خبر

چشم انداز نفت‌خام در بازارهای جهانی

چشم انداز نفت‌خام در بازارهای جهانی

نگرانی ها در مورد کندی اقتصاد جهانی به دلیل تورم فزاینده و افزایش تهاجمی نرخ بهره توسط بانک های مرکزی بزرگ جهان، به سیگنال های منفی می افزاید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف ایکس استریت»، به نظر می‌رسد که نفت خام، به دلیل اقدامات چین برای مبارزه با کووید 19 کشش خود را از دست داده است. چرا که اقدامات این کشور (به عنوان دومین اقتصاد بزرگ و اولین وارد کننده نفت) برای مقابله با ویروس، میزان تقاضای نفت چین را تحت تاثیر قرار داده است. 

نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI)
نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) هفته را با قرمز رنگ (نزولی) شروع کرد و در معاملات روز دوشنبه ۲.۱ درصد کاهش یافت، زیرا احساسات سرمایه‌گذران در نتیجه آمارهای کاهش تولید چین و گسترش محدودیت‌های کووید، که به طبع کاهش میزان تقاضا از سوی دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین وارد کننده نفت را به دنبال دارد، متغییر شده است.

نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد جهانی به دلیل تورم فزاینده و افزایش تهاجمی نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ جهان، از دیگر سیگنال‌های منفی اثر گذار بر قیمت نفت خام در بازارهای جهانی است.

شکست مضاعف در مانع کلیدی 88.90 دلار دیده می شود، که باعث حفظ سطح روانی 90 دلار به عنوان یک مانع بزرگ شده است. البته نفت خام همچنان فاقد سیگنال‌های نزولی قوی تر است، مگر آن که سطوح حمایت در 85.91 و سپس 85.74 دلار نقض شود. پیش بینی ها حاکی از روند صعودی و شتاب در حال حرکت صعودی است، در حالی که نفت کماکان در قلمرو منفی قرار دارد!

ناکامی در حمایت‌های محوری 85.91 دلار، روند کوتاه‌مدت را در محدوده تثبیت‌ و سوگیری با گاوها (سرمایه گذاران امیدوار به افزایش قیمت‌ها) نگه می‌دارد، در حالی که حرکت پایدار به بالای سطح 90 دلار همچنان محرکی برای قیمت‌های بالاتر است.

در سناریوی نزولی شکست از سطح کلیدی  85.91 دلار، می‌تواند محرکی برای سقوط عمیق‌تر باشد. به طوری که ممکن است منطقه 83 دلار هدف قرار گیرد. تمرکز اصلی در حال حاضر بر روی آمارهای اقتصادی است که امروز محرک‌های اصلی نفت هستند.

سطوح مقاومتی عبارتند از : 88.90، 89.77،  90.00 و 90.69 دلار

سطوح حمایتی عبارتند از: 86.66، 85.91، 85.74 و 85.05 دلار

چشم انداز نفت

نویسنده: گروه تولید محتوا
دوشنبه 9 آبان 1401 ساعت 15:03
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین