خبر

پیرامون دلار/ین محتاط باشید!

پیرامون دلار/ین محتاط باشید!

با وجود تشدید موارد همه‌گیری کووید و افزایش گرایش‌ها به ارز ژاپن، دلار/ین امروز در فشار فروش قرار گرفت و در حال حاضر در پائین‌ترین سطح روزانه قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» جفت‌ارز دلار/ین (USD/JPY) تلاش می‌کند تا از جهش متوسط ​​روز جمعه سرمایه‌گذاری کند و در اولین روز هفته‌ی جدید، تحت فشار فروش مجدد قرار می‌گیرد. این جفت لحن پیشنهادی خود را در جلسه‌ی اولیه اروپا حفظ می‌کند و در حال حاضر با پایین‌ترین سطح روزانه، در حدود منطقه 138.25 الی 138.30 در تعامل است.

از سوی دیگر، بدترشدن وضعیت کووید-19 جریانات پناهگاه امن را به سمت ین ژاپن هدایت می‌کند که به نظر می‌رسد منجر به واردکردن فشار نزولی بر جفت USD/JPY می‌شود.

در چشم‌انداز رویدادهای کشورها، چین روز شنبه رکورد بالای ابتلا به عفونت‌های روزانه را گزارش، و دولت را مجبور کرد که اقدامات سختگیرانه ضد کووید را در چندین شهر اعمال کند. علاوه بر این، نارضایتی عمومی از سیاست کووید صفر، اعتراض‌ها را در سراسر چین شعله‌ور کرد و نگرانی‌ها را در مورد کاهش بیشتر فعالیت‌های اقتصادی افزایش داد. این امر به نوبه‌ی خود، سرمایه‌گذاران را در حاشیه نگه می‌دارد و تقاضا برای دارایی‌های امن سنتی را افزایش می‌دهد.

تقاضا برای پناهگاه امن طلا

رویکرد گرایش به سمت پناهگاه امن، همراه با پذیرش فزاینده‌ی سیاست میانه‌روی فدرال رزرو، همچنان به کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده منجر می‌شود. این موضوع عامل کمترشدن مرز اختلاف نرخ ایالات متحده و ژاپن است که به خودی‌خود افزایش بیشتر ین ژاپن را رقم می‌زند. با این حال، قدرت متوسط ​​دلار آمریکا تا حدی حمایت را به سمت جفت USD/JPY امتداد می‌دهد. این مسئله همراه با یک اختلاف‌نظر بزرگ در موضع سیاست پولی اتخاذ‌شده توسط فدرال رزرو و بانک ژاپن، می‌تواند به محدود‌کردن زیان‌های بیشتر، حداقل در حال حاضر، کمک کند.

علیرغم ارزیابی دقیق صورتجلسه FOMC در نوامبر، بانک مرکزی ایالات متحده همچنان انتظار دارد در دسامبر 50 واحد پایه در ثانیه افزایش نرخ بهره را ارائه دهد. در مقابل، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) تاکنون تمایلی به افزایش نرخ بهره نشان نداده است.

در کنار این موارد، هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی آمریکا بار دیگر تاکید کرد که بانک مرکزی برای حمایت از اقتصاد و دستیابی به هدف تورم 2 درصدی، به تسهیلات پولی خود پایبند خواهد ماند. بدیهی است که در نبود هر گونه داده‌ی اقتصادی مرتبط، قبل از قراردادن شرط‌های نزولی جدید در اطراف جفت دلار/ین (USD/JPY)، احتیاط به عنوان امری ضروری تضمین می‌شود.

تسهیلات پولی بانک مرکزی ژاپن

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 7 آذر 1401 ساعت 11:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین