خبر
 

همه چیز درباره رجیستری آیفون 14

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رجیستری آیفون 14 یکی از بحث برانگیزترین چالش های بازار موبایل در یک ماه گذشته بوده است. در شرایطی که همچون کاربران دیگر کشورها، ایرانی ها هم خرید جدیدترین گوشی شرکت اپل را شروع کرده بودند، خبر رجیستر نشدن این گوشی در سامانه همتا، همه را غافلگیر کرد. خریداران هریک از مدل های آیفون 14 گزارش هایی داشته اند مبنی بر این که آنتن دهی گوشی آنها قطع شده و قادر به ثبت مشخصات آن در سامانه همتا نیستند.

همه چیز درباره رجیستری آیفون 14

اما با وجود مشکلاتی که برای خریداران، فروشندگان و حتی کارشناسان تعمیر آیفون ایجاد شده است، هنوز توضیح دقیق و جامعی در خصوص رجیستری آیفون 14 ارائه نشده است. در ادامه هرآنچه را که لازم است در خصوص رجیستری iPhone 14 بدانید، بررسی می کنیم. 

دلیل عدم رجیستری آیفون 14 چیست؟

در طول یک ماه گذشته، افرادی که آیفون 14 را در داخل یا حتی خارج از کشور خریداری کرده اند، شاهد قطع شدن آنتن گوشی خود، ناشی از رجیستر نشدن دستگاه بوده اند. یکی از دلایلی که مسئولین در توجیه رجیستر نشدن آیفون 14 ذکر کرده اند، قیمت این گوشی است. براساس قانون جدید، تنها شرکت هایی می توانند از ارز دولتی برای واردات گوشی های بالا 600 دلار استفاده کنند، که کار صادرات هم انجام می دهند. اما مسئله اینجاست که حتی افرادی که از خارج از کشور این گوشی را خریداری کرده و به صورت مسافری آن را وارد کرده اند، با مشکلات و محدودیت های رجیتسری آیفون 14 مواجه شده اند. اگر مسئله رجیستر نشدن آیفون 14 ادامه دار شده و تکلیف آن روشن نشود، علاوه بر ضررهایی که به واردکنندگان، خریداران و فروشندگان این مدل تحمیل می کند، تعمیر موبایل اپل را نیز با مشکلاتی مواجه خواهد ساخت.

چرا آیفون 14های مسافری رجیستری نمی شوند؟!

در بخش قبل اشاره کردیم که مشکلات رجیستری آیفون 14، به دلیل قانون مربوط به ممنوعیت واردات گوشی های بالای 600 دلار ایجاد شده اند. اما این مسئله باید شامل شرکت های واردکننده موبایل می شد؛ درحالی که کاربرانی که تنها یک گوشی از نمایندگی اپل در خارج از کشور خریداری کرده و به صورت مسافری آن را وارد کرده اند هم با مشکل مواجه شده اند. دلیل این مسئله این است که آیفون 14 اپل در سامانه همتا تعریف نشده و این گوشی به طور کلی در کشور ما رجیستری نمی شود!

رجیستری آیفون 14

تکلیف رجیستری iPhone 14 چه خواهد شد؟

درحالی که هنوز توضیحات رسمی در خصوص مشکلات رجیستری آیفون 14 و خسارات وارد شده به کاربران و وارد کنندگان این مدل ارائه نشده است، احسان بیات، عضو هیات مدیره اتحادیه فناوران رایانه اظهاراتی در این زمینه داشته است. وی ضمن اشاره به دلایل رجیستر نشدن آیفون 14، تصمیم وزارت صمت برای وضع ممنوعیت واردات کالای بالای ۶۰۰ دلار را اشتباه دانسته است. بیات اضافه کرده که و ممنوعیت واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار، نه تنها مانع از خروج ارز از کشور نشده است، بلکه بازار قاچاق گوشی هوشمند را نیز رونق بخشیده است! این فعال صنفی عنوان کرده است که در صورت تشکیل جلسه کمیته ریجستری، بحث ریجستر شدن کالاهای بالای ۶۰۰ دلار را مطرح خواهند کرد. با وجود این اظهارات اما هنوز نمی توان در مورد تکلیف گوشی های رجیستر نشده و ضررهایی که به کاربران این مدل و خریداران و فروشندگان آن وارد شده است نظری داد!

نویسنده: اپراتور
چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 10:06
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین