خبر

تحلیل و پیش‌بینی بهای طلا و نقره

تحلیل و پیش‌بینی بهای طلا و نقره

با توجه به نمودارها، طلا از ابتدای ماه آوریل تاکنون برای اولین بار از سقف قیمت 1729 دلار که یک سطح کلیدی است، عبور کرد؛ اما نقره در کوتاه‌مدت نزولی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «دیلی اف‌ایکس»، عقب نشینی محدود این هفته و حرکت همواره نوسانی فلز زرد امن حاکی از آن است که طلا می‌تواند یک تلاش دیگر برای آزمایش مقاومت کلیدی انجام دهد که در این ماه تا‌کنون حفظ شده است.

چشم‌انداز تکنیکال کوتاه‌مدت طلا با توجه به نمودار روزانه XAU/USD

هفته‌ی گذشته، طلا XAU/USD از نزدیک به یک مانع کلیدی، کمی زودتر از حد انتظار کاهش یافت. سقف همگرا، سطح 1800 الی 1820 است که میانگین متحرک 200 روزه و حداقل سه مقاومت خط روند را شامل می‌شود – یکی از پایان سال 2021، دیگری از جولای و سومی از اوت.

نمودار روزانه طلا

این حرکت قیمت (پرایس اکشن) پیرو شکست (بریک‌اوت) اوایل ماه در بالای سقف کلیدی 1729 ماه اکتبر است که تأیید می‌کند فشار نزولی در حال حاضر کمرنگ شده است. شایان توجه است که از ماه آوریل تاکنون، این اولین بار است که فلز زرد از یک پیوت/سقف قیمت مهم عبور کرده است.

با وجود عقب‌نشینی اخیر، طلا یک لایه‌ی حیاتی را حفظ کرده است و آن لایه، مقاومت تبدیل به حمایت در سطح 1729، تقریباً در حدود اصلاح رشد 38.2 درصدی در 3 الی 15 نوامبر است. با توجه به اینکه اندیکاتور واگرایی میانگین متحرک (MACD) به راحتی در محدوده‌ی مثبت قرار دارد (که حاکی از روند صعودی است)، نمی‌توان آزمایش مجدد 1800 الی 1820 را رد کرد.

حرکت قیمت طلا

در حالی که پویایی‌های کوتاه‌مدت به یک سناریوی متغیر اشاره می‌کنند، هنوز مشخص نیست که بازگشت مجدد در این ماه، پیشروی به سمت معکوس یک روند نزولی باشد یا با درنظرگرفتن زیان‌های شدید امسال، به سوی یک افزایش اصلاحی حرکت کند. البته در چارچوب یک چشم‌انداز چند هفته‌ای، روند کاهشی همچنان باقی می‌ماند.

چشم‌انداز تکنیکال کوتاه‌مدت نقره‌ با نگاهی به نمودار روزانه XAG/USD 

در حالی که طلا توانسته زیر میانگین متحرک 200 روزه بماند، نقره همتای آن برای مدت کوتاهی بالاتر از میانگین بلندمدت به روند صعودی ادامه داد، اما نتوانست در آن باقی بماند. تغییر نزولی در 15 نوامبر - که در به روز رسانی هفته‌ی گذشته برجسته‌تر شد- این فلز گرانبها را محدود کرده است.

نمودار روزانه نقره

نمودار روزانه بیانگر آن است که میانگین بلندمدت در نقره (XAG/USD) تقریباً حول یک مانع دیگر در لبه‌ی بالای کانالی با شیب نسبتأ رو به بالا نسبت به ماه اوت قرار دارد، البته از سطح 22.50 اوج ژوئن، کمی پائین‌تر است. این مانع برای چشم‌انداز کوتاه‌مدت حیاتی است. ناگفته نماند شکست قاطع بالاتر از آن می‌تواند مسیر را برای افزایش بیشتر در نقره XAG/USD باز کند.

در نهایت با نگاهی به مسیر نزولی، تلاقی زیر کمترین سطح 20.55 روز دوشنبه، در کوتاه‌مدت مجدداً سوگیری دامنه را تأیید خواهد کرد.

نویسنده: معصومه دانش
پنجشنبه 3 آذر 1401 ساعت 13:09
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین