این اثر را می‌توانید با دوستان خود نیز تجربه کنید.

?What the Bat

بازی What the Bat

این بازی که توسط سازندگان ?WHAT THE GOLF ساخته شده، یک بازی واقعیت مجازی خنده‌دار است که در آن با چوب‌های بیسبال عملا دست به هر کاری خواهید زد. در بازی‌ توانایی انجام فعالیت‌هایی نظیر آشپزی، تیراندازی، نقاشی، نوازش کردن حیوان خانگی و غیره را خواهید داشت که هر کدام از این فعالیت‌ها شامل المان‌هایی کمدی است. اتمام بازی به طور کلی ۴ ساعت زمان می‌برد اما با توجه به اینکه در هنگام تجربه‌ی آن از نظر فیزیکی به شدت خسته خواهید شد، مدت زمان گیم‌پلی آن مناسب به نظر می‌رسد.

Rez Infinite

بازی Rez Infinite

در اکتبر ۲۰۱۶، Rez Infinite به عنوان یکی از بازی‌های لانچ پلی‌استیشن وی‌آر معرفی شد و حال به نظر قرار است تا بار دیگر روی پلی‌استیشن وی‌آر ۲ خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. این سفر کاملا اکشن و هیجان‌انگیز با المان‌های تیراندازی روان، در پلی‌استیشن وی‌آر ۲ با استفاده از ردیابی چشم، بازخورد لمسی دسته‌ها و بازخورد هدست، جذاب‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. گفتنی است که دارندگان بازی روی هدست قبلی سونی می‌توانند با قیمت ۹.۹۹ دلار بازی خود را روی هدست جدید تجربه کنند.

Tetris Effect: Connected

بازی Tetris Effect: Connected

بیش از چهار سال پیش، تتریس افکت روی پلی‌استیشن وی‌آر نیز عرضه شد. بازسازی مجدد این بازی کلاسیک و ارائه‌ی یک تجربه‌ی کاملا جدید به هیچ وجه آسان نبود، اما بازی با استقبال مثبت زیادی مواجه شد. موفقیت بازی ذکر شده باعث شد تا با بخش چند نفره به Connected تکامل یابد. حال به نظر این بازی در روز عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی جدید سونی نیز روی آن در دسترس قرار خواهد گرفت. در نسخه‌ی جدید، بازی از ردیابی چشم، بازخورد دسته‌ها و هدست نیز بهره می‌برد و این پیشرفت‌ها یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد را ارائه می‌کنند. این بازی همچنین روی پلی‌استیشن ۵ بدون هدست قابل تجربه است. دارندگان بازی اصلی می‌توانند با قیمت ۹.۹۹ دلار آن را روی هدست جدید دریافت کنند.

Creed: Rise to Glory – Championship Edition

بازی Creed: Rise to Glory – Championship Edition

بازی Rise to Glory شما را به صورت مجازی در مسابقات بوکس قرار می‌دهد. حال در نسخه‌ی جدید این بازی با نام Creed: Rise to Glory – Championship Edition، با بهره بردن سازنده از قابلیت‌های پلی‌استیشن وی‌آر ۲، مبارزات عمیق‌تر از قبل احساس می‌شوند و در کنار بهبودهای فنی، بازی از محتوای جدید نیز برخوردار خواهد بود. علاوه‌بر این، بازیکنان در این نسخه این فرصت را خواهند داشت که مهارت‌های خود را در یک بخش آنلاین بازسازی شده و سیستم مچ میکینگ بهینه شده با پشتیبانی از قابلیت کراس‌پلی آزمایش کنند.

The Last Clockwinder

بازی The Last Clockwinder

بازی The Last Clockwinder یک اثر معمایی است که در آن در زن جوانی به نام جولز قرار خواهید گرفت. ماموریت او تعمیر برج ساعت است که در واقع یک پناهگاه قدیمی برای گیاهان و دانه‌های کهکشانی است که از بین رفته است. این برج طراحی جذابی دارد و در تنه‌ی یک درخت عظیم قرار دارد. در این بازی باید یک سیستم به هم پیوسته از کلون‌ها را برای رشد گیاهان، برداشت منابع و ایجاد دانه‌های جدید ایجاد و مدیریت کنید. این بازی همزمان با عرضه‌ی پلی‌استیشن وی‌آر ۲ روی این هدست قابل بازی خواهد بود.

همانطور که ذکر شد، سونی در کنار معرفی ۱۳ بازی جدید، از بیش از ۳۰ بازی که در فاصله‌ی نهایت یک ماه از عرضه‌ی هدست برای آن عرضه می‌شوند نیز رونمایی کرده است که آن‌ها را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

بازی‌های لانچ پلی‌استیشن وی‌آر 2

با توجه به تنوع بازی‌های معرفی شده و وجود آثار مهمی مانند Horizon Call of the Mountain، رزیدنت اویل ۸ و گرن توریسمو ۷، به نظر می‌رسد که هدست واقعیت مجازی جدید سونی آغاز خوبی خواهد داشت. با این حال باید منتظر ماند و دید که استودیوهای مختلف در ادامه چه برنامه‌ای برای استفاده از پتانسیل‌های آن دارند.

پلی‌استیشن وی‌آر ۲ در تاریخ ۲۲ فوریه (۳ اسفند) در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: PlayStation.Blog


کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت

کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت ۸۲۵ گیگابایت

۲۸,۰۶۰,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

باندل تفنگ واقعیت مجازی سونی مدل 2020 PlayStation VR Aim Controller firewall

باندل تفنگ واقعیت مجازی سونی مدل ۲۰۲۰ PlayStation VR Aim Controller firewall

۵,۳۹۰,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

بازی فیفا 23 مخصوص PS5
بازی فیفا ۲۳ مخصوص PS5
۲,۱۵۰,۰۰۰
تومان
بازی FIFA 23 مخصوص PS4
بازی FIFA 23 مخصوص PS4
۱,۷۸۰,۰۰۰
تومان
خرید بازی کنسول
مشاهده همه

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

منبع:
شنبه 8 بهمن 1401 ساعت 17:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین