خبر

گزارش بازار‌ها امروز ۱۶ آذر ۱۴۰۱ | پیش بینی قیمت طلا و بیت کوین

گزارش بازار‌ها امروز ۱۶ آذر ۱۴۰۱ | پیش بینی قیمت طلا و بیت کوین

به صورت روزانه نبض بورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۱۶ آذر ۱۴۰۱ چگونه بود؟

به گزارش نبض بورس، به صورت روزانه نبض بورسبورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۱۶ آذر ۱۴۰۱ چگونه بود؟

بیت کوین

بازار بیت کوین در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۷۲۱۱-۱۶۸۳۴ دلار در نوسان بود. قیمت این رمزارز امروز در محدوده‌ی ۱۶۸۴۳ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۹۱ درصد کاهش داشته است.
قیمت بیت کوین پس از چندین روز نوسان در محدوده ۱۷,۰۰۰ دلاری، در صعود به بالای آن ناموفق بود و به زیر این سطح سقوط کرد. به نظر می‌رسد که فروشندگان بار دیگر قدرت را در بازار به دست گرفته‌اند و در تلاش برای کاهش قیمت ارز‌های دیجیتال هستند. بر اساس داده‌های بازار، در حالی که قیمت بیت کوین در ۷ روز گذشته شاهد رشد ۲.۲درصدی بوده، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱.۲ درصد کاهش یافته است.
طی چند روز گذشته، دامیننس یا نرخ تسلط بیت کوین، شاخصی که سهم بازار بیت کوین را نسبت به کل بازار اندازه‌گیری می‌کند، روندی صعودی داشته است. این یعنی چیرگی بیت کوین بر بازار در این مدت بیشتر شده است. /ارزدیجیتال

قیمت سکه    

قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۷۰۴۷۰۰۰-۱۶۴۴۹۰۰۰ تومان در نوسان بود. قیمت این سکه امروز در محدوده‌ی ۱۶۸۵۷۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۰۴ درصد افزایش داشته است.
حق شناس، کارشناس بازار‌های مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: حباب سکه بیش از یک سال است آلارم آینده قیمت دلار را می‌دهد. الان هم سکه کم کم دارد آلارم قیمت دلار را می‌دهد. در چند ماه آینده و به نظر من سکه رشد قیمت خواهد داشت. این کارشناس ادامه داد: قیمت دلار با ارزش ذاتی خود فاصله دارد، اما طلا و سکه دارای ارزش ذاتی است و چندان قابل دستکاری توسط بازارساز نیست.

قیمت طلا  

قیمت طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۵۹۴۱۰۰-۱۵۵۰۵۰۰ تومان در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۱۵۷۵۷۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۰۶ درصد افزایش داشته است. 
پیش بینی می‌شود یک چرخش واضح از ناحیه مقاومت افقی شش ماهه، در حدود ۱۸۰۵ دلار، بلکه شکست پایدار میانگین متحرک روزانه ۲۰۰ (۲۰۰-DMA)، نزدیک به سطح ۱۷۹۴ دلار نیز، فروشندگان طلا را امیدوار نگه می‌دارد. گرچه وجود سیگنال‌های ضعیف مکدی (MACD) را نمی‌توان نادیده گرفت.
به علاوه، یک خط حمایتی رو به بالا از ۸ نوامبر، نزدیک به ۱۷۶۵ دلار، هم به عنوان یک فیلتر نزولی و هم چالشی فوری برای خرس‌های طلا XAU/USD، وجود دارد. در شرایطی که فلز زرد از مرز ۱۷۶۵ دلار نزولی باقی می‌ماند، پایین‌ترین سطح ۱۷۴۰ دلاری هفته قبل ممکن است فروشندگان را قبل از هدایت آن‌ها به قله‌های مشخص‌شده در سپتامبر و اکتبر، به ترتیب نزدیک به ۱۷۳۵ و ۱۷۳۰ دلار، فریب دهد و گمراه کند.
از طرف دیگر، سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱.۸ درصدی نزولی فلز در ژوئن-سپتامبر و میانگین متحرک روزانه به ترتیب در حدود ۱۷۷۹ دلار و ۱۷۹۴ دلار، قبل از به تصویر کشیدن تلاش دیگری برای عبور از مانع ۱۸۰۵ دلاری، می‌توانند با خریداران طلا برخورد نزدیکی داشته باشند.
به طور کلی، قیمت طلا نزولی باقی می‌ماند، اما به نظر می‌رسد که شکست واضح و آشکار در سطح ۱۷۶۵ دلار برای فروشندگان ضروری باشد.

قیمت دلار    

قیمت دلار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۳۴۳۰۰-۳۳۰۰۰ در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۳۴۳۰۰ معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۰۰۳ درصد افزایش داشته است.

منبع:
چهارشنبه 16 آذر 1401 ساعت 21:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین