خبر

میزان تقاضای گاز طبیعی تا 2030 چقدر خواهد بود؟

میزان تقاضای گاز طبیعی تا 2030 چقدر خواهد بود؟

تخمین زده می شود که بازار مایعات گاز طبیعی تا سال 2030 به 28.5 میلیارد دلار برسد. این مقدار تایید کننده 5.4 درصد افزایش در طی سال های 2021 تا 2030 خواهد بو

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «oilandgas»، تخمین زده می شود که بازار مایعات گاز طبیعی تا سال 2030 به 28.5 میلیارد دلار برسد. این مقدار تایید کننده 5.4 درصد افزایش در طی سال های 2021 تا 2030 خواهد بود. 

در پورتلند آمریکا ، افزایش تقاضای مواد شیمیایی و پتروشیمی و همین طور افزایش استفاده از محصولات پلاستیکی منجر به افزایش تقاضای گاز طبیعی مایع شده است که خود می‌تواند به عنوان محرک اصلی بازار عمل کند.

مایعات گاز طبیعی (NGLs) گروهی از هیدروکربن‌ها هستند که شامل اتان، پروپان، بوتان، ایزوبوتان و بنزین طبیعی است. NGL ها با تعداد اتم های کربن در زنجیره مولکولی خود از یکدیگر متمایز می‌شوند. آنها کاربردهای گسترده‌ای از سوخت‌های تخصصی (مانند پروپان، بوتان) تا مواد اولیه پتروشیمی برای ساخت محصولاتی مانند پلاستیک و کود دارند.

NGLها به عنوان محصولات جانبی در تولید گاز طبیعی و نفت استخراج می‌شوند. علاوه بر این، از بین این دو منبع، فرآوری گاز طبیعی بسیار مهم‌تر است و بیش از 90 درصد از تولید NGL در سال 2018 را به خود اختصاص داده است. هنگام استخراج، گاز طبیعی با سایر هیدروکربن‌ها و ناخالصی‌های مختلف مخلوط می‌شود. برای اینکه گاز طبیعی قابل فروش باشد، NGLها و ناخالصی‌ها باید حذف شوند. سپس NGLهای جدا شده ممکن است دور ریخته شوند یا تحت پردازش بیشتری قرار گیرند تا فروخته شوند. ارزش نسبتاً بالای NGLها همراه با افزایش تولید گاز طبیعی منجر به افزایش سریع تولید NGL شده است زیرا فروش NGLهای جدا شده برای پردازنده ها مقرون به صرفه تر شده است. ایالات متحده بزرگترین تولید کننده NGL در جهان است که بیش از یک سوم تولید جهانی را به خود اختصاص داده است. تولید داخلی NGL طی 10 سال از سال 2008 تاکنون بیش از دو برابر شده است و به 1381 میلیون بشکه در سال 2017 رسیده است. اتان و پروپان دو NGL رایج هستند و روی هم بیش از 70 درصد کل تولید داخلی را تشکیل می دهند. کانادا، ژاپن و چین در حال حاضر بزرگترین واردکنندگان NGLهای ایالات متحده هستند.

فاکتورهای کلیدی که باعث هدایت بازارهای مایعات گاز طبیعی می شوند، افزایش تقاضا در کارخانه های پتروشیمی است. افزایش تقاضا در پالایشگاه ها و تقاضای بالا از سوی مصرف کنندگان صنعتی و مسکونی. برخی از عوامل دیگری که مسئول هدایت بازار مایعات گاز طبیعی هستند، تحولات در تجارت گاز طبیعی است. عوامل بازدارنده برای این بازار فقدان زیرساخت برای رسیدگی به NGLها و رقابت سخت با سایر محصولات تولید کننده انرژی مانند گاز متان، بیوگاز و بسیاری موارد دیگر است. فرصت در توسعه زیرساخت برای NGLها نهفته است.

بازار مایعات گاز طبیعی بر اساس محصول و کاربرد تقسیم بندی می شود. بر اساس محصول، به عنوان اتان، پروپان، ایزوبوتن و بنزین طبیعی طبقه بندی می شود. بر اساس کاربرد، به صنعتی، مسکونی و تجاری طبقه بندی می شود. بر اساس منطقه، بازار در سراسر آمریکای شمالی، اروپا، آسیا-اقیانوسیه و LAMEA تجزیه و تحلیل می شود.

یافته های کلیدی مطالعه

- بر اساس محصول، اتان به عنوان مهم ترین محصول در سال 2020 ظاهر شد و پیش بینی می شود که بزرگترین بازار مایعات گاز طبیعی را در طول دوره پیش بینی شده داشته باشد.
- بر اساس کاربرد، بخش صنعتی به عنوان مهم ترین قسمت در سال 2020 ظاهر شد.
- بر اساس منطقه، سهم بازار مایعات گاز طبیعی به شدت به آمریکای شمالی نسبت داده می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که در طول دوره پیش‌بینی بازار مایعات گاز طبیعی به همان میزان باقی بماند.

نویسنده: گروه تولید محتوا
چهارشنبه 4 آبان 1401 ساعت 13:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین