خبر

نفت، دلار و طلا در یک قاب

نفت، دلار و طلا در یک قاب

با وجود تعطیلات سال قمری در چین و کاهش حجم معاملات آسیایی، افزایش قیمت نفت متوقف شد؛ اما از چشم‌انداز طلا، گاوهای نر در موضع قدرت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت «لیپ‌ریت» در یادداشتی به تحلیل و بررسی نوسانات نفت، طلا و دلار پرداخت و در مورد چشم‌انداز تغییرات قیمت این سه شاخص کلیدی اینگونه نوشت: 

رالی قیمت نفت، با وجود آنکه در روند صعودی بود، در چند جلسه‌ی اخیر کاهش یافت؛ این کاهش، بیشتر به دلیل حجم معاملات آسیایی بود که با وجود تعطیلات سال نو قمری چین دچار وقفه شد. انتظار می‌رود با بازگشت کارگران از تعطیلات و رونق دوباره‌ی اقتصاد چین، فعالیت‌های صنعتی افزایش یابد. تضعیف دلار، حامی افزایش اخیر قیمت «طلای سیاه» است و آن را بیشتر به سمت صعود هدایت می‌کند.

از جنبه‌ی تکنیکال، قیمت با مقاومت فنی بسیار قوی متشکل از سطح اصلاح فیبوناچی روزانه 50% و میانگین متحرک 100 روزه حول منطقه‌ی قیمت 81.50 دلار معامله می‌شود. نوسانگر استوکاستیک بیش از یک هفته‌ی متوالی در سطوح خرید اشباع بوده و احتمالاً بیانگر این است که اصلاح نزولی، یک سناریوی ممکن و محتمل خواهد بود. اگر این امر تایید شود، ممکن است شاهد حمایتی در اطراف ناحیه 79 دلار باشیم که یک منطقه‌ی حمایتی قوی است و می‌تواند شامل سطح اصلاحی فیبوناچی روزانه 38.2% و همچنین یک نقطه در خط روند نزولی روزانه باشد.

نمودار روزانه نفت خام
اگر روند صعودی ادامه داشته باشد، اولین نقطه‌ی مقاومت در اطراف منطقه 84 دلار موردانتظار است که متشکل از سطح اصلاحی 61.8 درصد فیبوناچی و همچنین باند بالایی بولینگر خواهد بود.

طلا-دلار از چشم‌انداز نمودار قیمت روزانه

ن
شاخص دلار آمریکا (DXY) در سقوط آزاد قرار دارد و به پایین‌ترین حد خود در 7 ماه گذشته رسیده است و بدین ترتیب، طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر می‌کند.

درصد انتظارات برای یک افزایش واحد توسط فدرال رزرو در نشست بعدی اول فوریه، در حال حاضر، 99.8٪ است! این موضوع به طور بالقوه می‌تواند تأثیر منفی بر دلار در برابر برخی‌ جفت‌های آن، از جمله طلا داشته باشد و طلا را به سرمایه‌گذاری جذابی برای معامله‌گران تبدیل کند. گفتنی است که قیمت طلا اخیرأ توانست بالاتر از حمایت روانی سطح 1900 دلار باقی بماند که نشان می‌دهد احساسات گاوهای نر همچنان قوی است.

از نقطه نظر تکنیکال، قیمت تا حدی مسطح شده و از باندهای بولینگر فاصله گرفته است، اما همچنان بالاتر از تمام سطوح پشتیبانی تکنیکال میانگین متحرک و سطوح فیبوناچی معامله می‌شود. ترکیب سطوح اشباع خرید ممتد در نوسانگر استوکاستیک و بسته‌شدن زیر باند بالایی بولینگر می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که در آستانه‌ی از سرگیری حرکت صعودی، اصلاح جزئی در جلسات بعدی صورت می‌گیرد. در چنین حالتی، احتمالاً می‌توانیم انتظار حمایتی در حدود 1880 دلار داشته باشیم که شامل حمایت روانی یک عدد گرد و همچنین میانگین متحرک 20 روزه است.

اگر قدرتمندبودن گاوها به اثبات برسد، ممکن است شاهد ادامه‌ی روند فعلی بدون اصلاح باشیم که در چنین سناریویی ممکن است مقاومت در حدود 1950 دلار مشاهده شود که شامل باند بالایی بولینگر و همچنین منطقه‌ی مقاومت داخلی از اواخر آوریل 2022 خواهد بود.

به قدرت رسیدن گاوهای طلا

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 4 بهمن 1401 ساعت 15:36
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین