خبر

افزایش قابل‌توجه تعداد کوسه‌ها و نهنگ‌های اتریوم

افزایش قابل‌توجه تعداد کوسه‌ها و نهنگ‌های اتریوم

داده‌های موسسه‌ی تحلیل آن‌چین سانتیمنت نشان می‌دهند تعداد آدرس‌های دارای 100 تا 100 هزار اتریوم به بالاترین حد خود در 20 ماه گذشته افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، بر اساس داده‌های موسسه‌ی سانتیمنت، علی‌رغم آشفتگی و نوسان‌های شدید بازار کریپتو، تعداد آدرس‌های حاوی مقادیر بالای اتریوم (ETH) در حال افزایش است. موسسه‌ی تحلیل بلاک چین سانتیمنت طی توییتی در صبح امروز چهارشنبه 9 آذر، اعلام کرد تعداد آدرس‌های حاوی 100 تا 100 هزار اتریوم به بالاترین حد خود طی 20 ماه گذشته رسیده است. معمولا به سرمایه‌گذارانی که بین 100 تا 1,000 بیت کوین دارند، کوسه و به آن‌هایی که بیش از 1,000 بیت کوین در اختیار دارند، نهنگ گفته می‌شود. 

کوسه و نهنگ های اتریوم

نمودار بالا فرایند انباشت اتریوم را توسط سرمایه‌گذاران در طول سال جاری نشان می‌دهد. همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌شود، شروع نخستین فاز انباشت به پروژه‌ی ادغام منتهی شد. پس از انجام موفقیت‌آمیز پروژه‌ی ادغام، سرمایه‌گذاران شروع به فروش اتریوم‌های خود و کسب سود کردند.

چند هفته پس از آن، قیمت اتریوم افزایش یافت و سرمایه‌گذاران بیش از گذشته شروع به کسب سود کردند. در حال حاضر، بازار کریپتو بر اثر فروپاشی اف‌تی‌ایکس دچار کف‌های تازه‌ای در سال جاری شده است. به این ترتیب، فاز انباشت جدیدی از ابتدای ماه نوامبر آغاز شد. برای آن‌که متوجه شویم آیا این فاز انباشت نیز یک دوره‌ی فروش به همراه خواهد داشت یا خیر، باید نگاهی به تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم بیندازیم. 

نمودار قیمت اتریوم

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 13:15 روز چهارشنبه 9 آذر - اتریوم با 4.22 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 1,265 دلار معامله می‌شود. ارزش اتریوم نسبت به یک هفته‌ی گذشته نیز 8.78 درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت نتیجه‌ی مستقیم فاز انباشت کنونی است - فاز انباشت به دوره‌ای از بازار گفته می‌شود که در آن، قیمت یک دارایی به قدری کاهش می‌یابد که سرمایه‌گذاران کلان را متقاعد می‌کند، شروع به خرید آن دارایی کنند.

نمودار تکنیکال اتریوم

قیمت اتریوم در حال حاضر در حال تبدیل سطح مقاومت 1,274 دلاری به سطح حمایت است. با وجود این، با توجه به این‌که سطح فعالیت سرمایه‌گذاران در انباشت اتریوم در حال کاهش است، شاید عبور از سطح 1,274 و تبدیل آن به سطح حمایت برای اتریوم چندان کار راحتی نباشد.

خط شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه شیب مثبتی به سمت منطقه‌ی اشباع خرید دارد. با توجه به این‌که شاخص قدرت نسبی روی عدد 51.28 است، بعید به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تا پایان هفته اقدام به فروش اتریوم کنند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 9 آذر 1401 ساعت 13:57
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین