خبر

2023 و اوج نفت و خوش بینی ها

2023 و اوج نفت و خوش بینی ها

خوش بینی گاوهای نفتی در قیمت نفت و باقی ماندن در 90 دلار و رسیدن به مرز 100 دلار

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از گوگل نیوز ، تحلیلگران UBS اخیراً سال 2023 را به عنوان سال انحرافات توصیف کردند زیرا اقتصاد از یکی از سخت ترین دوره های خود در دوران مدرن خارج می شود. در سال 2022، نرخ بهره در سطح جهان افزایش یافت - جدا از چین و ژاپن. تورم افزایش یافت، هرج و مرج خطوط هوایی حاکم شد و روسیه به اوکراین حمله کرد. با بازگشایی مجدد چین و افزایش تدریجی عرضه، سال 2023 نیز می تواند نقطه عطف قیمت نفت خام برنت باشد.

در چشم انداز نفت خود برای سال 2023، تحلیلگران UBS استدلال کردند که نفت در بالای گاز طبیعی و زغال سنگ حرارتی قرار خواهد گرفت. تحلیلگران جی پی مورگان در پیش بینی قیمت نفت خود پیش بینی کردند که قیمت نفت بالای 90 دلار باقی خواهد ماند. سایر تحلیلگران در شرکت های معروف، از جمله جف کوری از Goldman Sachs معتقدند که قیمت نفت در سال 2023 بالای 90 دلار باقی می ماند و حتی به 100 دلار نیز می رسد.

دلایل مختلفی برای خوش بین بودن گاوهای نفتی وجود دارد. اول، چین، بزرگترین اقتصاد جهان از نظر جمعیت، اقتصاد خود را بازگشایی می کند. و EIA در گزارش هفته گذشته خود اعلام کرد که تقاضای نفت در سال 2023 به بالاترین حد در یک دهه گذشته خواهد رسید. طبق معمول، این گزارش به افزایش تقاضا از سوی چین اشاره کرد.دوم، قیمت نفت از اقدامات اتحادیه اروپا که قرار است محدودیت‌های بیشتری برای واردات نفت روسیه اعمال کند، سود خواهد برد. این ممنوعیت به دنبال اجرای سقف قیمت نفت روسیه است. حتی با مخالفت دولت بایدن، اروپا نیز کاهش این سقف را بیشتر پیشنهاد کرده است.

بنابراین، بازار نفت در شرایطی گرفتار شده است که تقاضا در مرحله بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است، در حالی که محدودیت‌های عرضه وجود دارد. یک بخش مثبت در سمت عرضه این معادله این است که نیجریه در حال افزایش تولید خود است در حالی که ونزوئلا در حال بازگشت آرام است. شورون در حال حاضر پمپاژ نفت از کشور را آغاز کرده است. ایران همچنین شاهد افزایش محموله های نفتی است زیرا اایران حدود 1.4 میلیون بشکه در روز را هدف قرار داده است.

نویسنده: گروه تولید محتوا
دوشنبه 3 بهمن 1401 ساعت 15:22
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین