خبر

5 ارز دیجیتال که باید در این ماه خریداری کنید

5 ارز دیجیتال که باید در این ماه خریداری کنید

با شروع ماه دسامبر احتمالا دوره‌ رونق کریپتو فرا خواهد رسید. طبق تحلیل‌های کارشناسان، پنج التکوین وجود دارند که باید در این ماه در لیست خریدتان قرار دهید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، بازار کریپتو پیش از فروپاشی فاجعه‌بار اف‌تی‌ایکس علائمی از بازگشت روند را از خود نشان می‌داد. بیت کوین (BTC) در حال عبور از 21,000 دلار بود و سایر ارزهای دیجیتال نیز به تدریج در حال بازیابی زیان‌های خود طی یک سال گذشته بودند. علائمی از کاهش تورم و زمزمه‌هایی از تغییر موضع سختگیرانه‌ی فدرال رزرو امید را به بازار سرد و تاریک کریپتو بازگردانده بود. ولی سقوط اف‌تی‌ایکس معادلات را به هم زد و باعث سقوط هر چه بیش‌تر قیمت‌ ارزهای دیجیتال شد. قیمت بیت کوین تا نزدیکی 15,000 دلار کاهش یافت و اتریوم (ETH) نیز به شدت سقوط کرد. ولی با فروکش کردن هیجان‌های منفی ناشی از فروپاشی اف‌تی‌ایکس، به نظر می‌رسد بازار به تدریج در حال بازیابی موقعیت خود باشد.  

بر اساس گزارشی که در روز گذشته تحت عنوان شاید اکنون بهترین فرصت برای خرید بیت‌کوین باشد! منتشر کردیم، دو عامل تعیین‌کننده در بازار وجود دارند که می‌توانند باعث بازگشت روند و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال شوند؛ یکی کاهش تورم و دیگری تغییر سیاست‌های سختگیرانه‌ی بانک‌های مرکزی. با توجه به این مسائل، به نظر می‌رسد ماه دسامبر (آذر و اوایل دی ماه) ماه سبزی برای ارزهای دیجیتال باشد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که پنج التکوین در آینده‌ی نزدیک شاهد رشد قابل توجهی خواهند بود. بنابراین، آن‌ها توصیه می‌کنند در ماه دسامبر این پنج التکوین را در سبد خرید خود قرار دهید. 

چین لینک (LINK) از 22 نوامبر (1 آذر) به استثنای یک روز، توانسته است به طور پیاپی کندل‌های روزانه‌ی سبز رنگی را به ثبت برساند. این التکوین در روز جاری - 8 آذر - نیز به رشد خود ادامه داده است. هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 13:30 - چین لینک با 9.61 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 7.43 دلار معامله می‌شود. ارزش این التکوین ظرف یک هفته‌ی گذشته 26.18 درصد افزایش یافته است. ارزش بازار چین لینک هم‌اکنون با 9.56 درصد افزایش به 3,772,075,791 دلار رسیده است. در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا از نظر ارزش بازار در سایت کوین مارکت کپ، چین لینک در جایگاه نوزدهم قرار دارد. 

نمودار قیمت چین لینک

سولانا (SOL) تحت تاثیر مستقیم فروپاشی اف‌تی‌ایکس قرار گرفت و قیمت آن به شدت سقوط کرد. در آن زمان، گفته می‌شد که بخش زیادی از دارایی‌های این شرکت ورشکسته از التکوین سولانا تشکیل شده است. ولی در چند روز اخیر شاهد بازیابی نسبی وضعیت این التکوین بوده‌ایم. هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب، سولانا با 2.18 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 13.70 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار این التکوین نیز هم‌اکنون به 4,975,544,332 دلار رسیده است. در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار، سولانا در جایگاه پانزدهم قرار دارد. این التکوین تا پیش از ماجرای فروپاشی اف‌تی‌ایکس در میان 10 ارز دیجیتال برتر بازار قرار داشت. 

نمودار قیمت سولانا

پالیگان (MATIC)، لایت کوین (LTC) و کازماس (ATOM) نیز سه التکوین دیگری هستند که بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، پس از ماه دسامبر احتمالا رشد قابل توجهی را تجربه خواهند کرد. قیمت این سه التکوین هم‌اکنون به ترتیب 2.42 درصد، 6.47 درصد، و 4.25 درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافته است. در حال حاضر، پالیگان با قیمت 0.8404 دلار، لایت کوین با 76.62 دلار، و کازماس با 10.12 دلار معامله می‌شوند.  

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 8 آذر 1401 ساعت 13:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین