خبر

قیمت سکه امروز چهارشنبه دوم آذر ۱۴۰۱/ قیمت سکه تحت تاثیر دلار و اونس طلا چقدر شد؟

قیمت سکه امروز چهارشنبه دوم آذر ۱۴۰۱/ قیمت سکه تحت تاثیر دلار و اونس طلا چقدر شد؟

در دومین روز از سومین ماه پاییز، قیمت انواع سکه در بازار تهران تحت تاثیر تغییرات اندک نرخ ارز و اونس جهانی قرار داشت.

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با نبض بورس با اشاره به تغییرات کاهشی قیمت طلا در بازار جهانی و ثبات نرخ ارز در بازار داخلی اظهار داشت: امروز هر اونس طلا در بازار جهانی فلزات گران بها به رقم ۱۷۳۷ دلار رسید. همچنین هر اونس نقره در بازار جهانی، ۲۱ دلار و ۱۹ سنت ارزش گذاری شد.

وی در ادامه با اشاره به قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد در محدوده ۳۵۳۷۰ تومان و یورو ۳۶۷۲۰ تومان اظهار داشت: قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران تحت تاثیر دو عامل نرخ جهانی و نرخ داخلی ارز بدین صورت است:

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۱۶ میلیون و ۳۸۰ تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

وی افزود: نیم سکه به قیمت ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به رقم ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان امروز دادوستد شد.


همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۴۹۶ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۶۶۲ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۷۴۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۸۲۸ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۹۹۵ هزار تومان رسید.  

کشتی آرای در پایان اظهار داشت: امروز حباب سکه به رقم یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به روز‌های قبل، ۲۰۰ هزار تومان بیشتر شده است.

منبع:
چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 17:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین