خبر

همکاری ماسک و بوترین برای ارتقاء دوج‌کوین

همکاری ماسک و بوترین برای ارتقاء دوج‌کوین

امروز، شنبه 5 آذر، قیمت دوج کوین حدود 12٪ افزایش یافته است. به تازگی خبرهایی مبنی بر همکاری ایلان ماسک و ویتالیک بوترین برای ارتقاء دوج‌کوین منتشر شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، دوج کوین (DOGE)، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین میم کوین بازار، سال 2022 را با عملکرد بسیار بدی آغاز کرد. عملکرد ضعیف دوج کوین طبیعتا به خاطر تشدید بازار نزولی کریپتو بوده است؛ زیرا سایر ارزهای دیجیتال نیز در سال جاری عملکرد درخشانی نداشته‌اند. با وجود این، با انتشار خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک، خون تازه‌ای به رگ‌های سرد و بی‌جان دوج کوین تزریق شد. از آن زمان تاکنون، دوج کوین عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته است.

دیوید گوخشتاین، بنیانگذار گوخشتاین مدیا، رسانه‌‌ی فعال در حوزه‌‌ی اخبار و اطلاعات فناوری بلاک چین، طی توییتی در 25 نوامبر (4 آذر)، با اشاره به همکاری ایلان ماسک و ویتالیک بوترین برای ارتقاء دوج کوین، آغاز این همکاری را عاملی برای رشد این میم کوین معرفی کرده است.

وی در این توییت گفت، «احتمالا در آینده‌ی نزدیک شاهد همکاری ویتالیک بوترین و ایلان ماسک برای ارتقاء دوج کوین و افزایش هرچه بیش‌تر قیمت این میم کوین خواهیم بود. این دو نفر روی بیت کوین (BTC) کار نخواهند کرد؛ زیرا ویتالیک در گذشته این کار را انجام داد و نتیجه‌ی ناامیدکننده‌ای گرفت. از طرفی دیگر، ایلان نیز هم‌چنان با اشتیاق می‌خواهد چیزی را که به عنوان یک شوخی آغاز کرده بود، به یک چیز جدی تبدیل کند.»

ظهور و افزایش محبوبیت میم کوینی به نام دوج کوین تا حد زیادی به خاطر علاقه‌ی همیشگی ایلان ماسک به ارزهای دیجیتال بوده است. وی همیشه در توییت‌های خود به این مسئله اذعان می‌کند؛ وی دوج کوین را به عنوان روشی برای پرداخت پول بابت خرید برخی از کالاها و خدمات در شرکت‌های خود پذیرفته است.

از سویی دیگر، یکی از اعضای برجسته‌ی هیئت مدیره بنیاد دوج کوین که همیشه از رشد این ارز دیجیتال حمایت کرده، ویتالیک بوترین است. هنگامی که بوترین توانست پروژه‌ی ادغام بلاک چین اتریوم (ETH) را با موفقیت انجام دهد، پیشنهاد کرد که دوج کوین نیز از سیستم اثبات کار به سیستم اثبات سهام منتقل شود.

به علاوه، بوترین پس از اهدای یک کمک 500 اتریومی به جامعه‌ی دوج کوین، در ماه جاری نیز 20 میلیون دوج کوین به این جامعه کمک کرده است. هم‌چنین، سازمانی به نام دوج‌کوین‌اف‌دی‌ان نیز با هدف ترویج‌، توسعه‌ و حمایت از دوج کوین (DOGE) تاسیس شده است.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 10:30 روز شنبه 5 آذر - دوج کوین با 11.87 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 0.0915 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار دوج کوین نیز هم‌اکنون 12,137,112,423 دلار است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی دوج کوین نیز اکنون به 1,313,863,997 دلار رسیده است.

نمودار قیمت دوج کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
شنبه 5 آذر 1401 ساعت 10:26
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین