خبر

واحد پول دبی چیست؟ / برای سفر به دبی دلار بهتر است یا درهم؟

واحد پول دبی چیست؟ / برای سفر به دبی دلار بهتر است یا درهم؟

پیشرفت و توسعه دبی در چند سال اخیر، آن را به یک کشور مدرن و زیبا تبدیل کرده است. به همین دلیل دبی، یک مقصد جذاب و پرطرفدار در میان گردشگران به شمار می‌رود. از این رو، سوالات زیادی درباره ارز دبی، ویزا، شرایط سفر و… در میان مسافران این شهر ایجاد می‌شود.

  • سکه های امارات
  • واحد پول دبی به تومان
  • واحد پول دبی به دلار
  • واحد پول دبی به یورو
  • برای سفر به دبی چقدر پول لازم است؟
  • برای سفر به دبی دلار بهتر است یا درهم؟
  • قوانین حمل پول در فرودگاه دبی امارات
  • سوالات متداول درباره واحد پول دبی

به گزارش اقتصادآنلاین، واحد پول دبی درهم است و هر درهم امارات با علائم اختصاری «DH»،«AED» یا «DHs»شناخته می‌شود. قیمت سکه امارات به ازای هر درهم امارات، ۱۰۰ فلس (پول خرد رایج دبی) ارزش دارد. اسکناس‌های ۵ درهمی، ۱۰ درهمی، ۲۰ درهمی، ۵۰ درهمی، ۱۰۰ درهمی، ۵۰۰ درهمی و ۱۰۰۰ درهمی، از اسکناس های رایج در دبی هستند.

سکه های امارات

سکه‌ های رایج در امارات شامل ۵ فلس، ۲۰ فلس، ۵۰ فلس و یک درهمی می‌شوند. سکه های درهم دبی نقره‌ای رنگ همراه با طراحی ظریف و خاص هستند.

واحد پول دبی به تومان

درهم امارات چند تومان است؟ هر یک درهم امارات (در زمان نگارش این مقاله) برابر ۹,۸۷۵ تومان در نظر گرفته می‌شود. برای خرید درهم امارات پس از خرید بلیط و اخذ ویزای دبی می‌توانید به صرافی‌ها برای گرفتن ارز مسافرتی مراجعه کنید. ارز مسافرتی برای سفرهای هوایی ۵۰۰ یورو اعلام شده که می‌توانید معادل آن، ارز موردنیاز خود را دریافت نمایید. با مطالعه راهنمای دریافت ارز مسافرتی می‌توانید اطلاعاتی در مورد مقدار ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۱ و نحوه دریافت آن را به دست آورید.

واحد پول دبی به دلار

با توسعه کشور دبی و افزایش مبادلات تجاری این کشور، ارزش ارز دبی در جهان بالاتر رفته و از این رو، یکی از با ارزش ترین پول های رایج در جهان به حساب می‌آید. قیمت واحد پول دبی معادل ۰/۲۷ دلار آمریکا (در زمان نگارش این مقاله) در نظر گرفته می‌شود.

واحد پول دبی به یورو

با توجه به میزان ارز مسافرتی اعلام شده توسط بانک مرکزی، هر یک درهم برابر با ۰/۲۶ یورو ارزش دارد. البته به هنگام دریافت ارز مسافرتی می‌توانید با توجه به مقصد موردنظر، ۵۰۰ یورو را به صورت دلار یا یورو دریافت کنید.

واحد پول دبی

برای سفر به دبی چقدر پول لازم است؟

با توجه بالارفتن ارزش دبی در برابر ریال، هزینه‌ سفر به دبی برای گردشگران ایرانی بیشتر شده است. هزینه های غذا، وسایل حمل و نقل عمومی و نوشیدنی در دبی به شرح زیر است:

سرو غذا در یک رستوران ارزان در دبی حدود ۴۵ درهم و در رستوران زنجیره‌ای مک دونالد حدود ۳۰ درهم هزینه دارد.

هر بطری نوشابه (کوکا یا پپسی) ۴٫۶ درهم و هر بطری آب حدود ۲٫۲۹ درهم، قیمت دارد.

بلیط یک طرفه با وسایل حمل و نقل عمومی دبی حدود ۶ درهم و کرایه تاکسی از ۱۵ درهم شروع می‌شود.

هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری متفاوت خواهد بود.

هزینه استفاده از تفریحات دبی هم در تابستان با توجه به کاهش ورود گردشگران نسبت به سایر فصول سال کمتر خواهد بود.

برای سفر به دبی دلار بهتر است یا درهم؟

با توجه به رایج بودن ارز دلار در غالب کشورها بهتر است همراه خود دلار ببرید و در صورت نیاز از طریق صرافی‌های معتبر، دلار را به درهم تبدیل کنید. برای خرید در دبی و تجربه غذا در رستوران های دبی، بهتر است به درهم، هزینه‌ها را بپردازید.

دلار

قوانین حمل پول در فرودگاه دبی امارات

محدودیتی بابت مقدار ارز مسافرتی برای ورود و خروج به امارات وجود ندارد؛ اما برای مبالغ بیشتر از۱۰۰,۰۰۰ درهم یا ارزهای معادل آن باید اظهارنامه پر کنید.

در سال‌های اخیر، دبی تبدیل به یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین کشورهای خاورمیانه شده است، به همین دلیل ارزش درهم امارات هم به نسبت بالا رفته است. با توجه به رایج بودن دلار در جهان، پیشنهاد می‌کنیم به هنگام سفر به دبی، دلار همراه خود ببرید و در صورت نیاز آن را به درهم تبدیل کنید.

سوالات متداول درباره واحد پول دبی

برای سفر به دبی دلار بهتر است یا درهم؟

برای سفر به دبی بهتر است دلار همراه خود ببرید ولی برای پرداخت هزینه های سفر در صرافی‌های معتبر پول خود را به درهم تبدیل کنید.

انواع سکه های رایج در امارات کدامند؟

سکه های رایج در امارات به صورت ۵ فلس، ۲۰ فلس، ۵۰ فلس و ۱ درهمی هستند.

هر درهم چند تومان است؟

قیمت درهم امارات به تومان در زمان نگارش این مطلب ۹۸۷۵ است. برای کسب اطلاع از قیمت روز درهم امارات به سایت‌ های معتبر خرید و فروش ارز مراجعه کنید.

منبع: فلای تودی
منبع:
یکشنبه 13 آذر 1401 ساعت 03:30
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین