خبر

قیمت پولکادات در سه سال آینده به چند می رسد؟

قیمت پولکادات در سه سال آینده به چند می رسد؟

پولکادات طی چند روز گذشته به میزان اندکی افزایش یافته است و اکنون در بین ده ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار گرفته است. پیش‌بینی قیمت پولکادات برای پایان سال چیست و قیمت DOT در سال ۲۰۲۵ به چه میزان خواهد رسید؟ در این مقاله، به این موضوع با جزئیات بیشتری نگاه می‌کنیم.

  • پولکادات (DOT) چیست؟
  • پولکادات چگونه کار می‌کند؟
  • قیمت پولکادات در هفته‌های اخیر چگونه تغییر کرده است؟
  • چه چیزی باعث شد که قیمت پولکادات در این روند حرکت کند؟
  • قیمت پولکادات در سال ۲۰۲۵ به چه میزان خواهد رسید؟
  • آیا سرمایه گذاری در پولکادات مفید است؟

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ در چند روز اخیر، قیمت پولکادات اندکی بهبود یافت و تقریباً به وضعیت قبل از سقوط ناشی از فروپاشی صرافی کریپتو FTX بازگشت.

پولکادات (DOT) چیست؟

پولکادات یک پروژه بلاکچین است که در سال ۲۰۱۷ توسط بنیاد وب ۳، یک موسسه غیرانتفاعی سوئیسی، تاسیس شد. دکتر گاوین وود (Gavin Wood)، یکی از بنیانگذاران اتریوم و برنامه نویس زبان کامپیوتری Solidity در قراردادهای هوشمند، بنیانگذار این پروژه است. در آن زمان، پولکادات در فروش اولیه خود ۱۴۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد. ۱۰ میلیون واحد DOT به عنوان کوین‌های شبکه، در زمان تاسیس این پروژه ارائه شد. فقط برای شفافیت، مقدار DOT در آگوست ۲۰۲۰ به ۱ میلیارد افزایش یافت. کار روی پروژه همچنان ادامه دارد. با این وجود، بخش قابل توجهی از عملکرد مورد نیاز شبکه اکنون قابل استفاده است.

پولکادات چگونه کار می‌کند؟

پولکادات برای ایجاد یک شبکه بلاکچین طراحی شده است که سایر بلاکچین‌ها را با یکدیگر پیوند می‌دهد و به "اینترنت بلاکچین‌ها" نیز مشهور است. وب ۳ نیز در عبارت دیگر، به اصطلاح پاراچین ذکر شده است که با انواع اصلی بلاکچین‌ها تعامل دارد، نقطه فروش متمایز است. این رمزارز از پروتکل NPoS (اثبات نامزدی سهام) به عنوان یک پروتکل اجماع استفاده می‌کند.

قیمت پولکادات در هفته‌های اخیر چگونه تغییر کرده است؟

کوین  DOTتوانست در یک رالی صعودی درست قبل از سقوط FTX به شدت صعود کند. تنها در چند روز، قیمت از ۵.۸ دلار به ۷.۳۵ دلار افزایش یافت که دوباره به عنوان پیامد مستقیم سقوط صرافی مذکور، قیمت به ۵.۴۳ دلار کاهش یافت. با این وجود، DOT توانست ثبات را در هفته‌های بعدی بازگرداند. در زمان نوشتن این مطلب، قیمت پولکادات در ۵.۵۸ دلار معامله می‌شود.

قیمت پولکادات

نمودار هفتگی DOT/USD که قیمت را نشان می‌دهد. منبع GoCharting.

با این حال، DOT مجبور شد برای چند روز زیان‌های اضافی را به دلیل سقوط صرافی FTX تصدیق کند و تا ۵.۰۲ دلار کاهش یافت. این کمترین مقدار پولکادات در این بازار نزولی و در سال ۲۰۲۲ بود. تنها در دو هفته گذشته این توکن توانسته است به صورت کسری بازیابی شود. افزایش قیمت در روزهای اخیر افزایش یافته است و DOT از ۵.۴۰ دلار به ۵.۶۴ دلار افزایش یافته، در نتیجه پیش‌بینی پایان سال برای پولکادات بهبود یافته است.

چه چیزی باعث شد که قیمت پولکادات در این روند حرکت کند؟

پولکادات در نیمه اول سال روند نزولی آشکاری را شاهد بود. از نوامبر، ارزش نزدیک به ۹۰ درصد به دلیل بازار نزولی کاهش یافته است. قیمت در ماه جولای به پایین ترین حد خود رسید. بعد از آن اوضاع شروع به آرام شدن کرد. پس از شکست بیت‎کوین به بالای ۲۱۰۰۰ دلار در اواخر اکتبر، رشد این آلت‌کوین آغاز شد. در کوتاه مدت، این رالی توکن DOT را به صورت جزئی افزایش داد. به طوری که DOT، مانند سایر آلت‌کوین‌ها، توانست در عرض چند هفته سود قابل توجهی را به ثبت برساند. اما سقوط FTX رشد این رمزارز را به تاخیر انداخت. همچنین منجر به زیان هنگفتی برای اکثر ارزهای دیجیتال شد. برخلاف دیگر رمزارزها، DOT به این سرعت بازگشت نداشت و با کاهش بیشتر قیمت مواجه شد. اما قیمت اخیراً دوباره شروع به افزایش کرده است، زیرا به طور کلی بازار به آرامی در حال بهبود است.

قیمت پولکادات در سال ۲۰۲۵ به چه میزان خواهد رسید؟

پولکادات

قیمت پولکادات در روزهای اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است و احتمال پیش بینی مطلوب قیمت این رمزارز برای پایان سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ را افزایش داده است. قیمت ممکن است، همچنان در چهار هفته آینده افزایش یابد و بیشتر تحت تأثیر پیشرفت کلی بازار قرار گیرد. چند هفته اخیر نشان داده است که قیمت پولکادات به سختی می‎تواند به طور جداگانه در بازار افزایش یابد.

برای صودی شدن آلت‌کوین‎هایی مانند پولکادات، قیمت بیت‎کوین باید شروع به افزایش کند و به سمت سطح ۲۰۰۰۰ دلار پیش رود. پولکادات به دلیل منافع اقتصادی خود می‌تواند یک رشد نسبتاً طولانی داشته باشد. در نتیجه، تا سال ۲۰۲۳، این شبکه می‌تواند پایه‌ای ایده‌آل برای  بازی‌های با هدف بازی برای کسب درآمد (P۲E) باشد. افزایش قابل توجه پولکادات به شدت به رشد دوره بیت‌کوین و به طور کلی بازار بستگی دارد. اگر بازار به طور کلی گسترش یابد، تنها افزایش حداقلی قیمت در چهار هفته آینده انتظار می‌رود. برخی تحلیلگران افزایش قیمت را بیش از ۱۰ الی ۱۵ درصدی برای پولکادات در این دوره پیش بینی می‌کنند.

کاهش قیمت در هفته‌های آینده نیز امکان پذیر است، اما ما فرض می‌کنیم که بسیار غیر محتمل است. پس از بهبودی سقوط FTX، جهت گیری قیمت بیشتر شده است و در پایان سال، افزایش قیمت‎‎ در ارزهای دیجیتال معمول تر است. در نتیجه، تحلیلگران پیش‌بینی پولکادات را برای پایان سال ۵.۶ تا ۷.۲۰ دلار پیش‌بینی می‌کنند. وقتی به سه سال آینده نگاه می‌کنیم، همه چیز کمی جالب تر می‌شود. قیمت DOT به شدت تحت تاثیر قیمت بیت‌کوین است. هاوینگ بعدی بیت‌کوین تقریباً در سال ۲۰۲۴ است. در نتیجه، طبق گزارش برخی تحلیگران، انتظار می‌رود قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴، به ویژه در سال ۲۰۲۵، سر به فلک بکشد.

ارز دیجیتال

قیمت بیت‌کوین از پایین ترین سطح بازار نزولی اخیر تا بالاترین قیمت تاریخی خود، تقریباً ۵ برابر قابل افزایش است. در مورد DOT، افزایش نسبتاً جزئی بود. با این وجود، می‎توان انتظار داشت که قیمت DOT با ضریب ۱۰ تا ۱۵ از بازار نزولی به بازار صعودی افزایش یابد. بنابراین، در سه سال آینده، قیمت DOT می‌تواند بین ۵۰ تا ۷۵ دلار باشد.

آیا سرمایه گذاری در پولکادات مفید است؟

پیش‌بینی پولکادات ما نشان می‌دهد که بهبودهای کوتاه‌مدت تا پایان سال امکان‌پذیر است. با این حال، باید به بلندمدت فکر کنید. به طور خاص، سال ۲۰۲۳ ممکن است شاهد یک بازگشت قوی در بازار ارزهای دیجیتال باشید. در واقع این امر همچنین باید مسیر پولکادات را قادر سازد تا با قدرت بیشتری صعود کند، به ویژه از آنجایی که انتظار می‌رود تعداد موارد استفاده از این پروژه در طول زمان به طور قابل توجهی افزایش یابد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

منبع:
یکشنبه 13 آذر 1401 ساعت 17:50
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین