خبر

افزایش قیمت طلا در آستانه نشست بانک‌های مرکزی

در آستانه نشست بانک های مرکزی کانادا، اروپا، انگلستان و همین طور فدرال رزرو، دلار تضعیف و در نتیجه طلا اندکی صعودی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اینوستینگ»، قیمت طلا روز سه‌شنبه اندکی افزایش یافته و بخشی از ضررهای روز دوشنبه خود را جبران کرد. دلار در طول جلسه معاملاتی روز دوشنبه نیویورک در سراسر جهان تضعیف شد، چرا که سرمایه‌گذاران تحت تاثیر تصمیمات احتمالی بانک‌های مرکزی در رابطه با افزایش نرخ بهره هستند. 

در زمان نگارش این مقاله، قیمت نقدی جفت طلا/دلار (XAU/USD)، با 0.29 درصد بالاتر از قیمت افتتاحیه معاملات، 1666.15 دلار در هر اونس معامله می‌شود. در حال حاضر تمرکز سرمایه‌گذاران بر تصمیمات بانک‌های مرکزی در رابطه با نرخ بهره است که برای هفته پیش رو و هفته آینده برنامه ریزی شده است. 

از جمله بانک‌های مرکزی که در هفته آینده تشکیل جلسه خواهند داد، می توان به بانک مرکزی کانادا، بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی انگلستان و فدرال رزرو اشاره نمود. سرمایه گذاران، برای نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، انتظار افزایش نرخ بهره 75 واحدی دارند. در حالی که برای نشست فدرال رزرو در 2 نوامبر، چهارمین افزایش 75 واحدی نرخ بهره پیش‌بینی شده است. 

نشست بانک مرکزی انگلستان برای فردا (27 اکتبر، 5 آبان) برنامه‌ریزی شده است. سرمایه‌گذاران انتظار دارند این بانک، افزایش نرخ بهره 100 واحدی را اعلام کند. در همین حال، دلار آمریکا که با شاخص DXY اندازه گیری می‌شود، پس از آمارهای ناامیدکننده ایالات متحده، سطح 111.00 را از دست داد و با فشار شدید فروش مواجه شد. در حال حاضر و در لحظه نگارش این مقاله (ساعت 10:57 روز چهارشنبه، شاخص دلار) در محدوده 110.66 معامله می‌شود. 

آژانس مسکن فدرال گزارش داد که قیمت مسکن در ماه اوت 0.7 درصد کاهش یافت، در حالی که شاخص اعتماد مصرف کننده (CB) به 102.5 در ماه اکتبر کاهش یافته است. علاوه بر این، شاخص تولید ریچموند فدرال رزرو در همان ماه به منفی 10 سقوط کرد. با توجه به شرایط واقعی اقتصاد که ناشی از سیاست های انقباظی فدرال رزرو است، ترس از رکود طلا را به جلو هل داده و باعث شد، فلز زرد به سوددهی برسد. مهم‌ترین عامل پیش رو که می‌تواند بر قیمت طلا اثر گذار باشد، آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم است که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود. 

نمودار روزانه طلا دلار

از نقطه نظر تکنیکال، چشم‌انداز کوتاه‌مدت جفت طلا/دلار (XAU/USD) خنثی تا اندکی نزولی باقی می‌ماند زیرا قیمت زیر میانگین‌های متحرک اصلی قرار دارد. در عین حال، اندیکاتورها در محدوده منفی قرار گرفته اند. «شاخص قدرت نسبی» (RSI) با وجود اینکه شیب صعودی یافته است، اما کماکان در زیر خط وسط قرار دارد. اندیکاتور مکدی (MACD) آماده عبور از محدوده مثبت است.

در روند صعودی، مقاومت های بعدی در سطح «میانگین متحرک ساده 20 روزه» (SMA 20) قرار دارد. مقاومت کنونی سطح 1670 دلار است که به ترتیب کانال های 1685 و سطح روانی 1700 بعد از آن قرار دارند.

در روند نزولی، حمایت بعدی در پایین ترین سطح روزانه در کانال 1638 دلار قرا دارد. اما نقاط حمایتی بعد از آن در مناطق 1620 دلار و سپس پایین ترین سطح ، کانال 1614 دلار است که در روز 28 سپتامبر به آن رسیده بودیم.

نویسنده: گروه تولید محتوا
چهارشنبه 4 آبان 1401 ساعت 11:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین