خبر

پیش‌بینی بازارها؛ فلزات گرانبها، نفت، گاز‌طبیعی

پیش‌بینی بازارها؛ فلزات گرانبها، نفت، گاز‌طبیعی

نفت «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) به 84.50 دلار کاهش یافت. گاز طبیعی دوباره به سطح بالای 5 دلار بازگشت. طلا در سطح 1650 در نوسان است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف ایکس امپایر»، گاز طبیعی در بحبوحه کاهش سود پس از فروش عمده، در کانال 4.75 دلار حمایت شده و به سطح بالاتر از مقاومت 5.10 دلار حرکت کرد.

مهمترین عامل اثر گذار بر قیمت گاز طبیعی در حال حاضر شرایط آب و هوایی است. و پیش‌بینی‌های هواشناسی موافق مصرف بالای گاز طبیعی نیست. بنابراین تاثیری بر قیمت‌های امروز ندارد.
نمودار گاز

نزدیکترین سطح مقاومت قابل توجه برای گاز طبیعی 5.35 دلار است. در صورتی که گاز طبیعی بالاتر از این سطح قرار گیرد، به سمت مقاومت بعدی در 5.70 دلار حرکت خواهد کرد. آزمایش موفقیت آمیز این سطح، گاز طبیعی را به سمت مقاومت 6.00 دلار سوق خواهد داد.

در سمت حمایت، گاز طبیعی باید به کمتر از 5.10 دلار برگردد تا در کوتاه مدت فرصتی برای رشد نزولی داشته باشد. سطح حمایت بعدی برای گاز طبیعی 4.90 دلار است. اگر گاز طبیعی به زیر این سطح کاهش یابد، به سمت حمایت در پایین‌ترین سطح اخیر در 4.75 دلار حرکت می‌کند.

نفت «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) نوسانی شد

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا اخیرا سعی به بالای 85.50 دلار برسد. اما نتوانست و در نتیجه به سمت کانال 84.50 عقب نشینی کرد. چرا که معامله گران همچنان نگران کندی رشد اقتصاد جهانی هستند.
گزارش های امروز «شاخص مدیران خرید» (PMI) نشان دهنده کندی رشد اقتصادهای توسعه یافته است. داده های چین خوش بینانه تر بود زیرا تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم این کشور 3.9 درصد نسبت به سه ماهه قبلی رشد داشت، اما گزارش ضعیف خرده فروشی نشان داد که وضعیت اقتصادی همچنان چالش برانگیز است.

از دیدگاه کلی، نفت «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) در تلاش است تا در محدوده ۸۳ تا ۸۶ دلار تثبیت شود. در صورت موفقیت آمیز بودن این تلاش، نفت WTI در صورتی که بتواند بالاتر از سطح 86 دلار قرار گیرد، شانس مناسبی برای صعود خواهد داشت.

طلا با افزایش بازدهی خزانه‌داری کاهش می‌یابد
طلا به زیر سطح 1650 دلار سقوط کرد زیرا بازده اوراق خزانه داری 30 ساله اوج های جدیدی را آزمایش کرد. با وجود گزارش‌های ناامیدکننده «شاخص مدیران خرید» (PMI) از ایالات متحده، بازده اوراق خزانه‌داری کوتاه‌مدت نیز امروز بالاتر رفته است.

سایر فلزات گرانبها نیز تحت فشار قرار گرفته اند. نقره تلاش کرد تا به بالای 19.50 دلار برسد اما شتاب حرکت خود را از دست داد و به سمت سطح 19.00 دلار عقب نشینی کرد. پلاتین به سمت 930 دلار کاهش یافت، در حالی که پالادیوم به سمت سطح حمایت در 1965 دلار حرکت کرد.

مس با مقاومت قوی نزدیک به 3.50 دلار مواجه شد
با تمرکز معامله‌گران بر ریسک رکود، مس به زیر سطح 3.45 دلار بازگشت. ریسک رکود کاتالیزور منفی کلیدی برای مس در ماه‌های آینده باقی خواهد ماند زیرا بازارهای مس نسبت به تغییرات چشم انداز اقتصادی بسیار حساس هستند.

از دیدگاه کلی، مس در محدوده وسیعی بین حمایت 3.25 دلار و مقاومت 3.60 دلار گیر کرده است. به احتمال زیاد مس برای خارج شدن از این محدوده به کاتالیزورهای قابل توجهی نیاز خواهد داشت.

نویسنده: گروه تولید محتوا
سه شنبه 3 آبان 1401 ساعت 10:23
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین