خبر

بی تفاوتی ایلان ماسک به هدیه ۶۰۰ هزار دلاری!

بی تفاوتی ایلان ماسک به هدیه ۶۰۰ هزار دلاری!

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ظاهراً به یک بنای یادبود از او به یک بز که ۶۰۰ هزار دلار ارزش دارد و به عنوان بخشی از روش عجیب و غریب بازاریابی رمزارز ساخته شده است، واکنش سردی نشان داده است. مجسمه فلزی ۳۰ فوتی و ۱۲۰۰۰ پوندی ایلان ماسک که در ۲۶ نوامبر به دفتر مرکزی تسلا تحویل داده شد، بخشی از یک شیرین کاری تبلیغاتی توسط بنیان گذاران نماد Elon Goat Token (EGT) بود.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ این مجسمه سر ایلان ماسک را بر روی بدن بزی که سوار بر موشک است نشان می دهد.

بی تفاوتی ایلان ماسک به هدیه ۶۰۰ هزار دلاری!

با توجه به وایت پیپر EGT، کل پروژه به گونه ای طراحی شده بود که قابل حمل باشد و روی یک تریلر 50 فوتی برای حمل و نقل متصل شود.

بنیانگذاران EGT، که خود را "Elon Superfans" می نامند، در توضیح پروژه در وب سایت خود گفتند که در تلاش بودند "کاری را انجام دهند که هیچ پروژه دیگری جرات انجام آن را نداشته است" تا با یک قدردانی از طرف ایلان ماسک، پروژه خود را به رسمیت بشناسند و مشروعیت پیدا کنند.

با این حال، برای EGT، این مجسمه تاریخی 600000 دلاری نتوانسته است از خود ایلان ماسک، حداقل در توییتر، قدردانی عمومی کسب کند.

علی‌رغم استقبال سرد ایلان ماسک، این اتفاق در رسانه‌های اصلی از جمله از سوی وال استریت ژورنال، بیزینس اینسایدر و واشنگتن پست، بازخورد خوبی داشت.

تعداد زیادی توکن با مضمون ایلان ماسک

اطلاعات زیادی در مورد توکن EGT و هدف آن به غیر از راه‌اندازی آن در ژانویه 2022 در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) وجود ندارد و طبق گفته‌ها، به دلیل طرح بازاریابی ایلان ماسک محور آن و عدم استفاده از ابزاری که در هنگام راه‌اندازی ارائه شد مورد انتقاد قرار گرفته است.

این توکن یکی از صدها توکن‌ با مضمون ایلان ماسک است که تلاش می‌کند از شهرت این کارآفرین برای بازاریابی توکن خود استفاده کند. دیگر توکن‌های با مضمون مشترک عبارتند از Dogelon Mars (ELON) و spaceTwitterDoge و elonDogeTwit.

تا زمان نگارش این مقاله، EGT دارای 18400 دنبال کننده در توییتر است، در حالی که کوین گکو و کوین مارکت کپ هر دو توکن EGT را در فهرست خود دارند، اما هیچ کدام اطلاعاتی در مورد ارزش بازار آن ندارند.

 به نظر می‌رسد که قیمت آن قبل از اینکه پس از تحویل مجسمه به پایین‌ترین حد یک ماهه خود برسد، لحظه‌ای افزایش یافته است.

طبق وایت پیپر خود، EGT ادعا می کند که اکنون در حال کار بر روی داشتن ابزار واقعی در فضای مالی غیرمتمرکز (DeFi) است و قراردادهای هوشمند را از BSC به بلاکچین اتریوم منتقل کرده است.

روش های عجیب تبلیغاتی، یک روش محبوب برای پروژه های رمزارزی در طول سال ها بوده است.

در سال 2018 شبکه اجتماعی اوکراینی ASKfm با گذاشتن کیف پولی با 500000 توکن در بالای قله اورست، بلندترین کوه از سطح دریا در جهان، یک عرضه اولیه توکن (ICO) راه اندازی کرد.

اخیراً، راهول ادوانی، یکی از مدیران ریپل، استدلال کرد که کریپتو باید از «چرخه‌های تبلیغاتی» دور شود و به سمت «ساخت ابزار واقعی» حرکت کند.

او توضیح داد که سقوط FTX باعث می‌شود تنظیم‌کننده‌ها و دولت‌ها مقررات ارزهای دیجیتال را بسیار دقیق‌تر بررسی کنند.

منبع:
دوشنبه 7 آذر 1401 ساعت 13:25
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین