خبر

آیا سولانا به پایان راه خود نزدیک می‌شود؟

آیا سولانا به پایان راه خود نزدیک می‌شود؟

سولانا، تحت تاثیر فروپاشی اف‌تی‌ایکس و خروج روزافزون توسعه‌دهندگان از این شبکه، ارزش خود را بیش از پیش از دست می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از یو‌تودی، سولانا (SOL) به عنوان یکی از شکست‌خوردگان بزرگ بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال در طول سال جاری به تدریج ارزش خود را از دست داده بود؛ ولی روند نزولی آن از فروپاشی اف‌تی‌ایکس به بعد شتاب بیش‌تری به خود گرفت. با توجه به این شرایط، روند توسعه و پیشرفت سولانا به شدت تحت تاثیر وضعیت فعلی این پروژه و قیمت توکن بومی آن قرار دارد.

بر اساس داده‌های موسسه‌ی تحلیل بلاک چین سانتیمنت، میزان فعالیت توسعه‌دهندگان در شبکه‌ی سولانا به شدت در حال کاهش است، زیرا آن‌ها احساس می‌کنند فعالیت در این شبکه مزیت خاصی برای‌شان به همراه نخواهد داشت. در روزهای ابتدایی تاسیس و توسعه‌ی سولانا، بسیاری از افراد آن را به عنوان «قاتل اتریوم (ETH)» توصیف می‌کردند. وضعیت فعلی این شبکه و توکن بومی آن نشان می‌دهد که احتمال مرگ کامل این پروژه از احتمال بهبود وضعیت و پیشرفت آن بیش‌تر است.

ارزش سولانا (SOL) ظرف هشت هفته‌ی گذشته، تقریبا 80 درصد کاهش یافته است. روند نزولی شدید قیمت سولانا از زمان سقوط شرکت تجاری آلامدا و افزایش فشار فروش سرمایه‌گذاران خُرد شتاب بیش‌تری گرفته است.

اخیرا سولانا چند مجموعه‌ی توکن‌های غیرمثلی (NFT) را نیز از دست داده است. این مجموعه‌های NFT می‌توانستند به منبعی برای تجدید حیات و تقویت دوباره‌ی این شبکه تبدیل شوند. متاسفانه، بسیاری از توسعه‌دهندگانْ شبکه‌ی سولانا را ترک کرده و شبکه‌های جایگزینی را مانند اتریوم (ETH) و پالیگان (MATIC) انتخاب کرده‌اند.

با توجه به این مسائل، چشم‌انداز سولانا چندان خوب به نظر نمی‌رسد. این شبکه‌ و توکن بومی آن بدون اعمال تغییرات اساسی در نقشه‌ی راه خود، سرنوشت مبهمی در سال 2023 خواهد داشت. بسیاری از پروژه‌های بزرگ موجود در این بلاک چین‌ به دنبال انتقال به بلاک چین‌های دیگر هستند، برخی از پروژه‌ها عملیات خود را در شبکه‌ی سولانا متوقف کرده‌اند و بازار بزرگی مانند مجیک ادن رونق خود را به شدت از دست داده است - مجیک ایدن (Magic Eden) بزرگ‌ترین پلتفرم و بازار ساخت، خرید و فروش NFT در بلاک چین سولانا است.

سولانا از نظر تکنیکال نیز هیچ سیگنال مثبتی را نشان نمی‌دهد: تمام سطوح حمایت اصلی از بین رفته‌اند و حجم معاملات سولانا در سطوح بسیار پایینی قرار گرفته است. هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 15:30 روز چهارشنبه 7 دی - سولانا با 10.13 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 10.01 دلار معامله می‌شود. عملکرد هفتگی سولانا نیز بسیار ضعیف بوده است. ارزش سولانا نسبت به هفت روز گذشته 17.27 درصد کاهش یافته است. ارزش کل بازار سولانا نیز با 10.54 درصد کاهش به 3,672,441,409 دلار رسیده است. در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش کل بازار در سایت کوین مارکت کپ، سولانا به شدت سقوط کرده و اکنون در جایگاه هفدهم قرار گرفته است. 

نمودار قیمت سولانا

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 7 دی 1401 ساعت 15:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین