خبر

توییتر کوین؛ قاتل یا ناجی دوج‌ کوین؟

توییتر کوین؛ قاتل یا ناجی دوج‌ کوین؟

طبق برخی گزارش‌ها، ایلان ماسک قصد دارد «توییترکوین» را به بازار کریپتو معرفی کند. برخی از سرمایه‌گذاران دوج کوین امیداورند توییترکوین همان دوج کوین باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، کاربران شبکه‌های اجتماعی به تازگی با شایعه‌ی جذاب و هیجان‌انگیزی رو‌به‌رو شده‌اند؛ بر اساس این شایعه، ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، قصد دارد یک توکن بومی به نام «توییتر کوین» را با هدف انجام‌ پرداخت‌ها و ارائه‌ی پاداش‌ها در این پلتفرم معرفی کند.

برخی از کاربران برای تایید صحت این شایعه به گزارش‌های اولیه‌ی منابعی نظیر توییت‌های نیما اوجی، بلاگر و پژوهشگر، استناد می‌کنند. وی در حساب توییتری خود برخی اطلاعات و اخبار محرمانه را در خصوص اپلیکیشن‌های مختلف منتشر می‌کند.

وی در 4 دسامبر (13 آذر) اسکرین‌شاتی را از آن‌چه به نظر می‌رسد نمونه‌ی اولیه‌ی رابط کاربری توییتر باشد، منتشر کرد؛ در این اسکرین‌شات یک گزینه‌ی جدید به نام «Coins» مشاهده می‌شود. نیما اوجی همراه با این اسکرین‌شات، تصویری از یک کوین را نیز منتشر کرد که لوگوی توییتر بر روی آن قرار گرفته بود.

برخی دیگر از کاربران نیز به توییت‌های متعلق به یک پژوهشگر فناوری به نام جین منچون ونگ اشاره می‌کنند. این پژوهشگر ادعا کرده است که برای یافتن صحت اطلاعاتی که نیما اوجی به تازگی منتشر کرده، از نسخه‌ی خاصی از اپلیکیشن تحت وب توییتر کدهایی را استخراج کرده است. اگرچه پس از مدتی، این پست توییتری و حساب کاربری این پژوهشگر به دلایل نامعلومی حذف شدند.

توییت حذف شده‌ی جین منچون ونگ

در این مدت، انبوهی از پست‌ها با هشتگ توییتر کوین در این شبکه‌ی اجتماعی منتشر شده‌اند. بسیاری از مردم از شنیدن این خبر هیجان‌زده هستند. البته، با قرار گرفتن فردی مانند ایلان ماسک در راس این پلتفرم اجتماعی، انتظار آن می‌رفت که کریپتو و شبکه‌‌های اجتماعی به زودی پیوند تازه‌ای با یکدیگری برقرار کنند.

از سوی دیگر، اعضای پرشور جامعه‌ی دوج کوین (DOGE) در شبکه‌های اجتماعی سعی کرده‌اند قطعات این پازل را کنار یکدیگر قرار دهند تا بتوانند ارتباطی میان این شایعه و دوج کوین پیدا کنند. دوج کوین وابستگی شدیدی به ایلان ماسک دارد. هر اقدام یا اظهارنظر ایلان ماسک که به عنوان پدر دوج کوین شناخته می‌شود، بر قیمت این میم کوین تاثیرگذار است.

دوج کوین که پیش از انتشار خبر هیجان‌انگیز خرید توییتر توسط ایلان ماسک به یک کوین مُرده شباهت داشت، ناگهان علائم حیاتی از خود نشان داد و شروع به رشد کرد. پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، بسیاری از سرمایه‌گذاران دوج کوین دل‌شان را به این خوش کرده‌اند که میم کوین محبوب‌شان به توکن بومی توییتر تبدیل شود. انتشار شایعات اخیر امید برخی از این افراد را بر باد داده است؛ ولی برخی دیگر از سرمایه‌گذاران دوج کوین هم‌چنان امیدوارند که توییتر کوین صرفا نام دیگری برای دوج کوین باشد.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 14:00 روز سه‌شنبه 15 آذر - دوج کوین با 5.73 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 0.1004 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار دوج کوین هم‌اکنون به 13,332,705,039 دلار رسیده است. در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا در سایت کوین مارکت کپ، دوج کوین یک رتبه بالاتر از کاردانو (ADA) و یک رتبه پایین‌تر از ریپل (XRP) در جایگاه هشتم قرار دارد. 

نمودار قیمت دوج کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت 14:19
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین