خبر

بازگشت بیت کوین به کانال 16000 دلار /اتریوم افت کرد

بازگشت بیت کوین به کانال 16000 دلار /اتریوم افت کرد

اقتصادنیوز: بیت کوین امروز منفی است و دوباره به کانال 16000 دلار وارد شده است. اتریوم هم در کانال 1200 دلار معامله می شود.

به گزارش اقتصادنیوز ، رهبر بازار ارزهای دیجیتال امروز با کاهش قیمت مواجه شده و با افت 2 درصدی، در محدوده قیمت 16950 دلار معامله می شود. روز گذشته که بیت کوین رشد کرده بود تصور می شد که عبور از کانال 16000 دلار با موفقیت انجام شده اما حالا مشخص شده که این موضوع موقت بوده است.

البته فعلا هم بیت کوین فاصله زیادی با کانال 17000 دلاری ندارد اما هر بار که خریداران تلاش می کنند قیمت را بالا ببرند، با فشار عرضه مواجه می شوند و فروشندگان اجازه بالا رفتن قیمت را نمی دهند.

بیت کوین طی شبانه روز گذشته 19 میلیارد دلار معامله شده و ارزش بازار آن نیز 325 میلیارد دلار است. بازدهی هفتگی بیت کوین مثبت 2 درصد و بازدهی ماهانه آن منفی 20 درصد است.

اتریوم 3 درصد افت کرد

اتریوم هم امروز منفی است و با کاهش 3 درصدی، در حدود قیمت 1250 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی اتریوم همچنان مثبت است و طی این مدت 3 درصد رشد داشته و طی یک ماه گذشته 22 درصد افت کرده است.

ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته 5 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن 153 میلیارد دلار است. رقم پایین ارزش معاملات نشان دهنده رکود موجود در بازار است و فارغ از اینکه قیمت ها نوسانات کوچکی در جهت مثبت یا منفی دارند، عدم اقبال معامله گران را نشان می دهد.

بیت کوین

تنها دو آلت کوین مثبت هستند

امروز تعداد نمادهای مثبت در فهرست 50 ارز برتر بازار بسیار کم است. تنها اکسی اینفینیتی با رشد 7 درصدی و تون کوین با رشد نیم درصدی، مثبت هستند و مابقی آلت کوین ها افت کرده اند.

بیشترین افت بازار را کرونوس با کاهش 7 درصدی قیمت داشته. دوج کوین هم حدود 6 درصد افت کرده است. شیبا اینو و کوانت نیز 5 درصد افت کرده اند.

در مقیاس ماهانه، وضعیت اکثر نمادها بد است. Trust Wallet Token با رشد 89 درصدی بهترین وضعیت را دارد، لایت کوین 14 درصد رشد کرده و تون کوین هم 6 درصد افزایش قیمت داشته است. مابقی نمادها در مقیاس ماهانه افت داشته اند که بیشترین افت مربوط به سولانا با کاهش 61 درصدی قیمت است.

نیر پروتکل، الگوراند، کرونوس و چیلیز هم طی این مدت بیش از 40 درصد افت کرده اند و از نمادهای منفی طی این مدت بوده اند.

ارزش بازار به 850 میلیارد دلار رسید

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افت 2 درصدی نسبت به دیروز، به رقم 850 میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات هم 4 درصد افت کرده و طی شبانه روز گذشته 36 میلیارد دلار معامله در بازار انجام شده است.

ارزش معاملات دیفای 2.7 میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها 33 میلیارد دلار بوده است.

منبع:
سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت 16:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین