خبر
 

عوامل موثر بر قیمت تزریق چربی به صورت و محاسبه هزینه‌های آن

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هنگامی که افراد، به فکر جوانسازی صورت با روش انتقال چربی  هستند، یکی از سوالاتی که اغلب مطرح می‌شود این است که روش تزریق چربی، چقدر مقرون به صرفه است؟ در حالی که اکثر پزشکان و جراحان پلاستیک می‌دانند که هزینه‌های روش انتقال چربی، می‌تواند یکی از عوامل تعیین کننده، در تصمیمات جراحی زیبایی شما باشد، نتایج خوبی که از این عمل به دست می‌آورید، می‌تواند فواید متعددی برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین سعی نکنید راه حل‌های ارزان پیدا کنید؛ زیرا ممکن است به نتایج زیبایی دلخواه خود نرسید. برای اطلاع از هزینه‌های تزریق چربی به صورت، ادامه مطلب را مطالعه نمائید.

چه نوع تزریق چربی؟

تزریق چربی  صورت، پیوند چربی صورت نیز نامیده می‌شود، تزریق چربی یک روش چند مرحله‌ای است که شامل برداشتن چربی اضافی از ناحیه دیگر بدن (معمولاً باسن، پهلوها یا پایین شکم) از طریق لیپوساکشن است و سپس این چربی را برای اطمینان از تمیز بودن آن، قبل از تزریق به صورت، پردازش می‌کنند.

این چربی را می‌توان به میکرو چربی یا نانو چربی تبدیل کرد. میکرو چربی، افزایش حجم می‌دهد (مثلاً به گونه‌های صاف و شقیقه‌های فرورفته)، در حالی که نانو چربی، کیفیت پوست را بهبود می‌بخشد؛ ضخیم شدن و روشن شدن پوست، تا حد زیادی به دلیل سلول‌های بنیادی موجود در این مخلوط، حاصل می‌شود؛ به همین دلیل است که پزشکان دوست دارند از آن برای زیر پوست، به خصوص در زیر چشم‌ها استفاده کنند.

این یک عمل زیبایی، با انتخاب خود شما است، بنابراین بیمه آن را پوشش نمی‌دهد. 

روش پیوند چربی صورت، کدام مشکلات زیبایی را درمان می‌کند؟

  1. اصلاح خطوط ریز و چین و چروک: چربی جمع آوری شده از طریق لیپوساکشن، از یک ناحیه از بدن، جدا و خالص شده و به طور استراتژیک در صورت تزریق می‌گردد تا جوانسازی انجام شود و حجم صورت بهبود یابد.
  2. حجم گونه‌ها: به جای فیلر‌های پوستی مصنوعی، می‌توان از چربی گرفته شده از بدن بیمار، برای بازگرداندن حجم و کانتور گونه استفاده کرد.
  3. خستگی و پیری چشم‌ها: تزریق چربی، می‌تواند جایگزین تزریق ژل، در زیر چشم برای رفع سیاهی و کیسه‌های زیر چشم شود.
  4. مشخص کردن گردن و خط فک: قرار دادن استراتژیک چربی، می‌تواند به خوش تراش کردن خط فک کمک کند.
  5. شکل و اندازه چانه: به طور مشابه، چربی گرفته شده از بدن بیمار(اتولوگ) را می‌توان برای رفع جلو‌ آمدگی چانه، تزریق کرد.
  6. اندازه و شکل لب: برای بیمارانی که به دنبال یک جایگزین طبیعی برای فیلر‌های مصنوعی لب هستند، انتقال چربی اتولوگ، گزینه‌ای مناسب، در جهت بزرگ کردن لب‌ها می‌باشد.

چه چیز‌هایی بر هزینه پیوند چربی صورت، تاثیر دارد؟

موارد زیر، بزرگترین عواملی هستند که می‌توانند بر هزینه انتقال چربی به صورت، تأثیر بگذارند.

تجربه و تخصص پزشک شما

بر خلاف روش غیر تهاجمی تزریق ژل، پیوند چربی صورت، یک عمل جراحی است؛ و بنابراین، باید فقط توسط متخصصان دارای گواهی تخصص، مانند جراحان پلاستیک، جراحان پلاستیک صورت، جراحان چشم، یا جراحان پوست انجام شود.

متخصصانی که دارای اعتبار چشمگیرتر، سال‌ها یا دهه‌ها تجربه، و یک گالری گسترده از عکس‌های قبل و بعد بیماران هستند، بدون شک هزینه بیشتری نسبت به پزشکانی که تخصص کمتری دارند، هزینه دریافت می‌کنند؛ اما این روش، برای ایجاد یک نتیجه بهینه نیاز به دقت دارد، بنابراین، پزشک خود را با دقت انتخاب نمائید. 

مکانی که عمل شما انجام می‌شود.

مانند تمام روش‌های زیبایی دیگر، موقعیت جغرافیایی، بر هزینه انتقال چربی تأثیر می‌گذارد؛ اقدامات پزشکی در مناطق با هزینه‌های زندگی بالاتر، معمولاً هزینه بیشتری دارند. قیمت‌ها می‌توانند حتی بر اساس محله متفاوت باشند، بنابراین ممکن است ارزش وقت گذاشتن را داشته باشد تا از پزشکان واجد شرایط در بخش‌های مختلف شهر (به ویژه خارج از مرکز شهر) قیمت‌های شخصی‌‌ آن‌ها را دریافت کنید. 

نوع تسهیلات جراحی نیز می‌تواند بر قیمت عمل انتقال چربی، تأثیر بگذارد. لیپوساکشن و انتقال چربی صورت، حتما باید در اتاق عمل انجام شود نه در مطب پزشک. (این دلیل دیگری است که این روش، بسیار پرهزینه‌تر از فیلرهای تزریقی موقت است؛ زیرا تزریق فیلر‌ها می‌توانند در مطب انجام شوند.) مرکز جراحی خصوصی جراح شما، احتمالاً هزینه کمتری نسبت به بیمارستان دریافت می‌کند.

نوع بیهوشی شما و کسی که آن را اعمال می‌کند

هنگامی که انتقال چربی به صورت، به عنوان یک روش مستقل انجام شود، این عمل، معمولاً با بی حسی موضعی، و یا با یک آرام بخش خوراکی (با هزینه اضافی) انجام می‌شود. هر دوی این گزینه‌ها می‌توانند توسط جراح شما یا یکی از کارکنان او انجام شوند، بنابراین این گزینه مقرون به صرفه‌ترین است.

اگر پیوند چربی، همزمان با عمل جراحی پلاستیک صورت، مانند لیفت صورت یا جراحی پلک انجام شود، معمولاً به بیماران بیهوشی عمومی یا آرامبخش وریدی، داده می‌شود. هر یک از این گزینه‌ها باید توسط یک متخصص بیهوشی یا یک پرستار بیهوشی انجام گردد؛ که هزینه خدمات آنها و لوازم بیهوشی را به کل صورت حساب شما اضافه می‌کند. 

پیچیدگی روش شما

هزینه‌های انتقال چربی، با حجم برداشت و انتقال چربی و همچنین تعداد مناطقی که چربی در آن تزریق می‌شود، افزایش می‌یابد. جوانسازی کامل صورت، بسیار گرانتر از تزریق در یک یا دو ناحیه خاص، تمام خواهد شد، زیرا صرفاً به زمان بیشتری برای تکمیل این روش گسترده‌تر، نیاز است.

جراحان، همچنین از پروتکل‌های پردازش متفاوتی پیروی می‌کنند؛ و از ابزارهای مختلفی برای تصفیه و فیلتر کردن چربی‌ها، استفاده می‌کنند، که برخی از آنها پیچیده‌تر و پرهزینه‌تر از بقیه هستند. موفقیت انتقال چربی، به تکنیک برداشت، خالص‌سازی سلول‌های چربی، سلول‌های بنیادی و تکنیک تزریق مجدد بستگی دارد. چربی‌هایی که به سادگی برداشته می‌شوند و بدون تصفیه مجدد تزریق می‌‌گردند، معمولا دوام ندارند. روش تصفیه‌ای که استفاده می‌شود، می‌تواند بر هزینه عمل شما تأثیر بگذارد.

آیا به بیش از یک روش پیوند چربی نیاز دارید؟

از آنجایی که تنها حدود 50 درصد از سلول‌های چربی منتقل شده زنده می‌مانند، ممکن است برای دستیابی به نتیجه دلخواه خود، نیاز به انتقال چربی مجدد، داشته باشید. اثرات انتقال چربی صورت، طولانی مدت است، زیرا سلول‌های چربی باقی‌مانده، به عنوان بخشی از بدن شما در ناحیه‌ای که تزریق شده‌اند، زندگی می‌کنند. نتایج انتقال چربی به صورت، همچنان می‌تواند مقرون به صرفه‌تر و طولانی مدت‌تر از یک سری فیلرهای موقتی باشد.

آیا نتایج پیوند چربی صورت، ارزش هزینه‌اش را دارد؟

تزریق چربی به صورت، بسیار مورد توجه است و بازخورد خوبی در بین بیماران دارد، در حالی که اکثریت از نتایج آن راضی بوده‌اند، اما همه، از این عمل خود، راضی نیستند. در میان کسانی که می‌گویند، این روش، ارزش هزینه‌اش را نداشت، شکایات رایج شامل ناهمواری و ناصافی، عوارض جانبی پیش بینی نشده (مانند تورم شدید) و اثراتی (مانند رشد چربی همراه با افزایش وزن)، و همچنین عوارضی مانند ایجاد توده‌ها و برآمدگی‌های ماندگار است.

در حالی که نتایج انتقال چربی دائمی است، این واقعیت که تنها حدود نیمی از چربی‌های انتقال یافته، خون‌رسانی می‌کنند و پس از این عمل، زنده می‌مانند، نتیجه را تا حدودی غیرقابل پیش بینی می‌کند. یک جراح با تجربه، می‌تواند تا حدودی این مشکل را کاهش دهد. 

کسانی که از نتایج عمل خود راضی بودند، حجم طولانی مدت و طبیعی، همراه با فواید جوانسازی پوست، افزایش تناسب صورت، ظاهری جوان‌تر و بالا رفتن اعتماد به نفس خود را، گزارش می‌دهند.

آیا بیمه، پیوند چربی صورت را پوشش می‌دهد؟

بیمه درمانی هزینه‌های مرتبط با پیوند چربی صورت را پوشش نمی‌دهد، زیرا این یک عمل زیبایی انتخابی در نظر گرفته می‌شود. با این حال، جراح پلاستیک شما ممکن است بتواند گزینه‌هایی را برای تامین هزینه جراحی تزریق چربی، به شما ارائه دهد. از تامین مالی ویژه گرفته تا طرح‌های پرداخت، حتما از جراح پلاستیک خود بپرسید که چه گزینه‌هایی برای قابل پرداخت کردن هزینه درمان شما ارائه می‌دهند.

منبع: مقالات سایت کلینیک تخصصی پوست و مو رازی

نویسنده: اپراتور
شنبه 8 بهمن 1401 ساعت 15:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین