خبر

قیمت نیم سکه رکورد زد /2 عامل فشار به بازار سکه

قیمت نیم سکه رکورد زد /2 عامل فشار به بازار سکه

قیمت نیم سکه که در روز های اخیر وارد کانال 10 میلیون تومان شده است امروز در کانال یاد شده به سمت بالا حرکت کرد. نیم سکه امروز به سطح 10 میلیون و 250 هزار تومان رسید که در واقع می توان گفت یک رکورد جدید زده است.

به گزارش اقتصادنیوز ، به دنبال پیشروی قیمت سکه امامی در بازار امروز پنجشنبه 17 اذر ماه تقاضا برای خرید نیم سکه هم افزایش پیدا کرد.به گفته متقاضیان، نیم سکه معمولا نایاب  است.

دلیل نایاب شدن هم به این برمی‌گردد که اولا سکه قطعات کوچیکتر متقاضی بیشتری دارد و دوم اینکه در شرایط کنونی فروشنده در بازار نیست.

نیم سکه رکورد زد

فلز زرد رنگ داخلی که در روز های اخیر وارد کانال 10 میلیون تومان شده است  امروز در کانال یاد شده به سمت بالا حرکت کرد. نیم سکه امروز به سطح 10 میلیون و 250 هزار تومان رسید که در واقع می توان گفت یک رکورد جدید زده است. 

2 عامل فشار به بازار سکه 

 بر اساس فرمول محاسبه نرخ سکه طلا در معاملات بازار تهران می‌توان دریافت که نرخ اونس طلا در کنار قیمت دلار در معاملات غیر رسمی بازار داخل تاثیر قابل توجهی در تعیین نرخ سکه طلا دارد. در نتیجه با ثبات نسبی قیمت دلار در روز‌های اخیر و تحرکات افزایشی اونس می‌توان نتیجه گرفت که بخشی از فشار ایجاد شده بر نرخ سکه طلا بابت افزایش قیمت طلا در معاملات جهانی صورت گرفته است.

اما در این میان عده‌ای از تحلیلگران بازار داخل، نوسانات طلای جهانی را تنها عامل افزایش قیمت سکه نمی‌دانند. به عقیده این افراد افزایش سطح سیاست‌های بازدارنده نسبت به فعالان غیر‌رسمی بازار ارز سبب شده عده‌ای از فعالان دلاری به خرید و فروش سکه روی بیاورند که این امر نیز عامل افزایش تقاضا در معاملات این کالای سرمایه‌ای شده است.

 

منبع:
پنجشنبه 17 آذر 1401 ساعت 14:06
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین