خبر
 

هر آنچه باید از فرایند مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت بدانید!

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در آلمان، ثبت شرکت است. با ثبت شرکت می‌توان اقامت دائم آلمان و تابعیت این کشور را دریافت کرد. آلمان به دلیل داشتن اقتصاد قوی و پویا، مکانی امن و مناسب برای سرمایه‌گذاری است. در این مقاله قصد داریم درباره بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت، نکاتی را ذکر کنیم.

مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت: انواع شرکت‌ها

به عنوان یک سرمایه‌گذار می‌توان از طریق یکی از ساختارهای زیر برای مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت اقدام کرد:

شرکت UG یا mini_GmbH

برای سرمایه‌گذارانی که مایل به تاسیس یک شرکت با مسئولیت محدود و مهاجرت به آلمان از طریق ثبت هستند، اما سرمایه نسبتا زیادی ندارند، این روش مناسب است. تشکیل این شرکت تنها به ۱ یورو سرمایه نیاز دارد. با سرمایه تنها ۱ یورو تا ۲۵۰۰۰ یورو می‌توان یک شرکت mini_GmbH را به ثبت رساند. این شرکت یک هیئت مدیره دارد. از نظر مالیاتی هیچ تفاوتی بین شرکت mini_GmbH و GmbH وجود ندارد. هر دو این شرکت‌ها باید در اداره مالیات محلی ثبت شوند. یکی از مزایای این نوع شرکت این است که تاسیس آن نسبتا ارزان و ساده است.

شرکت GMBH

شرکت با مسئولیت محدود، پرکاربردترین شکل تجاری برای مشاغل کوچک است. برای تاسیس این شرکت حداقل ۲۵۰۰۰ یورو سرمایه نیاز است.

مقایسه سرمایه مورد نیاز در شرکتGmbH  و  mini_GmbH

برای ثبت شرکت GmbH بایستی ۱۲.۵۰۰ یورو انتقال دهید.

برای ثبت شرکت mini_GmbH می‌توانید حداقل ۱ یورو پرداخت کنید.

شرکت سهامی AG

شرکت‌هایی با چندین سهامدار است که معمولا برای مشاغل گسترده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر مسئولیت سهامداران مانند شرکت GmbH است، با این تفاوت که می‌توانند سهام خود را معامله کنند. برای تاسیس این شرکت به حداقل سرمایه ۵۰۰۰۰ یورو سرمایه نیاز است.

علاوه بر شرکت‌های گفته شده انواع مختلفی از مشارکت نیز وجود دارد که هر مشارکت حداقل به دو شریک نیاز دارد. برای مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت باید:

تجارت شما و ایده آن باید منافع اقتصادی و نیاز منطقه‌ای در آلمان را برآورده کند‌؛

این فعالیت باید تاثیرات مثبت و صعودی بر اقتصاد آلمان بگذارد؛

بودجه لازم برای شرکت تجاری شما باید از طریق سرمایه خود یا تعهد وام تامین شود؛

یک برنامه تجاری جامع تهیه کنید تا نشان دهید شرایط فوق را برآورده می‌کنید. طرح شما باید نشان دهد حداقل ۵ نفر را استخدام می‌کنید.همچنین باید سن شما بیش از ۱۸ سال بوده و هیچگونه سابقه کیفری نداشته باشید و در صورتی که سن شما بالاتر از ۴۵ سال است، باید توانایی های خود را اثبات کنید؛

پس از ثبت موفق شرکت و پس از ۵ سال اقامت در آلمان، شما اقامت دائم آلمان و بعد از ۸ سال تابعیت آلمان را اخذ می‌کنید؛ همچنین برای مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت، نیاز به مدرک زبان آلمانی نیست، اما این در صورتی است که شما حداقل مدرک کارشناسی را داشته باشید.

مزایای مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت و اخذ اقامت اروپا

زمان انجام این فرایند نسبتا کوتاه است؛

عدم نیاز به مدرک زبان (در صورت داشتن حداقل مدرک دانشگاهی لیسانس)؛

امکان راه‌اندازی کسب و کار در یکی از امن‌ترین اقتصادهای جهان؛

شرایط عالی زندگی و ویزای کار آلمان؛

عدم نیاز به حداقل سرمایه مشخص؛

امکان زندگی در آلمان به همراه اعضای خانواده؛

امکان زندگی و مسافرت در کل کشورهای شنگن؛

امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت آلمان؛

امکان درخواست کمک هزینه و اخذ وام از بانک‌های آلمان؛

عدم لزوم استخدام کارمند؛

افتتاح حساب بانکی در سرتاسر اروپا؛

امکان استفاده از بیمه و خدمات درمانی و تحصیل رایگان در آلمان؛

عدم نیاز به شریک آلمانی؛

داشتن کلیه حقوق شهروندی اروپا.

فرایند مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت چقد زمان می‌برد و چه مدارکی لازم دارد؟

کل فرایند مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت معمولا بین ۶ ماه تا ۱ سال به طول می‌انجامد و مدارک زیر از فرد متقاضی درخواست می‌شود:

مدارک ثبت شرکت در آلمان

مدارک شناسایی متقاضی

مجوز فعالیت در آلمان (برای بعضی مشاغل)

مدارک شرکت فعال در ایران با سابقه فعالیت معتبر و مرتبط (حداقل یک سال)

روش‌های مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت: تاسیس یک شعبه از شرکت، به جای تاسیس یک شرکت جدید

اگر یک شرکت ایرانی مایل به ایجاد شرکت دیگری نباشد، می‌تواند اقدام به تاسیس یک شعبه نماید. اگر چه شعبه یک شرکت در محلی غیر از مرکز اصلی خود شرکت واقع شده، اما از دیدگاه قانونی شعبه یک شرکت ایرانی در آلمان وابسته به شرکت ایرانی است.  باید توجه کرد که قانون آلمان شعب را به عنوان اشخاص حقوقی مستقل نمی‌پذیرد. قانون آلمان بین شعبه مستقل و وابسته تمایز قائل است و هر دو تحت مقررات جمهوری فدرال آلمان قرار دارند.

مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت توسط شعب مستقل

شعبه مستقل از نظر حقوقی به شرکت ایرانی احتیاج دارد و دارای شخصیت حقوقی مستقل نیست، اما به لحاظ اقتصادی و گردش سرمایه و مبادلات تجاری تا حدودی از شرکت ایرانی مادر مستقل است. شعبه مستقل باید دارای عوامل اقتصادی جداگانه باشد، مانند حساب و ترازنامه و سود و زیان جدا و همچنین مدیریتی که تا حد امکان دارای اختیارات عملی باشد.

مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت توسط شعب وابسته

یک شعبه وابسته برخلاف شعبه مستقل کاملا وابسته به شرکت ایرانی بوده و تنها از نظر مکانی از شرکت ایرانی جدا است. چناچه فروشگاه، دفتر، کارخانه یا کارگاه یک شرکت ایرانی در آلمان واقع باشد، مادامی که کاملا به شرکت ایرانی وابسته است به عنوان یک شعبه وابسته یا پایگاه ثابت محسوب می‌شود.

مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت توسط تاسیس شعبه

تاسیس شعبه تحت مقررات جمهوری فدرال آلمان است. موجودیت یک شرکت ایرانی با تاسیس شعبه در آلمان آغاز می‌شود. برای تشکیل شعبه نیاز به تامین و سپردن سرمایه نیست و تنها شرکت‌های تجاری مجاز به تشکیل شعبه هستند؛ در غیر اینصورت اگر شرکت متقاضی از نوع تجاری نباشد، فقط تاسیس یک شعبه وابسته امکان‌پذیر است.

شعبه یک شرکت ایرانی باید با شرکت ایرانی همنام باشد. شرکت‌های ایرانی موظف هستند شعبه مستقل خود در آلمان را به ثبت برسانند؛ بنابراین ثبت شعبه مستقل اازامی و تابع مقررات قانونی است. برای ثبت شعبه مستقل ارائه مدارک زیر الزامی است:

نشانی و موضوع فعالیت شعبه

شماره ثبت شرکت ایرانی در اداره کل ثبت شرکت‌ها در تهران و یا شهرستان‌ها

نوع شرکت ایرانی (سهامی، مسئولیت محدود و …..)

نام مدیر شعبه در آلمان

جمع‌بندی

در این نوشته، سعی کردیم به اختصار روش‌های مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت با شما به اشتراک بگذاریم و شما را در این امر راهنمایی کنیم. اگر قصد داریم به آلمان مهاجرت کنید، چه برای کار، چه برای سرمایه‌گذاری و چه برای تحصیل، می‌توانید با ما تماس بگیرید. ما در موسسه مهاجرتی بالدانو از ابتدا تا انتهای فرایند مهاجرت به این کشور، همراه و همگام شما خواهیم بود.

نویسنده: اپراتور
سه شنبه 10 آبان 1401 ساعت 14:42
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین