خبر
 

معرفی و آشنایی با دوره MBA گرایش رستوران داری

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در این مقاله به سراغ معرفی دوره MBA گرایش رستوران‌داری رفته­ایم. از این دوره چقدر اطلاع دارید؟ آیا همه صاحبان و مدیران رستوران می­توانند در این دوره شرکت کنند؟ آشپز­ها چطور؟ آیا این دوره برای کافه­ دار­ها نیز مناسب است؟ آیا مدرک پایان ­دوره رستوران­داری ام­بی­ای از نظر وزارت علوم معتبر خواهد بود؟

دوره مدیریت ارشد کسب­وکار در شاخه رستوران­داری تنها رستوران­داری را شامل نمی­شود و درباره موضوعات مختلفی بحث می­کند. به‌همین خاطر باید تمامی ابعاد آن را شناخت و سپس درباره آن صحبت کرد. در این مقاله همراه ما باشید تا این موضوع را به شکل دقیقی بررسی کنیم و به تمام سوالات مطرح­ شده در ابتدای مقاله پاسخ دهیم.

معرفی دوره MBA گرایش رستوران‌داری

رستوران­داری یکی از گرایش­های معروف در حوزه مدیریت کسب­وکار است. رستوران یک سازمان تجاری مستقل است برای حرکت به سوی اهداف خود به استراتژی نیاز دارد. البته در صورتی که برای این کافه، تهیه غذا یا رستوران چشم­اندازی نیز مشخص شده باشد.

اگر قرار نباشد پیشرفتی حاصل کنیم، استراتژی به­ کارمان نمی­آید. بنابراین این دوره مخصوص افرادی است که به­ دنبال پیشرفت در کسب­وکار خود هستند و می­خواهند رنگ حرفه­ای به کسب­وکار خود ببخشند. اکثر فعالان و صاحبان شغل در حوزه رستوران و خدمات غذایی از این دست می­توانند این دوره را پشت سربگذارند و از مزایای آن استفاده بکنند.

MBA را باید برای چه افرادی توصیه کنیم؟

رشته­ای که در MBA انتخاب می­شود به­شدت در جواب این سوال موثر است. برای مثال، موضوع ما در حال حاضر گرایش رستوران­داری است. پس طبیعی است که فعلا درمورد همین گرایش بحث کنیم و وارد موضوعات دیگری نشویم.

این دوره مناسب افرادی است که به شکل حرفه­ای قصد دارند کافه و رستوران را بشناسند. این آموزش تمامی جنبه ­های کافه و رستوران را شامل می­شود. از شناخت معضلات تا تحلیل پدیده­ ها. مدیران، فعالان و صاحبان این حوزه، بزرگ­ترین مخاطب برای دوره ام­بی­ای با گرایش رستوران­داری هستند. به همین دلیل هم معرفی دوره MBA گرایش رستوران‌داری برای آنها اهمیت دارد. با حضور در این دوره سطح دانشی فعالان و صاحبان مشاغل تا حد زیادی بالا خواهد رفت و آنها مهارت­ های جدیدی نیز کسب می­کنند.

آیا مدرک MBA گرایش گردشگری می­تواند برای من حقوق بیشتری به همراه داشته باشد؟

بسیاری این دوره را ماشین پولسازی قلمداد می­کنند که تشبیه بی­جایی هم نیست. یکی از دلایلی که اهمیت معرفی دوره MBA گرایش رستوران‌داری را نشان می­دهد پول­سازی آن است. این دوره به شکل غیرمستقیم ساخت پول از کسب­وکارتان را به شما آموزش خواهد داد. ممکن است تا پیش از این دوره نیز شما از کسب­وکار خود درآمد معقولی داشته باشید. اما چیزی که در این دوره یاد می‌گیرید فراتر از آن خواهد بود.

یادگیری آموزه ­های این دوره یعنی رفتن به سطحی فراتر از سطح متوسط. زمانی که شما قدم به جایی فراتر از سطح متوسط می­گذارید باید به همین میزان درآمد شما هم دست­خوش تغییر شود. اگر چنین اتفاقی حاصل نشد یعنی دوره به اندازه کافی برای شما مفید نبوده و نتوانستید از اطلاعات جدید استفاده کنید.

آشنایی با سرفصل‌های دوره MBA گرایش رستوران‌داری

معرفی دوره MBA بدون بررسی سرفصل­ها ممکن نیست. سرفصل­های این دوره بی­شک بیشتر از مواردی است که معرفی می­کنیم. اما باید بدانید که این موارد سرفصل­های اصلی و مهم این دوره هستند و باقی دروس نیز در زیر شاخه آنها قرار می­گیرند. سرفصل­ های نام­برده عبارتند از:

  • اصول و پایه مدیریت در رستوران­داری
  • تهیه برنامه روزانه و برنامه بلند مدت برای امور مختلف رستوران
  • توانایی انجام کار گروهی و اداره امور
  • آشنایی با انواع ذائقه ها و فرهنگ های غذایی مختلف
  • اداره چندین امور به طور همزمان و برقراری هماهنگی های لازم

این دوره مناسب صاحبان و مدیران فودکورت، کافه، تهیه غذا و رستوران­هاست. افراد دیگری مثل سرآشپز­ها و افرادی که به شکلی با خدمات رفاهی سروکار دارند مثل مدیریت­ های هتل و اقامت­گاه ­های رفاهی نیز می­توانند برای افزایش دانش و مهارت در چنین دوره­ هایی شرکت کنند.

هزینه شرکت در دوره MBA گرایش رستوران‌داری چقدر است؟

هزینه شرکت در دوره­ های MBA عددی مشخص و واضح نیست و به عوامل زیادی بستگی دارد. گرایش شما به شدت در هزینه نهایی موثر است. همچنین باید بدانید که چنین کورس­هایی به شکل حضوری و آنلاین برگزار می­شوند. شیوه­ های آنلاین بازدهی کمتری دارند و به همین دلیل قیمت کمتری نیز می­طلبند. جالب است بدانید که شرکت در دوره ­های بازاریابی معمولا به منزله سرمایه­ گذاری است. سرمایه­ گذاری بر روی خودمان. هزینه چنین دوره­ای می­تواند در مدت کوتاهی با استفاده از مهارت­ های آموزش­داده شده به سمت ما بازگردد. نسبت به هزینه دوره نیز حساسیت به ­خرج دهید و امکانات و مزایا را با هزینه مقایسه کنید.

مزایای شرکت در دوره MBA گرایش رستوران‌داری

این دوره به پیش­نیاز خاصی نیاز ندارد و تمامی مباحث آن از پایه آموزش داده می­شود. مشتری، مهم­ترین اصل رستوران و مرکز رفاهی شماست. این دوره به شما کمک می­کند که مشتری را حفظ و حتی مشتریان جدیدی جذب کنید. در شهر­های شلوغ رقابت بر سر این مورد بیشتر خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می­شود برای ارتقا کیفی در چنین دوره­ هایی شرکت کرد.

وزارت علوم مدرک MBA گرایش رستوران‌داری را تایید می­کند؟

به عنوان آخرین بحث از معرفی دوره MBA گرایش رستوران‌داری باید به پاسخ این سوال بپردازیم. محلی که برای شما مدرک صادر کرده یا خواهد کرد به شدت در این مورد موثر است. اصالت مدرک شما به شکل هولوگرامی بر روی خود گواهی ثبت شده و به­وسیله سامانه مربوطه قابل پیگیری است.

اگر چنین چیزی در مدرک شما مشاهده نمی­شود باید به آن شک کنید. به طور کلی مدرک­ های مدیریت ارشد کسب­وکار مورد تایید وزارت علوم هستند و یک مدرک رسمی به حساب می­ آیند. به همین منظور باید آکادمی مطمئن و قابل اطمینانی را برای اخذ مدرک انتخاب کرده باشید.

جمع­بندی

معرفی دوره MBA گرایش رستوران‌داری موضوع امروز مقاله ما بود. رستوران­داری را باید از شاخه­ های مهم و کاربردی مدیریت ارشد کسب­وکار دانست. این دوره مناسب افرادی است که قصد دارند کسب­وکار خود را از جنبه ­های مختلفی توسعه دهند.

این دوره به آنها کمک می­کند که ابزار­های مختلف بازاریابی، رهبری و مدیریت را بشناسند و کسب­وکارشان را به دید بهتری جلو ببرند. مدرک نهایی نیز از نظر وزارت علوم معتبر و قابل استناد خواهد بود. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید، امیدواریم از مطالب گفته­شده بیشترین استفاده را کرده باشید.

نویسنده: اپراتور
دوشنبه 23 آبان 1401 ساعت 11:36
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین