خبر

سرنوشت التکوین‌ها در این هفته، در دستان بیت‌کوین!

سرنوشت التکوین‌ها در این هفته، در دستان بیت‌کوین!

اگر بیت کوین نتواند خود را به بالای 17 هزار دلار برساند، احتمالا تا آخر هفته شاهد کاهش 50 درصدی قیمت برخی التکوین‌ها خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، بازار کریپتو امروز شنبه 5 آذر روز سبز و آرامی را پشت سر گذاشته است. ولی پس‌لرزه‌های فروپاشی اف‌تی‌ایکس و نگرانی شدید سرمایه‌گذاران از احتمال سرایت این مشکل به سایر بخش‌های کریپتو وضعیت نزولی این بازار را وخیم‌تر کرده‌اند. بیت کوین (BTC) به سختی تلاش می‌کند خود را به بالای 17,000 دلار برساند. سرنوشت التکوین‌ها نیز در این هفته به موفقیت بیت کوین بستگی خواهد داشت. همواره رابطه‌ی عمیقی میان بیت کوین و التکوین‌ها وجود داشته است. قیمت التکوین‌ها عمدتا تحت تاثیر نوسان‌های قیمت بیت کوین قرار دارد. از آن‌جایی که بیت کوین به عنوان ستون اصلی بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، افزایش قیمت آن باعث افزایش ارزش کل بازار کریپتو می‌شود؛ و برعکس، کاهش قیمت آن باعث کاهش ارزش کل بازار کریپتو خواهد شد.

با فروپاشی اف‌تی‌ایکس و به باد رفتن میلیاردها دلار از ارزش بازار کریپتو، این بازار در حال حاضر به پایین‌ترین سطح سالانه‌ی خود سقوط کرده است. ارزش کل بازار کریپتو از مرز 1 تریلیون دلار فاصله گرفته و اکنون در حوالی 840 میلیارد دلار قرار دارد. بیت کوین تلاش می‌کند خود را از محدوده‌ی 16.5 هزار دلاری خارج کند؛ ولی عدم موفقیت آن احتمالا باعث سقوط قیمت بسیاری از التکوین‌ها خواهد شد.

با توجه به این‌که بازار کریپتوها به شدت از کمبود نقدینگی و کاهش جریان ورودی سرمایه رنج می‌برد، ارزهای دیجیتال برتر بازار از جمله بیت کوین و اتریوم (ETH)، برای غلبه بر فشاری که باعث سقوط آن‌ها به کف قیمت سالانه می‌شود، قدرت چندانی در اختیار ندارند. سقوط بیت کوین به عنوان ستون اصلی بازار کریپتو، امیدهای صعودی التکوین‌ها را به یاس تبدیل خواهد کرد؛ زیرا با سقوط قیمت بیت کوین اعتماد و علاقه‌ی سرمایه‌گذاران به کل بازار کریپتو کاهش می‌یابد.

به اعتقاد یکی از تحلیلگران مشهور بازار کریپتو با نام مستعار دنتوشی، بیت کوین تلاش می‌کند تا محدوده‌ی نزولی کنونی خود را که از زمان فروپاشی اف‌تی‌ایکس تشکیل شده است، از میان بردارد. به گفته‌ی این تحلیلگر، اگر بیت کوین نتواند خود را به بالای خط روند میانگین متحرک نمایی 100 روزه در قیمت 17,069 دلار برساند، ممکن است فشار نزولی قدرتمندی در بازار کریپتو ایجاد شود.

اگر قیمت بیت کوین بیش‌تر از این سقوط کند، تمام امیدهای صعودی سرمایه‌گذاران در التکوین‌ها را نابود خواهد کرد؛ در این صورت، قیمت بسیاری از التکوین‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

یکی دیگر از تحلیلگران مشهور بازار کریپتو با نام مستعار کریپتوکاپو پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین احتمالا یک یا چند جهش صعودی را تجربه کند؛ ولی این جهش‌ها ممکن است تله‌ی گاوی باشند. در این صورت، قیمت بیت کوین تا محدوده‌ی 12 تا 14 هزار دلار کاهش خواهد یافت. در نتیجه‌ی سقوط قیمت بیت کوین، قیمت برخی از التکوین‌ها ممکن است تا بیش از 40 تا 50 درصد کاهش یابد. به این ترتیب، هفته‌ی جاری می‌تواند هفته‌ی بسیار تعیین‌کننده‌ای برای بازار کریپتو باشد.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این خبر - در حوالی ساعت 14:15 روز شنبه 5 آذر - بیت کوین با 0.78 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 16,596 دلار معامله می‌شود. پادشاه ارزهای دیجیتال ظرف یک هفته‌ی گذشته 0.22 درصد از ارزش خود را از دست داده است. ارزش کل بازار بیت کوین هم‌اکنون 318,945,001,917 دلار است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین نیز با 19.92 درصد کاهش به 18,737,140,399 دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
شنبه 5 آذر 1401 ساعت 14:07
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین