خبر

تحلیل و پیش‌بینی جفت ارز پوند/دلار

تحلیل و پیش‌بینی جفت ارز پوند/دلار

با وجود یک رالی کوتاه مدت، جفت ارز پوند/دلار (GBP/USD)، کماکان چشم اندازی نزولی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف ایکس استریت»، با وجود یک رالی کوتاه مدت در قیمت جفت ارز پوند/دلار (GBP/USD)، چشم انداز کلی آن کماکان نزولی است.

پوند/دلار آمریکا (GBP/USD)
معاملات کابل (از زمان قرن نوزده میلادی، جفت ارز پوند/دلار آمریکا را کابل می نامند. چرا که در آن زمان ارتباط مابین بورس لندن و نیویورک با استفاده از کابل و از طریق اقیانوس اطلس برقرار می شد.) در روز دوشنبه با شکاف بزرگ تری آغاز شد. سود دهی این جفت ارز تا این لحظه کوتاه مدت بوده و در واقع در زیر بالاترین سطح هفته گذشته در 1.1439 متوقف شده است.

در رابطه با بحران سیاسی که بریتانیا در رابطه با انتخاب نخست وزیر جدید با آن روبرو است. آمارهای جدید نشان می دهد که پس از عقب نشینی بوریس جانسون، احتمال انتخاب ریشی سوناک به عنوان نخست وزیر آینده بریتانیا افزایش یافته است. انتشار این خبر باعث شد که گاوها (سرمایه گذاران امیدوار به افزایش قیمت‌ها) وارد بازار شدند، اما در نهایت قدرت کافی برای شکستن سطوح قیمتی ایجاد شده نداشتند. 

با رشد مومنتوم های منفی، مطالعات روزانه یک روند نزولی را تایید کرده اند. البته برای تایید زود بوده و به سیگنال های محکم تری نیاز است.

 با حرکت و بسته شدن به زیر «میانگین متحرک جابه جا شده» (20DMA) در 20DMAیک سیگنال نزولی شکل گرفته و یک حرکت نزولی به سمت سطح حمایتی 1.1060 شروع می شود (سطح روانی روز جمعه)

مقاومت اولیه در 1.1439 (بالاترین سطح 17 اکتبر) و 1.1495 (بالاترین ماهانه) قرار دارد که نقض آن خرس ها (سرمایه گذاران امیدوار به کاهش قیمت ها) را کاملاً وارد بازی می کند.

سطوح مقاومتی جفت ارز پوند/دلار آمریکا عبارتند از 1.1439،  1.1495، 1.1550،  1.1590.

سطوح حمایتی جفت ارز پوند/دلار آمریکا عبارتند از 1.1272،  1.1229، 1.1181، 1.1091

نمودار پوند/دلار

نویسنده: گروه تولید محتوا
دوشنبه 2 آبان 1401 ساعت 14:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین