خبر

سه التکوین با چشم‌انداز صعودی در روزهای پیش رو

سه التکوین با چشم‌انداز صعودی در روزهای پیش رو

به‌رغم تداوم بازار نزولی کریپتو، سه التکوین اتریوم، کاردانو و دوج‌کوین می‌توانند حرکت صعودی مطلوبی را آغاز کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، بازار نزولی کریپتو هم‌چنان ادامه‌ دارد و این زمستان سرد و سخت سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را بیش از پیش دلسرد کرده است. ولی در همین بازار نزولی اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی رخ می‌دهند که می‌توانند وضعیت را برای معامله‌گران پیچیده‌تر کنند. وضعیت کنونی بازار - یعنی وضعیت بازار طی چند روز گذشته - نیز آن‌چنان تعجب‌آور و شگفت‌انگیز نبوده است. با این‌که هم‌‌چنان در روند نزولی قرار داریم، با انتشار اخباری مبنی بر خرید شرکت توییتر توسط ایلان ماسک، قیمت دوج کوین به طور ناگهانی افزایش یافت. سایر بخش‌های بازار کریپتو نیز روزهای سبزی را پشت سر گذاشتند. ولی تقریبا هیچ‌یک نتوانستند از سطوح مقاومت پیش روی خود عبور کنند.

بازار ارزهای دیجیتال در روز گذشته در بیم و امید تصمیم جدید فدرال رزرو در نشست کمیته‌ی بازار آزاد فدرال قرار داشت. این نشست دیروز - چهارشنبه 11 آبان - برگزار شد و نتیجه‌ی آن، افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره بود. این مسئله نیز به افزایش نوسان‌های بازار دامن زد. بنابراین، در بازارهای نزولی طولانی‌مدت - نظیر همین بازار نزولی - دائما شاهد افزایش، کاهش و به طور کلی، نوسان‌های متعددی هستیم.

به گفته‌ی تحلیلگر مشهور کریپتو، با نام مستعار Rekt، در حال حاضر سه التکوین در سطوح مقاومت هفتگی یا ماهانه‌ی بسیار مهمی قرار دارند. به اعتقاد این تحلیلگر، از زمانی که اتریوم (ETH) در ماه آگوست (مرداد ماه) به بالای 2,000 دلار رسید، خط مقاومت موربی در نمودار این التکوین تشکیل شد که دائما از افزایش قیمت آن جلوگیری می‌کرد. ولی اکنون به نظر می‌رسد این خط مقاومت شکسته شده است.

به گفته‌ی این تحلیلگر، قیمت هفتگی اتریوم در بالای سطح مقاومت خط روند (خط مشکی) بسته شد. این حرکت می‌تواند شرایط را برای یک بریک‌اوت صعودی آماده کند، ولی احتمال دارد اتریوم پیش از انجام این بریک‌اوت، یک بار دیگر به زیر سطح مقاومت فرو برود. به اعتقاد وی، بریک‌اوت می‌تواند در ناحیه‌ای بین 1,700 تا 1,880 دلار آغاز شود.

نمودار قیمت اتریوم

بر اساس نموداری که این تحلیلگر نمایش داده است، اگر بریک‌اوت اتریوم در محدوده‌ی 1,800 دلار اتفاق بیفتد، قیمت این التکوین ممکن است تا 2,275 دلار افزایش یابد. در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 10:15 روز پنج‌شنبه 12 آبان - اتریوم با 2.35 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 1,547 دلار معامله می‌شود. ارزش بازار این التکوین در حال حاضر به 189,413,788,625 دلار رسیده است.

قیمت اتریوم در روز جاری

این کارشناس بازار کریپتو، کاردانو (ADA) را به عنوان التکوین دیگری معرفی کرد که به طور بالقوه می‌تواند رشد قابل توجهی داشته باشد. این التکوین در حال حاضر تلاش می‌شود سطح حمایت حیاتی 0.40 دلار را پس بگیرد. اگر گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت هستند) موفق شوند کاردانو را به بالای این سطح هدایت کنند، ممکن است شاهد بازگشت بزرگ این التکوین به سمت 0.48 دلار باشیم.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب، کاردانو با 0.11 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، و هم‌چنین، با 2.82 درصد کاهش نسبت به هفته‌ی گذشته، با قیمت 0.3974 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار کاردانو هم‌اکنون به 13,665,216,631 دلار رسیده است. در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از لحاظ ارزش بازار در سایت کوین مارکت کپ، کاردانو در جایگاه نهم قرار گرفته است. 

نمودار قیمت کاردانو

میم کوین پیشرو بازار، یعنی دوج کوین (DOGE)، نیز مورد بعدی در این فهرست است. به گفته‌ی Rekt، افزایش فعلی قیمت دوج کوین باعث شد این میم کوین از رکودی که بیش از 16 ماه در آن گرفتار بود، خارج شود و مانند یک ارز دیجیتال زنده شروع به نوسان کند. به گفته‌ی این کارشناس کریپتو، قیمت دوج کوین این پتانسیل را دارد که تا 0.20 دلار افزایش یابد.

هم‌اکنون، در زمان نگارش این مطلب، دوج کوین با 4.83 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 0.1324 دلار معامله می‌شود. البته، قیمت کنونی دوج کوین هنوز 66.78 درصد بالاتر از قیمت آن در یک هفته‌ی پیش است. ارزش کل بازار دوج کوین نیز هم‌اکنون به 17,494,820,771 دلار رسیده است.

نمودار قیمت دوج کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 12 آبان 1401 ساعت 10:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین