خبر

عقب نشینی سکه از قله / صعود دلار در بازار رسمی

عقب نشینی سکه از قله / صعود دلار در بازار رسمی

اقتصادنیوز : قیمت سکه که روز گذشته به سمت قله تاریخی خود یعنی 16 میلیون و 600 هزار تومان حرکت کرده بود در بازار امروز از قله یاد شد فاصله گرفت و به سمت پایین حرکت کرد. قیمت سکه عصر امروز 16 میلیون و 450 هزار تومان بود که نسبت به روز قبل 100 هزار تومان ریزش کرده بود .

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در  بازار ارز امروز چهارشنبه 2 آذر ماه در تهران صعودی بود با این حال بازار های مجارور شاهد عقب نشینی قیمت دلار بودند . نرخ دلار در هراتن و سلیمانیه امروز مسیر کاهش را دنبال کرد و نرخ حواله درهم نیز امروز اندکی افت کرد.بررسی هسته مرکزی بازار در روزهای گذشته نشان می دهد که نرخ دلار در چند وقت اخیر در یک محدوده خاص معامله شده است.

صعود دلار در بازار رسمی

نرخ دلار رسمی امروز هم مانند روزهای گذشته صعودی بود. دلار صرافی ملی امروز در نزدیکی کانال 31 هزار تومان قرار گرفت. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 30 هزار و 646 تومان(سی هزار و ششصد و چهل و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  30 هزار و 954 تومان  (سی هزار ونهصد و پنجاه و چهار تومان) بود. 

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امرز یک کانال بالا رفت و به 32 هزار تومان رسید. هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار مذکور عصر امروز تا سطح 32 هزار و 300 تومان بالا رفت. نرخ دلار متشکل روز گذشته در محدوده 31 هزار و 380 تومان به فروش رسیده بود.

نرخ دلار توافقی هم امروز اندکی پایین تر از نرخ روز گذشته معامله شد. قیمت دلار توافقی  عصر امروز 33 هزار و 657 تومان بود که نسبت به روز سه شنبه تقریبا 100 تومان بالاتر بود . 

عقب نشینی قیمت  طلا و سکه 

قیمت اونس طلا امروز در محدوده 1738 دلار معامله شد.این قیمت در مقایسه با روز قبل تقریبا 2 و نیم دلار  کاهش  را نشان می دهد . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز تقریبا 4 هزار و 800 تومان افت کرد و بر روی 1 میلیون و 496 هزار  و 500 تومان قرار گرفت.

قیمت سکه که روز گذشته به سمت قله تاریخی خود  یعنی 16 میلیون و 600 هزار تومان حرکت کرده بود در بازار امروز از قله یاد شد فاصله گرفت و به سمت پایین حرکت کرد. قیمت سکه عصر امروز 16 میلیون و 450 هزار تومان بود که نسبت به روز قبل 100 هزار تومان ریزش کرده بود . 

عده ای  از معامله گران پیش از معاملات امروز گفته بودند رشد قیمت سکه در بازار دیروز به صورت قوی از سوی متغیرهای بنیادی حمایت نمی شد. به عنوان مثال دیروز اونس طلا روند صعودی نداشت و دلار نیز حرکت معنادار افزایشی را از خود نشان نداد. این عوامل می توانند موجب شوند که سکه امروز کمی اصلاح قیمت را تجربه کند.

 
 

 

 

 

 

 

منبع:
چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 22:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین