خبر

گزارش بازار‌ها امروز ۸ آذر ۱۴۰۱ | پیش بینی قیمت طلا و بیت کوین

گزارش بازار‌ها امروز ۸ آذر ۱۴۰۱ | پیش بینی قیمت طلا و بیت کوین

به صورت روزانه نبض بورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۸ آذر ۱۴۰۱ چگونه بود؟

به گزارش نبض بورس، به صورت روزانه نبض بورسبورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۸ آذر ۱۴۰۱ چگونه بود؟

بیت کوین

بازار بیت کوین در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۶۶۰۵-۱۶۰۷۲ دلار در نوسان بود. قیمت این رمزارز امروز در محدوده‌ی ۱۶۴۱۰ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱.۳۲ درصد افزایش داشته است.
پس از سقوط بیش از ۲۰ درصدی خود در ۳ هفته اخیر، عمدتا در محدوده ۱۶,۰۰۰ دلاری در حال نوسان بوده است. اکنون، یک تحلیلگر برجسته با استناد به داده‌های تاریخی یک مدل آن‌چین (On-chain)، عقیده دارد بیت کوین به اوج چرخه نزولی خود نزدیک شده است؛ با این حال، برای شروع روند جدید باید بیشتر از این کاهش یابد. به گزارش دیلی هودل، ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر معروف آن‌چین، یک مدل بیشینه درد (Max Pain) دارد که با بررسی قیمتی که در آن نقطه ۵۸ تا ۶۱درصد از کل بیت کوین‌ها کمتر از قیمت خرید یا در ضرر باشند، کف قیمت را تخمین می‌زند. /ارزدیجیتال

قیمت سکه  

قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۶۲۹۵۰۰۰-۱۵۴۰۲۰۰۰ تومان در نوسان بود. قیمت این سکه امروز در محدوده‌ی ۱۶۲۹۵۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۲۵ درصد افزایش داشته است.

قیمت طلا    

قیمت طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۵۳۴۳۰۰-۱۴۹۴۲۰۰ تومان در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۱۵۲۳۳۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۶۶ درصد کاهش داشته است. 
میثم رادپور، تحلیلگر بازار‌های مالی در باره قیمت طلا و سکه در بازار به تجارت‌نیوز گفت: «اگر بخواهیم آینده قیمت طلا و سکه را بفهمیم باید ببینیم آینده قیمت دلار چه می‌شود. اکنون آینده دلار تمام عوارض دولت‌های قبل را دارد و پیامد ناشی از تورم، در اوج خود به سر می‌برد.» رادپور گفت: «درباره بازار طلا بهترین و ساده‌ترین تحلیل، توجه به بازار و قیمت دلار است. اگر قیمت دلار ‍۱۰۰ درصد رشد کند، طلا به همین نسبت رشد خواهد کرد.» این کارشناس بازار معتقد است: «انس طلای جهانی حداقل در مقطع فعلی در ماه‌ها و سال‌های اخیر بازیگر فعالی در قیمت طلا در ایران نبوده است.» با وجود تاثیرپذیری قیمت طلا و سکه به طور سنتی از بازار ارز، به نظر می‌رسد در روز‌های گذشته قیمت این فلز گران بها مستقل عمل کرده و روند افزایشی داشته است.

قیمت دلار  

قیمت دلار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۳۳۵۵۰-۳۱۶۰۰ در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۳۳۵۵۰ معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۱۵ درصد افزایش داشته است.

منبع:
سه شنبه 8 آذر 1401 ساعت 20:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین