خبر

پیش‌بینی صعود نفت علیرغم کاهش مقطعی

پیش‌بینی صعود نفت علیرغم کاهش مقطعی

بازارهای نفت در روز چهارشنبه اندکی کاهش یافتند اما در حال حاضر بازار در تلاش برای صعود مجدد است. باید منتظر اخبار جدید موثر بر بازارهای نفت خام بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب سایت «اف ایکس امپایر»، بازارهای نفت خام در جریان معاملات روز چهارشنبه خود اندکی عقب‌نشینی کردند، چرا که همچنان شاهد سرو صدای زیادی در بازار هستیم. اما پس از آن بازار دوباره به تلاش برای صعود بازگشت.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI)
بازار نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) در ساعات اولیه روز چهارشنبه اندکی عقب نشینی کرد، اما اکنون به نظر می رسد که بازار در تلاش است تا از محدوده کوتاه مدتی که در آن بوده‌ایم خارج شود. من فکر می‌کنم با وجود «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (EMA 50) که درست در بالای آن قرار دارد، صعود نفت خام محتمل تر از حالت کاهشی است. اگر بتوانیم بالاتر از این نقطه حرکت کنیم، پس هدف بعدی ممکن است «میانگین متحرک نمایی 200 روزه» (EMA 200) باشد. در این صورت نفت خواهد توانست شکاف چند هفته‌ای خود را پر کند، که البته بازارهای آتی دوست دارند در این جهت حرکت کنند.

در طرف دیگر معامله و در صورت شروع روند نزولی، اگر به پایین ترین سطح هفته سقوط کنیم، احتمالا تا سطح 80 دلار بازار کاهشی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت
نفت خام برنت نیز در ابتدا کاهش یافته است، اما به نظر می رسد سطح 90 دلار در تلاش است تا حمایت کافی برای حفظ بازار را ارائه دهد. در این مرحله، «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (EMA 50) دقیقاً بالای آن است و فکر می‌کنم کمی مقاومت به بازار می‌دهد. اگر ما از این نقطه عبور کنیم، ممکن است «میانگین متحرک نمایی 200 روزه» (EMA 200) در مرحله بعد مورد هدف قرار گیرد.

صرف نظر از تمامی موارد ذکر شده، به نظر می رسد که ما در شرایطی قرار داریم که معامله‌گران به دنبال نشانه‌هایی از  الگوی خستگی (exhaustion) برای شروع فروش هستند. این در شرایطی است که ما در یک محدوده کوتاه و مقطعی بوده و در روند اصلی تغییر چندانی حاصل نشده است. 

در نهایت باید منتظر رفتارهای متلاطم تر و در عین حال جانبی باشیم که در انتظار بازار نفت خام برنت و همین طور وست تگزاس اینترمدیت است.

نمودار تکنیکال نفت خام

به طور خلاصه

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 200 هزار بشکه افزایش یافت. تحلیلگران نگران هستند که اگر نرخ بهره در ایالات متحده به بالای 4.50 درصد برسد، قیمت نفت ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.

نویسنده: گروه تولید محتوا
پنجشنبه 5 آبان 1401 ساعت 12:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین