خبر

توقف برداشت‌ها از شرکت جنسیس در پی سقوط اف‌تی‌ایکس

توقف برداشت‌ها از شرکت جنسیس در پی سقوط اف‌تی‌ایکس

واحد تسهیلات شرکت جنسیس هرگونه برداشت و صدور وام جدید را متوقف کرده است. البته، سایر بخش‌های این شرکت هم‌چنان به کار خود ادامه می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، مدیرعامل موقت شرکت جنسیس، درار ایسلیم، در روز چهارشنبه 25 آبان خطاب به مشتریان اعلام کرد، بخش وام بانک سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال جنسیس گلوبال تریدینگ، در پی فروپاشی اف‌تی‌ایکس هرگونه خدمات برداشت و صدور وام جدید را موقتا متوقف می‌کند.

بر اساس آن‌چه در توییتر گزارش شده است، جنسیس گلوبال کپیتال، بخش وام‌دهی ارزهای دیجیتال شرکت جنسیس گلوبال تریدینگ، امکان برداشت و صدور وام‌های جدید را متوقف کرده است.

البته، به گفته‌ آن‌ها بخش‌های مربوط به معاملات نقدی، معاملات آتی و بخش امانی این شرکت هم‌چنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

جنسیس گلوبال کپیتال، بازوی تسهیلات ارز دیجیتال شرکت جنسیس گلوبال تریدینگ، به ارائه‌ی وام به سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در ارزهای دیجیتال می‌پرداخت. این شرکت تا پایان سه ماهه‌ی سوم سال 2022 حدود 2.8 میلیارد دلار به صورت وام از شرکت‌های مختلف طلب داشت.

شرکت جنسیس در هفته‌ی گذشته اعتراف کرد، 175 میلیون دلار از وجوه این شرکت در یک حساب معاملاتی در صرافی اف‌تی‌ایکس قفل شده است. از این رو، شرکت دیجیتال کارنسی گروپ برای تقویت ترازنامه‌ی جنسیس حدود 140 میلیون دلار به این شرکت تزریق کرد.

طی دو هفته‌ی گذشته، اتفاقات پیرامون صرافی ورشکسته‌ی اف‌تی‌ایکس کل بازار کریپتو را تحت تاثیر قرار داده‌اند. بخش تسهیلات ارز دیجیتال جنسیس گلوبال تریدینگ نیز از این آشفتگی‌ها در امان نمانده است؛ با وجود این، مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند سایر بخش‌های این شرکت بدون تاثیرپذیری از آشفتگی‌های بازار به کار خود ادامه می‌دهند.

بی‌ثباتی‌ها و مشکلات پی‌در‌پی در بازار کریپتو سرمایه‌گذاران را نسبت به ارزهای دیجیتال بدبین کرده‌اند. به تازگی گزارش‌های متعددی مبنی بر فروش گسترده‌ی ارزهای دیجیتال توسط نهنگ‌های بازار کریپتو منتشر شده‌اند. پادشاه ارزهای دیجیتال نیز از این اتفاقات مصون نمانده است. بیت کوین (BTC) که به سختی تلاش می‌کرد خود را به بالای 21,000 دلار برساند، ناگهان تا نزدیکی 15,000 دلار سقوط کرد.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 11:15 روز پنج‌شنبه 26 آبان - بیت کوین با 1.62 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 16,556 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار بیت کوین 317,965,834,676 دلار است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی این ارز دیجیتال نیز به 33,327,695,716 دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت 11:17
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین