خبر

جنسیس در آستانه‌ی ورشکستگی!

جنسیس در آستانه‌ی ورشکستگی!

بر اساس گزارش‌ها، مدیران جنسیس برای حل مشکل نقدینگی این شرکت به 1 میلیارد دلار نیاز دارند. در صورت عدم تامین این مبلغ، جنسیس ورشکست خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، جنسیس، شرکت وام‌دهی ارزهای دیجیتال، اعلام کرد در پی فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس به رهبری سم بنکمن فراید، آن‌ها در جذب سرمایه برای بخش تسهیلات ارزهای دیجیتال خود دچار مشکل شده‌اند. این شرکت هشدار داده است، در صورت شکست تلاش‌های‌‌شان برای افزایش نقدینگی، ممکن است اعلام ورشکستگی کنند.

اعلام ورشکستگی صرافی اف‌تی‌ایکس در 10 روز گذشته، باعث شد شرکت جنسیس با بحران نقدینگی مواجه شود. مدیران این شرکت ظرف چند روز اخیر تلاش کرده‌اند حداقل یک میلیارد دلار سرمایه‌ی جدید وارد سیستم مالی‌شان کنند. طبق گزارش‌ها، جنسیس گلوبال کپیتال، بازوی تسهیلات ارز دیجیتال شرکت جنسیس گلوبال تریدینگ در هفته‌ی گذشته امکان برداشت‌ از حساب و ارائه‌ی وام‌های جدید را تعلیق کرد. پیش از این اتفاق، مدیران یکی دیگر از بخش‌های این شرکت اعتراف کردند که 175 میلیون دلار از دارایی‌شان در حساب اف‌تی‌ایکس قفل شده است.

با این حال، شرکت جنسیس شایعات مربوط به ورشکستگی قریب‌الوقوع خود را رد کرده و گفته است: «فعلا هیچ برنامه‌ای برای اعلام ورشکستگی نداریم. هدف اصلی ما هم‌اکنون حل و فصل وضعیت کنونی به صورت توافقی و بدون نیاز به تشکیل پرونده‌ی ورشکستگی است. جنسیس هم‌چنان به گفتگوهای سازنده‌اش با طلبکاران ادامه می‌دهد.»

طبق گزارش‌ها، شرکت جنسیس برای تامین مبلغ مورد نیاز خود از شرکت‌هایی نظیر بایننس و آپولو گلوبال منجمنت درخواست کمک کرده است. هرچند بایننس تصمیم گرفته است که در حال حاضر در شرکت جنسیس سرمایه‌گذاری نکند. به گفته‌ی یک منبع آگاه، بایننس معتقد است برخی از فعالیت‌های کسب‌و‌کاری شرکت جنسیس با صرافی بایننس تضاد منافع دارند.

اعلام خبر احتمال ورشکستگی شرکت جنسیس باعث سقوط هرچه بیش‌تر بازار کریپتو شد. بیت کوین (BTC) که پس از فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس متحمل ضرر زیادی شده و از 21,000 دلار تا حوالی 16,000 دلار سقوط کرده بود، امروز صبح به زیر 16,000 دلار فرو رفت.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 15:30 روز سه‌شنبه اول آذر - بیت کوین با 2.24 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 15,735 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار پادشاه ارزهای دیجیتال نیز هم‌اکنون با 2.26 درصد کاهش به 302,259,834,995 دلار رسیده است. از سویی دیگر، حجم معاملات بیت کوین 6.97 درصد افزایش یافته است. حجم معاملات بیت کوین هم‌اکنون 32,459,697,358 دلار است.   

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 1 آذر 1401 ساعت 15:35
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین