خبر
 

بهترین بروکر برای ترید طلا | معتبر برای ایرانی ها

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بازار فارکس متشکل از جفت ارزها، ارزهای دیجیتال، شاخص‌ها و فلزات گران‌بهاست. وقتی صحبت از کامیودیتی‌ها می‌شود مهم‌ترین نماد بازار فارکس را به یاد می‌آوریم. طلا! بله. جایی که قبله گاه نوسانگیران است. نماد طلا که با نام xauusd شناخته می‌شود در واقع معامله ارزش طلا دربرابر دلار است. نماد سرکشی که بیشترین atr ممکن را دارد و عجیب‌ترین تغییرات ممکن را در روز شامل می‌شود.

حجم نوسانات طلا بسیار بالاست و درضمن ارزش هر پیپ آن مثلاً در برابر یک نماد معمولی در حدود 10 برابر بیشتر است. برای همین همه کسانی که به دنبال پول درآوردن سریع‌تر از فارکس هستند به ترید طلا می‌پردازند. از این رو قصد داریم در این مقاله بهترین بروکر برای ترید طلا را برای ایرانی ها معرفی کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

نماد طلا XAUUSD در فارکس

همان‌طور که می‌دانید نمادهای معاملاتی در فارکس به صورت جفت ارز هستند، یعنی یک ارز در برابر یک ارز دیگر ارزشش سنجیده و معامله می‌شود. به همین دلیل است که بازار فارکس یک بازار دوطرفه است که می‌توانید هم خرید و هم فروش رو درجا در آن انجام دهید و با بازار سهام از این بابت متفاوت است.

نماد طلا هم از این قاعده مستثنا نیست و در برابر دلار آمریکا سنجیده می‌شود. پس اگر شما بخواهید که مثلاً روی بازار طلا معامله انجام دهید باید هم به وضعیت جهانی قیمت طلا و هم ارزش آن در برابر دلار مسلط باشید. نماد طلا به مسائل مهمی از جمله سشن معاملاتی، اخبار، وضعیت سیاست جهان و ... وابسته است که در ادامه بیشتر آنها را شرح خواهیم داد.

ویژگی‌های نماد طلا در فارکس

اما طلا یک نماد معمولی نیست. کافیست یک نگاه به چارت طلا بی‌اندازید. فرقی نمی‌کند که چارت چندساله، چند ماهه یا چند دقیقه‌ای آن را ببینید. در تمام چارت‌ها شاهد حرکات عجیب و نوسانات خاص طلا هستیم که در کمتر جفت ارزی دیده می‌شود. طلا یک نماد ترسو است. یعنی با کوچک‌ترین خبری در جهان به شدت تغییر می‌کند. مثلاً اگر خبر جنگ، تنش و.... بیاید فوراً طلا با شیب فراوانی صعودی می‌شود. این کاملاً طبیعی است. بخاطر اینکه سرمایه گزاران جهان ترجیح می‌دهند که دارایی‌های خود را به طلا تبدیل کنند. کسانی که معاملات طلا را انجام می‌دهند باید به شدت روی بازار، اخبار و سیاست‌های جهان مسلط باشند.

طلا ATR خاصی ندارد. یعنی مثلاً مانند eurusd نیست که سطح ATR آن حدود 60 پیپ حرکت در روز باشد. طلا این قابلیت را دارد که در عرض چند دقیقه 100-200 پیپ بالا برود و در همان لحظه چند برابر این میزان سقوط کند. معمولاً افراد تازه کار به خاطر این حجم از نوسان دوستدارند که روی طلا ترید کنند اما این مسئله اصلاً توصیه نمی‌شود. طلا محل امنی برای ترید افراد مبتدی یا سطح متوسط نیست چون بسیار سریع می‌تواند شما را ورشکسته کند.

بهترین بروکر برای ترید طلا

کسانی که در طلا اقدام به معامله می‌کنند معمولاً برای استفاده از حرکات سریع و یا نوسان‌گیری است. زیرا این نماد مهم بخاطر حرکت‌های ناگهانی که دارد می‌‌تواند بسیار برای نوسانگیران مناسب باشد. اگر شما می‌خواهید روی xauusd معامله کنید بهتر است بروکری را انتخاب کنید که بهترین قیمت را با کمترین اسپرد ممکن به شما ارائه دهد. توصیه می‌کنیم که بروکر دلتا اف ایکس را برای معامله طلا انتخاب کنید. این بروکر با ارائه حساب‌های معاملاتی مختلف از جمله حساب مناسب اسکلپ، با کمترین میزان اسپرد ممکن، به شما این امکان را می‌دهد که موفق‌ترین تریدهارای ممکن را روی طلا تجربه کنید. همچنین این بروکر با خدمات پشتیبانی 24ساعت در 7 روز هفته به زبان فارسی و واریز و برداشت ریالی بهترین تجربه استفاده از یک بروکر را برای ایرانیان ایجاد کرده است.

بهترین زمان برای ترید طلا

هرزمان که بازار فارکس باز باشد شما به راحتی می‌تواند به معاملات طلا نیز بپردازید. این بازار از ساعت نیمه شب دوشنبه تا آخرین ساعت شب جمعه در طول 5 روز هفته به صورت 24 ساعته باز است. البته برای اینکه بتوانید تریدهای موفقی داشته باشید نباید در تمام طول روز اقدام به ترید کردن کنید. مثلاً بهترین زمان معاملات طلا در بازار فارکس از آغاز سشن لندن که حدود 10:30 صبح به وقت تهران است تا شروع سشن آمریکا در ساعت 16:30 است. زیرا همه اخبارهای بازار و تصمیم‌گیری‌های بزرگان بازار درباره طلا در بین این سشن‌ها اتفاق می‌افتد. اگر با سشن‌های معاملاتی آشنایی کمی دارید پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه کنید.

از آنجایی که بازار از ساعت 10 شب (UTC) روز یکشنبه شروع به کار می‌کند  - هنگامی که جلسه سیدنی آغاز می‌شود - و تا ساعت 22:00 جمعه با پایان جلسه نیویورک ادامه دارد، در صورت شروع فعالیت در این بازار و بر روی هر کدام از پلتفرم‌های معاملاتی، ساعات مجاز فعالیت شما بستگی به زمان رسمی بروکر شما خواهد داشت. بر این اساس، ساعت رسمی در بروکر فارکس دلتا اف ایکس طبق برنامه زمان‌بندی بازار لندن ازam 8:00 تا 4:00 pm است.

با جدول زمان‌بندی بازار فارکس و ساعت بازار فارکس در کشورهای مختلف بیشتر آشنا شویم:

سیدنی - شروع به کار 10pm و پایان کار UTC) 07am)

توکیو - شروع به کار 12am و پایان کار UTC) 09am)

لندن - شروع به کار 8am و پایان کار UTC) 05pm)

نیویورک - شروع به کار 1pm و پایان کار UTC) 10pm)

نتیجه گیری

همان‌طور که گفتیم برای معامله طلا در بازار جهانی فارکس باید ابتدا در یک بروکر مطمئن ثبت نام کنید. پیشنهاد ما بروکر دلتا اف ایکس است. شما در این بروکر می‌توانید نماد xauusd  را با بهترین شرایط ممکن و کمترین میزان اسپرد معامله کنید. مراقب باشید که معامله نماد طلا به شدت سخت است و نیاز به دانش فراوانی دارد. اگر می‌خواهید به معاملات طلا به پردازید بهتر است ضمن تسلط بر تحلیل تکنیکال، تحلیل‌های فاندامنتال و تحلیل اخبار بازار را نیز کاملاً بشناسید. زیرا بازار طلا به شدت به اخبار اقتصادی وسیاسی وابسته است و به سرعت به آنها واکنش نشان می‌دهد. برای ترید کردن طلا شما به چند نکته مهم نیاز دارید، ابتدا یک بروکر خوب، یک حساب معاملاتی مناسب با اسپرد پایین.

نویسنده: اپراتور
پنجشنبه 12 آبان 1401 ساعت 10:17
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین