خبر
 

بلیط ارزان هواپیما چارتر را چگونه بخریم؟

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بلیط ارزان هواپیما چارتر را چگونه بخریم؟

به طور کلی بلیط هواپیما به دو صورت چارتر و سیستمی فروخته می‌شود. در برخی از روزهای سال بلیط چارتر ارزان‌تر از بلیط سیستمی است؛ در این صورت هزینه‌های سفر کمتر خواهد شد. اما بلیط ارزان هواپیما چارتر را چگونه بخریم؟ اگر می‌خواهید با روند خرید بلیط چارتر و ماهیت و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم ادامه مقاله را دست ندهید تا سفرتان راحت‌تر از همیشه باشد.

بلیط چارتر چیست؟

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که بلیط ارزان هواپیما (https://www.alibaba.ir/cheap-ticket )، همان بلیط چارتر است. اما ماهیت بلیط چارتر کمی متفاوت از بلیط ارزان هواپیما خواهد بود. بنابراین بلیط چارتر چیست؟ به طور کلی، چارتر کننده با یک ایرلاین قرارداد می‌بندد و برای مثال تمام بلیط‌های رفت و برگشت یک مسیر هواپیما را به مدت یک سال تهیه می‌کند.

پس از آن صندلی‌های آن هواپیما بین چارتر کننده و برخی از آژانس‌های هواپیمایی تقسیم می‌شود تا بلیط‌ها به صورت حضوری و آنلاین فروخته شود. بنابراین قیمت بلیط چارتر به انتخاب چارتر کننده و فصل‌های سال متغیر خواهد بود. از این جهت، بلیط چارتر صرفاً ارزان نخواهد بود.

ممکن است چارتر کننده بلیط هواپیما را در فصل‌های پر توریست و پر سفر، گران‌تر یا به قیمت بلیط سیستمی بفروشد. حتی ممکن است چارتر کننده بلیط هواپیما را در فصل‌های کم سفر ارزان‌تر از بلیط سیستمی به فروش برساند. به طور کلی وظیفه چارترکننده فروش تمام بلیط‌های رفت و برگشت یک سفر هواپیما به یک شهر یا کشور است. در این صورت بلیط‌های فروش نرفته به صورت بلیط‌های ارزان قیمت لحظه آخری هواپیما فروخته خواهد شد.

آیا بلیط چارتر همیشه ارزان قیمت است؟

همان طور که در قسمت بالا ذکر کردیم، همه بلیط‌های چارتر باید فروخته شود. در واقع در این صورت چارتر کننده می‌تواند از پس هزینه‌های تهیه همه بلیط‌های ایرلاین ‏در مدت یک سال یا به مدت قرارداد برآید. از این جهت برخی از بلیط‌های چارتر با قیمت بلیط سیستمی و مصوب و برخی دیگر به عنوان بلیط ارزان هواپیما فروخته می‌شوند.

از این جهت بلیط چارتر همیشه یک بلیط ارزان قیمت نیست. با این حال شما میتوانید در روزهای خاصی از سال یا در آخرین لحظات پیش از پرواز، بلیط چارتر هواپیما را ارزان‌تر از روزهای دیگر تهیه کنید. این روش کمک می‌کند تا در هزینه‌های پیش از سفر به طور قابل توجهی صرفه جویی کنید و سفر بسیار قرون به‌صرفه‌ای را نیز تجربه کنید. اما شما باید برای خرید بلیط چارتر ارزان قیمت همیشه گوش به زنگ باشید و در سایت‌های گردشگری معتبر مثل علی بابا جستجو کنید تا سفر دلخواهتان را تجربه کنید.

بلیط ارزان هواپیما چارتر را چگونه بخریم؟

آیا سفر با بلیط چارتر کیفیت پایین‌تری دارد؟

سفر هواپیما با بلیط چارتر به معنای کیفیت پایین‌تر پرواز و سفر نیست. کیفیت و خدماتی که مسافران بلیط چارتر دریافت می‌کنند با مسافرانی که بلیط سیستمی و مصوب را تهیه کرده‌اند، تفاوت چندانی ندارد. حتی شما می‌توانید بلیط چارتر بیزینس کلاس تهیه کنید و در بهترین شرایط، سفر خوبی را در پیش داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید: عوامل موثر بر قیمت اجاره ویلا رامسر

با این حال بهتر است بدانید که گاهی بلیط چارتر با بلیط سیستمی تفاوت‌های کوچک و جزئی دارد. برای مثال قیمت بلیط سیستمی برای کودکان و نوزادان کمتر است. در صورتی که بلیط چارتر قیمت ثابتی برای همه سنین مسافران در بر خواهد داشت. از این جهت اگر با کودک و نوزاد سفر می‌کنید بهتر است پیش از سفر قیمت بلیط سیستمی و چارتری را با هم مقایسه کنید تا هزینه سفرتان کمتر شود.

علاوه بر این بهتر است بدانید که همه بلیط‌های چارتر شامل قوانین استرداد یا لغو بلیط پرواز نیستند، و حتی ممکن است برخلاف بلیط‌های سیستمی، امکان لغو بلیط پرواز چارتری وجود نداشته باشد. این مسئله بیشتر در فصل‌های پر سفر یا در بلیط پرواز لحظه آخری مشاهده می‌شود. در این صورت حتماً پیش از سفر به این مسئله توجه داشته باشید و برنامه دقیقی برای سفر تهیه کنید. چرا که امکان لغو بلیط هواپیما بسیار کمتر خواهد بود و ممکن است هزینه‌های سفرتان کاملاً به هدر برود.

مسئله‌ای که باید درباره آن بدانید، قیمت بلیط چارتر است. همیشه قیمت بلیط چارتر، کمتر از قیمت بلیط سیستمی نخواهد بود. ممکن است برخی از روزهای سال، قیمت بلیط چارتر حتی بیشتر از قیمت مصوب و سیستمی باشد. در صورتی که قیمت بلیط سیستمی، مصوب است و همچون بلیط چارتری، متغیر نخواهد بود.

آیا می‌توان بلیط چارتر خارجی تهیه کرد؟

بلیط چارتر فقط برای سفرهای داخل ایران مثل مشهد نیست. برخی از چارتر کننده‌ها، بلیط هواپیما و ایرلاین خارجی مثل سفر استانبول را تهیه می‌کنند. از این جهت شما میتوانید خرید بلیط چارتر خارجی را به سادگی از سایت‌های گردشگری معتبر ایرانی، مثل سایت علی بابا تهیه کنید.

همچنین برخی از بلیط‌های چارتر خارجی، در برخی از روزهای سال، قیمت کمتر و مناسب‌ترین نسبت به بلیط هواپیمای سیستمی یا قیمت مصوب دارند. بنابراین همین مسئله باعث می‌شود که حتی هزینه مسافرت‌های خارجی بسیار کمتر شود و سفر بسیار مقرون به‌صرفه‌ای داشته باشید. بنابراین اگر می‌خواهید هزینه کمتری در سفرهای داخلی و خارجی داشته باشید، حتما لیست پروازها و بلیط‌های سیستمی و چارتر را در سایت‌های گردشگری مشاهده کنید تا سریع‌تر بتوانید بلیط ارزان قیمت را رزرو و تهیه کنید.

بلیط ارزان هواپیما چارتر را چگونه بخریم؟

اکنون می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که بلیط ارزان هواپیما چارتر را چگونه بخریم؟ تهیه بلیط ارزان هواپیما بسیار ساده است، چرا کم ما در دنیای پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که تکنولوژی حرف اول را در همه زمینه‌ها می‌زند. بنابراین دیگر نیاز نیست که برای خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی، ساعت‌ها در ترافیک باقی بمانید و هزینه و انرژی زیادی را صرف خرید بلیط هواپیما کنید.

حتی ممکن است علاوه بر صرف زمان و هزینه، لیست مسافرهای هواپیما پر باشد و شما به نتیجه دلخواه نرسید. این روزها شما می‌توانید فقط با یک کلیک، بلیط هواپیما را به صورت رفت و برگشت به مقصد خارجی یا داخلی مورد نظر، در هر زمان و هر مکان تهیه کنید و حتی از تخفیف خوبی در برخی از روزهای سال نیز بهره مند شوید.

بلیط ارزان هواپیما چارتر را چگونه بخریم؟

یکی از راه‌های خرید بلیط چارتر هواپیما از طریق سایت‌های گردشگری معتبری همچون سایت علی بابا است. تنها کافی است به این سایت مراجعه کنید و یک حساب کاربری به نام خود ثبت کنید. پس از آن به صفحه اصلی سایت بروید و شهر مبدا، شهر مقصد و زمان حرکت سفرتان را در سایت وارد کنید.

انتخاب بلیط یک طرفه یا بلیط دو طرفه به شما و برنامه سفرتان بستگی دارد. در مرحله بعد، لیستی از پروازها به شما ارائه می‌شود که شما می‌توانید در این لیست، بلیط پروازهای سیستمی و چارتری را به صورت هم‌زمان مشاهده کنید. در نتیجه شما می‌توانید قیمت‌های بلیط سیستمی و بلیط چارتر را با یکدیگر، در سایت علی بابا به راحتی مقایسه کنید و بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین خرید بلیط هواپیما را تجربه کنید.

به یاد داشته باشید که در فصل‌های پر سفر، مثل عید نوروز، تعطیلات رسمی، تعطیلات آخر هفته و برخی از روزهای فصل تابستان، تهیه بلیط لحظه آخری چارتری بسیار سخت‌تر خواهد بود؛ بنابراین در صورتی که بلیط هواپیما را به موقع رزرو نکنید، ممکن است لیست مسافران هواپیما به سرعت پر شود.

در نتیجه برنامه‌های سفرتان با مشکل مواجه خواهد شد. توصیه می‌کنیم، پیش از سفر، قیمت بلیط‌های هواپیما را به شهر مقصد در یک وبسایت گردشگری مقایسه کنید. این کار کمک می‌‌کند تا انتخاب بهتری در تهیه بلیط هواپیما داشته باشید. چرا که ممکن است گاهی بلیط سیستمی و قیمت مصوب بسیار کمتر و مناسب‌تر باشد.

نویسنده: اپراتور
چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 13:25
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین