خبر

اسرار خانه داری؛ تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی رنگ منزل

اسرار خانه داری؛ تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی رنگ منزل

ما در این مقاله می‌خواهیم درباره تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی با شما صحبت کنیم تا اگر شما هم این شیرآلات را در منزل دارید و درست نمی‌دانید که چطور باید آن‌ها را تمیز کنید، بتوانید از این توضیحات استفاده کنید.

  • ۱. استفاده از تمیزکننده‌های ملایم
  • ۲. برق انداختن شیرآلات طلایی با مایع ظرفشویی
  • ۳. تمیز کردن شیرآلات طلایی با سرکه سفید
  • ۴. تمیز کردن شیرآلات طلایی با لیمو ترش
  • سخن پایانی

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی؛  استفاده از شیرآلات طلایی و نقره‌ای، این روزها در بعضی خانه‌ها، خیلی از هتل‌ها و رستوران‌ها مرسوم است. اما از آن‌جا که این نوع شیر آب زود به زود کثیف می‌شود و کوچکترین رد و لکه آب روی آن می‌ماند، نگهداری از این نوع شیرآلات، به‌ طوری که تمیز بمانند و درخشش خود را از دست ندهند، نیاز به راهنمایی و اطلاعات کافی دارد.

یکی از راه‌هایتمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی، تمیز کردن مداوم آن است. به‌طوریکه جرم و کثیفی محیط، روی شیر کهنه نشود. تمیز کردن مداوم شیرآلات طلایی، طول عمر آن‌ها را نیز بیشتر می‌کند. برای این کار، بدنه شیر را با آب و کمی مواد شوینده بشویید. احتمال این که به خاطر جریان آب سخت در شیرآلات، رسوب بگیرند، زیاد است. بنابراین، شستن مداوم آن برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

هنگام شستشو، حواستان باشد زیاد  شیرآلات را نسایید تا ظاهر طلایی‌شان آسیب ببیند. یکی دیگر از فواید شستن هفتگی شیرآلات، این است که  رسوبات مدت زیادی نمی‌مانند. تجمع رسوبات و کهنه شدنشان، مسیر آب را می‌بندد و پاک کردنشان نیز کار دشواری است.


در این زمینه بخوانید؛

اسرار خانه داری؛ بهترین ترفندها برای شستشوی تشک مبل در خانه

اسرار خانه داری؛ ترفندهای ساده برای پاک کردن لکه رنگ مو از روی همه سطوح

اسرار خانه داری؛ علل روشن نشدن شعله اجاق گاز چیست؟


 

یک نکته که در خصوص تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی لازم است بدانید، این است که بعد از شستشو، حتما سطوح شیر را خشک کنید تا رطوبت آن‌جا نماند. رطوبت، می‌تواند منجر به رشد باکتری روی بدنه شیرها شود.

۱. استفاده از تمیزکننده‌های ملایم

برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی، وسواس و دقت زیادی باید به خرج دهید. بنابراین، لازم است از محصولاتی استفاده کنید که مواد شیمیایی قوی‌ای نداشته باشند.

پاک‌کننده‌های سطوح شیرآلات، در تمامی سوپرمارکت‌ها پیدا میشوند. همیشه، پیش از خرید ترکیبات این پاک کننده‌ها را چک کنید. حدالمقدور سعی کنید پاک کننده شیرآلات طلایی پیدا کنید. پاک کننده‌های مخصوص شیرآلات طلایی هم در بازار موجود است که اگر آن‌ها را پیدا کنید، خیلی بهتر است. اما اگر نشد و مجبور بودید از پاک کننده انواع شیرآلات استفاده کنید، چیزی را انتخاب کنید که برای شیرآلات طلایی هم مناسب باشد.

۲. برق انداختن شیرآلات طلایی با مایع ظرفشویی

روش دیگر تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی این است که اگر پاک کننده شیرآلات در منزل نداشتید و فرصت خرید هم مهیا نبود، می‌توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید. مایع ظرفشویی، به شیرآلات طلایی آسیب نمی‌رساند؛ اما، آن را مستقیم روی شیر نگذارید. آن را با کمی آب مخلوط کنید و روی قسمت مد نظرتان بریزید. سپس با کمی آب هم آن را آب بکشید. راه دیگر برای استفاده از مایع ظرفشویی برای تمیزکاری، ریختن کمی از‌ آن روی تکه‌ای کهنه است. حین کار، حواستان باشد که فشاری به شیرآلات وارد نکنید که رویشان خش بیوفتد.

۳. تمیز کردن شیرآلات طلایی با سرکه سفید

راحت ترین راه تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی این است که سرکه، یک رسوب‌زدا و پاک کننده قوی است که هر جا صحبت از رسوب زدایی و برق انداختن شیرآلات است، سرکه هم یکی از گزینه‌ها است. اگر شیرآلات درست تمیز نشوند، روی آن‌ها را رسوبات سخت می‌پوشاند. این رسوبات، می‌توانند بوی بدی ایجاد کنند. پاک کننده‌های خیلی قوی هم، می‌توانند منجر به خوردگی شیرآلات شوند. اما محصولی که در تمامی خانه‌ها پیدا می‌شود و آسیبی به شیرآلات نمی‌زند، سرکه سفید است. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ شوینده‌های خانگی مفید پیشنهاد می‌کنیم فرمول ساخت ۱۶ ماده شوینده خانگی را بیاموزید.

برای استفاده از سرکه، آن را با نسبت ۱ به ۳ با آب ترکیب کنید. یعنی میزان آب، سه برابر میزان سرکه باشد. اگر این میزان را رعایت نکنید، شیرآلات آسیب می‌بینند.

بهترین راه برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی همین راه است و با استفاده از یک فرچه یا مسواک قدیمی و نرم، این ترکیب را روی رسوبات بزنید و به نرمی، بسایید. سپس، کارتان که تمام شد، آن قسمت را آب بکشید و خشک کنید.

حتما هنگام تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی، از دستکش استفاده کنید که پوستتان آسیب نبیند. رعایت این نکته، در صورتی که پوست حساسی دارید ضروریست. ترکیب سرکه و آب مناسب شیرآلات طلایی و کروم است. برای مدل‌های دیگر، از این ترکیب استفاده نکنید.

۴. تمیز کردن شیرآلات طلایی با لیمو ترش

ارزان ترین راه برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی با لیمو ترش است یعنی برای این کار، تنها کافی است که لیمو ترشی را از وسط نصف کنید و همانطوری، روی شیرآلات بکشید. بگذارید تا عصاره لیمو ربع ساعتی روی سطح شیر باقی بماند. سپس، آن را آب بکشید و با دستمال خشک کنید.

حواستان باشد که حتما از آبلیموی طبیعی استفاده کنید. آب لیموهای صنعتی یا اصطلاحا بازاری، مواد نگهدارنده‌ای دارند که به رنگ شیرآلات طلایی، کروم و نقره آسیب می‌زند.

سخن پایانی

در نظر داشته باشید برای  تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی و  برای رسوباتی که در اثر آب سخت ایجاد شده‌اند، بد قلق هستند و پاک کردنشان کمی زمان می‌برد. برای زدودن این قبیل رسوبات، دستمال، پنبه یا کهنه‌ای تمیز را در سرکه یا جوش شیرین خیس کنید و چند لحظه روی رسوبات شیرآلات طلایی رنگتان قرار دهید. این رسوبات، کمی که خیس بخورند، جدا کردنشان راحت می‌شود. بهیچ وجه نیاز نیست از ابزاری نوک تیز استفاده کنید. کار که تمام شد، قسمت مزبوطه را آب بکشید.

منبع: blog.achareh
منبع:
یکشنبه 6 آذر 1401 ساعت 16:40
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین