خبر

پیش بینی قیمت سکه تا یک ماه آینده/ سرمایه‌ها به سمت بازار طلا و سکه سرازیر شد

پیش بینی قیمت سکه تا یک ماه آینده/ سرمایه‌ها به سمت بازار طلا و سکه سرازیر شد

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه با افزایش نوسانات قیمت طلا و سکه، شاهد سرازیر شدن سرمایه مردم برای سود از این بازار هستیم، گفت: گرانی قیمت طلا و سکه ناشی از افزایش قیمت دلار است که امیدواریم با مدیریت بانک مرکزی، آرامش به این بازار برگردد.

اقتصاد۲۴- میناسادات حسینی: بازار طلا و سکه از ابتدای آذر ماه روی دور افزایش قیمت افتاده و این در حالی است که در لحظه تنظیم این خبر، قیمت سکه امامی مرز ۱۷ میلیونی را پشت سر گذاشته و سقف تاریخی جدیدی را به ثبت رسانده است.

قیمت نیم سکه نیز به ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده و ربع سکه نیز در حال پیشروی در کانال جدید ۶ میلیونی است.

سکه امامی از ابتدای آذر ماه با افزایش ۷۲۰ هزار تومانی روبه‌رو شده است که افزایشی چشمگیر برای مدت یک هفته است. سکه امامی در ابتدای معاملات آذرماه ۱۶ میلیون و ۳۵۵ هزار تومان بود.

در ابتدای پاییز سکه امامی ۱۴ میلیون و ۲۵۶ هزار تومان بود که نشان دهنده افزایش بیش از ۲ میلیونی تا ابتدای آذر ماه ۱۴۰۱ است.

اما سوال اصلی این است که آیا سکه و طلا مسیر افزایشی خود را ادامه می‌دهد یا بازار روی آرامش و ثبات قیمت را به خود خواهد دید؟

آرامش به بازار طلا و سکه برمی گردد؟

ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این باره به اقتصاد ۲۴ گفت: پیش بینی قیمت طلا و سکه در شرایطِ حال حاضر که نوسانات قیمتی چشمگیر است، بسیار دشوار است.

ابراهیم محمدولی

وی با بیان اینکه قیمت ارز و نوسانات آن در حال حاضر افسار قیمت سکه و طلا را به دست گرفته، در مورد پیش بینی قیمت در بازار طلا و سکه در هفته جاری گفت: امیدواریم مسئولان اقتصادی کشور و به خصوص بانک مرکزی قیمت دلار را مدیریت کنند تا بازار روی آرامش را به خود ببیند. در غیر این صورت همچنان شاهد سقف شکنی‌های طلا و سکه خواهیم بود.

بازار داغ نوسان گیری در بازار طلا و سکه

به گفته این فعال بازار طلا و سکه، دومین عامل گرانی سکه و طلا از ابتدای آذر ماه افزایش تقاضاست. وی در این مورد گفت: فعالان سرمایه گذاری در بازار‌های مالی با افزایش نوسانات قیمت طلا و سکه بخشی از سرمایه خود را به این سمت می‌آورند تا بتوانند از نوسانات قیمتی سود کنند.


بیشتر بخوانید: نشانه‌ای از احتمال کاهش قیمت طلا در دست نیست


محمدولی معتقد است: وقتی این اتفاق در بازار رخ می‌دهد، تقاضا در بازار بیشتر می‌شود و زمانی که سرمایه‌ها به این سمت سرازیر شود ممکن است که عرضه نتواند تقاضا را تامین کند؛ بنابراین قیمت‌ها افزایش بیشتری را شاهد خواهد بود.

حباب سکه بزرگ‌تر می‌شود

این کارشناس بازار طلا و سکه در ادامه گفتگو با اقتصاد ۲۴ تصریح کرد: طبیعتا در کل دنیا طلا همپای قیمت انس جهانی حرکت می‌کند و تاکنون هم اینگونه بوده است؛ اما در کشور ما وقتی قیمت دلار به صورت غیرعادی شروع به جهش می‌کند قطعا تاثیر خود را بر قیمت طلا و سکه می‌گذارد. به عبارت دیگر در کشور ما نوسانات قیمت دلار از آنجایی که شدت و حدت بیشتری دارد، طلا در این مسیر حرکت می‌کند و شاهد جهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز هستیم.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان اظهار کرد: حباب سکه در حال بزرگ شدن است؛ در حالی که در بازار جهانی شاهد کاهش قیمت انس طلا هستیم.

منبع:
دوشنبه 7 آذر 1401 ساعت 12:15
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین