خبر
 

مهدی میرزایی طراح و سازنده جواهرات ، طلا و زیورآلات پلاتینی

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

مهدی میرزایی متولد 1359 یک کارآفرین نمونه در حوزه طلا و جواهر می باشد ، مهدی که کار خود را از کف کارگاه های طلاسازی آغاز کرده الان کارگاه مدرن جواهرسازی خود را دارد و محصولات متنوعی در این حوزه طراحی و خلق می کند.

این مصاحبه جذاب رو دنبال کنید:

جناب میرزایی هم اکنون چند نفر در مجموعه های شما شاغل هستند : سلام وقت بخیر کارگاه طلاسازی مهدی میرزایی در تهران می باشد ولی 5 گالری در تهران، اصفهان ، شیراز ، مشهد و تبریز داریم که حدود 20 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در گالری های ما مشغول به کار هستند.

در خصوص طلاسازی و شغل جواهرسازی توضیح بفرمایید

طراحی و ساخت جواهرات هنر یا حرفه طراحی و خلق جواهرات است. این‌یکی از اولین اشکال تزئین تمدن است که قدمت آن حداقل به 7000 سال قبل از قدیمی‌ترین جوامع بشری شناخته‌شده در تمدن دره سند، بین النهرین و مصر بازمی‌گردد. طراحی و ساخت جواهرات در طول قرن‌ها شکل‌های مختلفی به خود گرفته است، از مهره کاری ساده دوران باستان گرفته تا فلزکاری پیچیده و تراش سنگ‌های قیمتی که در روزگار مدرن شناخته‌شده است.

روش‌های سنتی طراحی و ساخت جواهرات دستی هنوز در طراحی جواهرات بخصوص در مرحله مفهومی استفاده می‌شوند. بااین‌حال، تغییری به سمت برنامه‌های طراحی به کمک رایانه در حال وقوع است.

درحالی‌که جواهراتی که به‌طور سنتی با دست مصور می‌شوند، معمولاً مستقیماً توسط یک صنعتگر ماهر به موم یا فلز ترجمه می‌شوند، یک مدل CAD به‌طورکلی به‌عنوان پایه‌ای برای برش CNC یا الگوی «موم» چاپ سه‌بعدی برای استفاده در قالب‌گیری لاستیکی یا موم گم‌شده استفاده می‌شود. فرآیندهای ریخته‌گری. پس از تکمیل مفهومی/ایده، طرح با استفاده از مواد لازم برای انطباق مناسب با عملکرد شی رندر و ساخته می‌شود.

به‌عنوان‌مثال، طلای 24 عیار در طراحی جواهرات باستانی مورداستفاده قرار می‌گرفت، زیرا در دسترس تر از نقره به‌عنوان ماده اولیه بود. قبل از قرن اول، بسیاری از تمدن‌ها نیز از مهره‌ها در جواهرات استفاده می‌کردند.

هنگامی‌که کشف سنگ‌های قیمتی و تراش جواهر به‌راحتی در دسترس قرار گرفت، هنر تزئینات و طراحی جواهرات تغییر کرد. اولین تراش سنگ‌های قیمتی ثبت‌شده توسط تئوفیلوس پرسبیتر (حدود 1070-1125) انجام شد که بسیاری از هنرهای کاربردی را تمرین کرد و توسعه داد و زرگر معروفی بود.

بعدها، در طول قرن چهاردهم، فن‌آوری لپیداری قرون‌وسطی تکامل یافت و شامل کابوشون و کامئو شد. کمیسیون های اولیه طراحی جواهرات اغلب توسط اشراف یا کلیسا برای گرامیداشت یک رویداد یا به‌عنوان زیورآلات پوشیدنی تشکیل می‌شد. در ساختار روش‌های اولیه، میناکاری و روسی به روش‌های استانداردی برای ایجاد وسایل زینتی برای نشان دادن ثروت، موقعیت یا قدرت تبدیل شدند. این تکنیک‌های اولیه یک عنصر طراحی پیچیده خاص را ایجاد کرد که بعداً جنبش باروک را در طراحی جواهرات شکل داد.

به‌طور سنتی، جواهرات مقدس و گران‌بها دیده می‌شدند. بااین‌حال، با شروع دهه 1900، جواهرات شروع به عینیت بخشیدن کردند. علاوه بر این، هیچ روندی را نمی‌توان به‌عنوان تاریخچه طراحی و ساخت جواهرات برای این دوره زمانی دید. در طول قرن بیستم، طراحی جواهرات دستخوش تغییرات شدید و مستمر در سبک شد: آرت نو (1900-1918)، آرت دکو (1919-1929)، سبک بین‌المللی و ارگانیکیسم (1929-1946)، نگاه جدید و پاپ (1947-1967)، جهانی‌شدن.

ماتریالیسم و ​​مینیمالیسم روند طراحی و ساخت جواهرات به‌شدت تحت تأثیر وضعیت اقتصادی و اجتماعی آن زمان قرار دارد. مرزهای سبک‌ها و گرایش‌ها در کنار هم محو می‌شوند و در قرن بیستم به‌سختی می‌توان تقسیم‌بندی‌های سبکی روشن گذشته را دید.

طلاسازی و جواهرسازی مهدی میرزایی چند سال قدمت داره

گالری طلا و پلاتین مهدی میرزایی با بيش از بيست و پنج سال فعالیت تخصصی در زمینه طراحى و ساخت پلاتین، طلا و جواهرات سابقه درخشانی در ارائه محصولاتی با بهترین کیفیت و بر اساس آخرین متدهای روز صنعت طراحی طلا و جواهر به مشتریان محترم دارد.

مجموعه مهدی میرزایی سالهاست كه در راستاى چهار اصل مهمِ صداقت، نوآورى، انصاف و پشتيبانى از مشتريان محترم گام برداشته و مفتخريم كه همواره سعى كرديم در طول فعاليت خودمان، توليداتى اصيل، با كيفيت، با قيمت مناسب و متناسب در زیمه طلا ، پلاتین و جواهر با نیاز و سلیقه مشتری داشته و به شما عزيزان عرضه نماييم.

ما به شما اطمینان مي دهيم پس از اولین آشنایی و ارتباط با مجموعه ، ضمن تضمین امنيت و اصالت خريد خود، هرگز اجناس متنوع اين صنف را گران يا خارج از استاندارد خريد نخواهید کرد. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از هر خريد ابتدا با ما مشورت نماييد.

ضمناً همكاران عزيز و مغازه داران محترم صنف طلا و جواهر می توانند سفارشات خود را بر اساس قيمت بنكداری از جواهری میرزایی تهيه نمايند.

تخصصا در زمینه زیورآلات پلاتینی مشغول هستیم

برخلاف طلای سفید، پلاتین به‌طور طبیعی رنگ سفید دارد. طلای سفید باید با رودیوم روکش شود تا درخشش سفید نقره‌ای خود را به آن بدهد و این فرآیند آبکاری باید در طول سال‌ها تکرار شود تا از ظهور رنگ‌های زرد طلای سفید جلوگیری شود. درخشش طبیعی سفید پلاتین کاملاً درخشش یک الماس بی‌رنگ را تکمیل می‌کند و بازی نور بین فلز و الماس درخشندگی کلی قطعه را افزایش می‌دهد.

اگرچه پلاتین و طلا هر دو فلزات گران‌بهای قوی هستند، پلاتین دارای مزیت دوام است. پلاتین یک فلز “چسبنده” است – از بین نمی‌رود. وقتی پلاتین را خراش می‌دهید، فلز فقط جابجا می‌شود و پوسته‌پوسته نمی‌شود. می‌توان آن را چندین بار بدون از دست دادن فلز جلا داد. باگذشت زمان طلا درنتیجه سایش و پرداخت مجدد نازک می‌شود و باعث می‌شود شاخک‌ها ضعیف و شکننده شوند. پلاتین به‌جای اینکه از بین برود و نازک شود، باگذشت زمان پتینه ای منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند.

پلاتین بین 90 تا 95 درصد خالص است و یک فلز ضد حساسیت است. این ویژگی باعث می‌شود بسیاری از عروس‌ها پلاتین را انتخاب کنند، زیرا حتی کوچک‌ترین عدم تحمل آلیاژها (مانند نیکل در طلای سفید) می‌تواند واکنش نشان دهد.

طراحی انگشتر پلاتین در انواع مختلف خوشه‌ای، ساده، چندگانه، الماس‌نشان، رینگ تمام نگین، پروانه‌ای، کارتیه و سایر مدل‌هایی که انگشترهای طلا ساخته می‌شوند، طراحی و ارائه می‌شود. مدل‌های مردانه انگشتر پلاتین معمولاً ساده است اما در برخی در طراحی محلی برای قرارگیری سنگ‌های قیمی در نظر گرفته‌شده است.

در حال حاضر اغلب گالری‌ها امکان طراحی انگشتر پلاتین مردانه بر اساس سلیقه و خاص خودتان را برای شما فراهم می‌کنند و شما می‌توانید طرحی که مدنظر دارید را با کمک طراح سفارش داده، پیاده‌سازی و درنهایت دریافت کنید. مسلم است که در صورت شخصی‌سازی قیمت انگشتر پلاتین افزایش پیدا می‌کند.

نویسنده: اپراتور
چهارشنبه 11 آبان 1401 ساعت 16:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین