خبر

لحظات سرنوشت ساز برای طلا

لحظات سرنوشت ساز برای طلا

تمام توجه بازار در حال حاضر به اطلاعات نرخ اشتغال در بخش غیرکشاورزی آمریکا متمرکز شده که قرار است در ساعات آینده منتشر شود.

به گزارش سایت طلا ،پس از 15 هفته حبس طلا در کانال 1700 دلاری، این فلز سرانجام به بالای مرز 1800 دلار در هر اونس رسید. برخی تحلیل‌گران این افزایش را کاهش تورم و رشد مشاغل آمریکا مرتبط می‌دانند.

قیمت طلا در روز جمعه در حدود بالاترین رقم طی چند ماه گذشته باقی‌مانده است. به نظر می‌رسد بازارها قبل‌از انتشار اطلاعات مربوط به اشتغال آمریکا که می‌تواند آینده سیاست پولی آن را تعیین کند محتاطانه عمل می‌کنند.

احتمال آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه‌های آینده باعث شده بازار فلزات طی هفته جاری بهبود یابد و فلزات گرانبها از جمله طلا که شدیداً از افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی آسیب‌دیده‌اند، بیشترین سود را از این اتفاق خواهند برد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا به بالاترین حد در 3 ماه گذشته رسید، زیرا پاول افزایش نرخ بهره را کندتر اعلام کرد.قیمت هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش به 1800 دلار سید،

شاخص دلار نیز به دلیل افزایش احتمال تغییر روند نرخ فدرال رزرو، به پایین‌ترین سطح 3 و نیم ماهه 104.578 سقوط کرد.در همین حال، بازده اوراق قرضه با معیار اوراق 10 ساله خزانه داری به 3.54 درصد کاهش یافت.

دورنمای کاهش میزان افزایش نرخ بهره در آمریکا باعث آرام شدن بازارهایی شده که از این اتفاق در سال جاری میلادی آسیب‌دیده‌اند. عملکرد پلاتین و نقره در مقایسه با طلا در این هفته بهتر بوده و هر دوی آنها بیش‌از 6 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس امروز کاهش یافت. اما افزایش امید به آرام شدن محدودیت‌های کرونایی در چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان این فلز، هفته مثبتی را برای آن رقم خواهد زد.

تمام توجه بازار در حال حاضر به اطلاعات نرخ اشتغال در بخش غیرکشاورزی آمریکا متمرکز شده که قرار است در ساعات آینده منتشر شود. پیش‌بینی می‌شود بازار کار آمریکا کمی در ماه نوامبر آرام شده باشد. اما هرگونه نشانه‌ای از افزایش غیرمنتظره نرخ اشتغال در این کشور انگیزه‌ کافی به بانک مرکزی آمریکا برای حفظ سناریوی افزایش شدید نرخ بهره را می‌دهد که تأثیرات منفی بر بازارها خواهد گذاشت.


اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
جمعه 11 آذر 1401 ساعت 12:10
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین