خبر

روبل در سرسبزترین روزهای هفته

روبل در سرسبزترین روزهای هفته

روبل روسیه در روز گذشته، روند روزهای قبل را ادامه داد و در محدوده‌ی 60 تا 61 دلار معامله شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، روبل روسیه در روز جمعه تقویت شد و در همان مسیری که در بیشتر روزهای هفته قرار داشت، در محدوده‌ای باریک بین 60 تا 61 دلار معامله شد.

در ساعت 710 به وقت گرینویچ، روبل 0.3 درصد در برابر دلار تقویت شد و به 60.50 رسید و در برابر یورو 0.5 درصد افزایش یافت تا در سطح 62.90 در برابر یورو معامله شود. در برابر یوان نیز، 0.3 درصد تقویت شد و به 8.43 رسید.

الکسی آنتونوف از آلور بروکر در مورد حرکت قیمت ارز روسیه اینگونه اظهارنظر کرد: «روبل اخیراً تصویر مشابهی همچون روزهای اخیر را ترسیم کرده است، یعنی افزایش در بیشتر ساعات روز و کاهش سود در دو ساعت آخر معاملات؛ البته انتظار می‌رود این الگوی معاملاتی در طی روز، ادامه یابد.»

روبل در برابر دلار

روبل از طریق یک دوره‌ی مالیاتی پایان ماه پشتیبانی می‌شود که در آن صادرکنندگان معمولاً درآمد ارز خارجی را برای پرداخت بدهی‌های داخلی به روبل تبدیل می‌کنند.

در بازارهای نفت، نفت خام برنت، معیار جهانی برای صادرات اصلی روسیه، با 0.3 درصد افزایش به 85.6 دلار در هر بشکه رسید.

اما وضعیت شاخص‌های سهام روسیه با هم متفاوت بود.

شاخص RTS بر اساس دلار با 0.4 درصد افزایش به 1150.9 واحد رسید. شاخص روبل MOEX روسیه با 0.1 درصد کاهش به 2209.6 واحد رسید.

بانک سرمایه‌گذاری سینارا خاطرنشان کرد که فعالان بازار در جلسه‌ی قبل نسبتاً غیرفعال بودند؛ تنها «نقطه روشن» پویایی اوراق بهادار Veon بود.

نویسنده: معصومه دانش
شنبه 5 آذر 1401 ساعت 12:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین