خبر

مدیرعامل کوین بیس ادعای خطای حسابداری FTX را رد کرد!

مدیرعامل کوین بیس ادعای خطای حسابداری FTX را رد کرد!

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی کوین‌بیس، توضیح خطای حسابداری صرافی FTX را در مورد آخرین حفره ۸ میلیارد دلاری آن نادیده گرفت و ادعا کرد که این پول بدون شک دزدیده شده است.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، در یک پست وبلاگی در Coinbase Pro نوشت: «همانطور که اوایل امروز با مشتریان خود در ارتباط بودیم، هیچ خطای حسابداری ]در قضیه سقوط صرافی [FTX وجود نداشت و شخصی بیت‌کوین‌هایی به ارزش میلیاردها دلار را دزدیده است». او اضافه کرد "ما در حال همکاری با مجریان قانون برای انجام تحقیقات هستیم، فعلاً هیچ اطلاعاتی برای به اشتراک گذاشتن نداریم". اگرچه FTX ابتدا هرگونه تخلفی را در این باره انکار کرد، اما از آن زمان به وضوح اعلام کردند که در تلاش برای بازیابی پول از دست رفته مشتریان در این حادثه امنیتی، اقداماتی انجام خواهد داد.

برایان آرمسترانگ، علناً از توضیح FTX برای خطای ۸ میلیارد دلاری در ترازنامه این صرافی انتقاد کرد و اظهار داشت که این پول‌ها به طور واضح و نه به عنوان نتیجه یک اشتباه حسابداری، به سرقت رفته‌اند. این اعلامیه به دنبال فروپاشی اخیر FTX است که شاهد ناپدید شدن میلیاردها دلار از صرافی ارزهای دیجیتال بود.

رمز ارز

آرمسترانگ پیش از این در اظهارات خود به این موضوع پرداخته بود. او در یک پست وبلاگی با عنوان "در جهنم FTX چه اتفاقی افتاد و چه به دنبال دارد" (FTX Meltdown 101: What the Hell Happened and What Comes Next)، گفت که او فکر می‌کند تیم FTX صادقانه عمل کرده است، اما تدابیر لازم را برای محافظت از وجوه کاربران اتخاذ نکرده است. او افزود که وی مطلع است که بسیاری از صرافی‌های دیگر از رویه‌های مشابه پیروی می‌کنند و توصیه می‌کند که همه صرافی‌ها پروتکل‌های امنیتی خود را به ‌ویژه برای تراکنش‌های مهم، تقویت کنند تا از وقوع حوادث مشابه در آینده جلوگیری شود. او متعهد شده است که کوین‌بیس با ارائه اقدامات امنیتی اضافی برای کمک به محافظت از دارایی‌های کاربران خود کمک خواهد کرد. این که چه اتفاقی افتاد و چگونه وجوه کاربران از FTX گرفته شد در حال حاضر یک راز باقی مانده است. اظهارات آرمسترانگ حاکی از آن است که کوین‌بیس به ارائه کمک و اقدامات امنیتی اضافی برای محافظت از پول مشتریان خود ادامه خواهد داد.

شکست FTX با ادعاهایی مبنی بر انتقال مخفیانه ۱۰ میلیارد دلار پول نقد مشتریان خود به صندوق بنکمن-فرید و Alameda Research، دنبال شد. در این راستا، آرمسترانگ اضافه کرد از آنجایی که برخی از بانک‌ها بیشتر مشتاق تعامل با صندوق‌های تامینی بودند تا صرافی ارزهای دیجیتال، پول کاربران FTX را که در حساب‌های خود قرار می‌دادند به Alameda منتقل می‌شد. او استدلال می‌کند که در نتیجه این اقدام، برخی از دارایی‌ها به‌عنوان اعتبار حساب‌های کاربران، مضاعف حساب شدند.

جان جی ری سوم (John Jay Ray III)، مدیرعامل جدید صرافی و مسئول مدیریت ورشکستگی صرافی، از آن زمان FTX را به عنوان یک پلتفرم تجارتی با کنترل‌های داخلی ضعیف توصیف کرده است. این وکیل مشهور که مسلماً بیشتر به دلیل نظارت بر پرونده سقوط شرکت انرون شناخته شده است، وضعیت FTX را "بی سابقه" خواند و سوابق دادگاه نشان داد که صرافی FTX فاقد کارکنان حسابداری است.

ارز دیجیتال

از آنجایی که سقوط صرافی FTX بر کل بخش‌ها و آینده احتمالی آن سایه افکنده است، کوین‌بیس در سقوط FTX سرمایه گذاری کرده است تا خود را به عنوان یک نام معتبر در فضای ارزهای دیجیتال معرفی کند. کمتر از یک هفته پس از اعلام ورشکستگی FTX، کوین‌بیس یک آگهی تمام صفحه با عنوان «به ما اعتماد کنید» در وال استریت ژورنال منتشر کرد. بر اساس این گزارش، اخیراً میلیون‌ها نفر به کسانی که لیاقت آن را نداشتند اعتماد کرده و پول می‌دهند.

اعتماد سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال به دلیل بسته شدن ناگهانی FTX آسیب دیده است و هم بر قیمت رمزارزها و هم بر سهام مرتبط با این بخش تأثیر گذاشته است. پس از اعلام ورشکستگی FTX در ۱۱ نوامبر، قیمت سهام کوین‌بیس ۱۷ درصد کاهش یافت و از ۵۷.۴۶ دلار به ۴۷.۶۷ دلار رسید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

منبع:
سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت 17:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین