خبر

تغییر موضع فدرال رزرو دارندگان بیت‌کوین را پولدار می‌کند

تغییر موضع فدرال رزرو دارندگان بیت‌کوین را پولدار می‌کند

رابرت کیوساکی، نویسنده‌ی مشهور کتاب پرفروش پدر پولدار پدر بی‌پول، گفت: تغییر موضع فدرال رزرو باعث پولدار شدن سرمایه‌گذاران طلا، نقره، و بیت‌کوین خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از بیت‌کوین‌دات‌کام، رابرت کیوساکی، نویسنده‌ی کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول، پیش‌بینی کرده است که صاحبان بیت کوین (BTC) به زودی ثروتمندتر خواهند شد و در مقابل، افرادی که تمایل به «پس‌انداز پول جعلی» داشته‌اند، بزرگ‌ترین بازنده‌ی بازار خواهند بود.

«پدر پولدار پدر بی‌پول» کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لچتر  نوشته شد. این کتاب در مدت بیش از شش سال در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت. بیش از 32 میلیون نسخه از این کتاب به بیش از 51 زبان ترجمه و در بیش از 109 کشور جهان فروخته شده است.

کیوساکی روز پنج‌شنبه، 17 آذر، در یک پست توییتری اعلام کرد، افرادی که اقدام به خرید طلا، نقره و بیت کوین کرده‌اند، با تغییر موضع فدرال رزرو و چاپ تریلیون‌ها دلار جدید، بیش از پیش ثروتمند خواهند شد. در مقابل، وی تاکید کرد، «پس‌اندازکنندگان پول جعلی بزرگ‌ترین بازنده‌ی بازار خواهند بود.»

کیوساکی پیش‌تر گفته بود، از همان زمان که ریچارد نیکسون، یکی از روسای جمهور ایالات متحده‌ در ادوار گذشته، دلار را از استاندارد طلا خارج کرد، «دلار ایالات متحده به پول جعلی تبدیل شد.» به اعتقاد این نویسنده‌ی مشهور، «با خارج شدن دلار از استاندارد طلا، اتصال آن به ذخیره‌ی ارزش واقعی از میان رفت و از آن پس، ارزش آن فقط بر ایمان و اعتبار متکی شد.» رابرت کیوساکی در ماه سپتامبر گفته بود، عمر پول جعلی در حال پایان است و دلار آمریکا تا ژانویه سقوط خواهد کرد.

این نویسنده‌ی مشهور بارها گفته است که به فدرال رزرو، وزارت خزانه‌داری، وال استریت و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به هیچ وجه اعتماد ندارد. وی در ماه فوریه هشدار داده بود که فدرال رزرو و وزارت خزانه‌داری در حال نابود کردن دلار آمریکا هستند و به مردم توصیه کرد که بیت کوین بخرند.

وی اخیرا گفته بود که نمی‌توان ارزهای دیجیتال را عامل سقوط صرافی اف‌تی‌ایکس دانست و تاکید کرد که مشکل از بیت‌کوین نیست! وی مدیر عامل سابق اف‌تی‌ایکس، سم بنکمن فراید را یک کلاهبردار معرفی کرد.

از زمان فروپاشی اف‌تی‌ایکس تاکنون بیت کوین تحت فشار زیادی قرار گرفته است. هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 9:15 صبح روز یک‌شنبه 20 آذر - بیت کوین با 0.10 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 17,170 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار بیت کوین نیز هم‌اکنون به 330,204,022,206 دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
یکشنبه 20 آذر 1401 ساعت 09:50
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین