خبر

بدترین سناریوی ممکن برای آینده‌ قیمت بیت‌کوین

بدترین سناریوی ممکن برای آینده‌ قیمت بیت‌کوین

به عقیده‌ی یکی از تحلیلگران مشهور بازار کریپتو، وحشت و ناامیدی سرمایه‌گذاران می‌تواند قیمت بیت کوین را به زیر 7,000 دلار برساند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، تحلیلگران در این بازار نزولی، پیش‌بینی‌های مختلفی در خصوص آینده‌ی قیمت بیت‌ کوین (BTC) ارائه می‌دهند. ولی به گفته‌ی یکی از تحلیلگران مشهور بازار کریپتو، بیت کوین در بدترین حالت ممکن در این بازار نزولی می‌تواند به زیر 7,000 دلار سقوط کند.

تحلیلگر مشهور بازار کریپتو و یکی از بنیانگذاران پلتفرم دیسنتریدر، با نام مستعار فیلب‌فیلب، در جدیدترین پیش‌بینی خود در خصوص آینده‌ی قیمت بیت کوین، به کاهش احتمالی قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال به زیر 10,000 دلار اشاره کرده است.

وی در این مورد گفته است: «در بدترین سناریوی ممکن، فکر می‌کنم بیت کوین احتمالا تا منطقه‌ی 6,500 دلار سقوط خواهد کرد.»

وی افزود: «در این سطح از قیمت، خریداران احتمالا شروع به انباشت بیت کوین خواهند کرد.» وی خاطرنشان کرد که قیمت بیت کوین احتمالا به دو برابر کف‌ قیمت بازار نزولی سال 2018 و پایین‌ترین سطح بیت کوین در همه‌گیری کرونا در مارس 2020 برسد. در این دو بازه‌ی زمانی، کف قیمت بیت کوین در حوالی 3,300 دلار بود.

به عقیده‌ی این تحلیلگر، شاید در شرایط کنونی رسیدن به این سطح بعید به نظر برسد؛ ولی این بدترین اتفاق ممکن است که شاید برای بیت کوین رخ دهد. البته، با توجه به پیامدهای فروپاشی اف‌تی‌ایکس و ناامیدی شدید سرمایه‌گذاران، و در نتیجه، احتمال وقوع یک کاپیتولاسیون شدید، امکان وقوع چنین اتفاقی وجود دارد. کاپیتولاسیون به دوره‌ای از بازار گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران بر اثر وحشت و ناامیدی از بازگشت روند قیمت، به طور شتاب‌زده اقدام به فروش دارایی خود می‌کنند. 

به گفته‌ی این تحلیلگر: «در این پیش‌بینی بدترین حالت‌های ممکن را در نظر گرفته‌ام؛ ولی تا زمانی که اطلاعات بیش‌تری درباره‌ی آینده‌ی قیمت بیت کوین به دست نیایند، وقوع چنین اتفاقی تقریبا بعید به نظر می‌رسد. از نظر من، همین که بیت کوین در مقایسه با بدترین پیش‌بینی‌های‌مان عملکرد بهتری از خود نشان داده و به پایین‌ترین سطوح ممکن سقوط نکرده است، نشانه‌ و خبر خوبی برای معامله‌گرانی است که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند.»

با توجه به رویدادهای اخیر، قیمت بیت کوین در وضعیت نزولی کنونی در مقایسه با بازارهای نزولی قبلی متحمل زیان‌های کم‌تری شده است.

میزان سقوط بیت کوین پس از رسیدن به سقف های جدید

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 9:15 روز یک‌شنبه 6 آذر - بیت کوین با 0.42 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 16.559 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار بیت کوین هم‌اکنون 318,231,200,480 دلار است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی آن نیز با 7.35 درصد کاهش به 17,744,266,505 دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
یکشنبه 6 آذر 1401 ساعت 09:19
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین