خبر

تحلیل و بررسی بازارهای نفت‌خام

تحلیل و بررسی بازارهای نفت‌خام

بازارهای نفت در جریان معاملات روز سه‌شنبه خود کاهشی بودند، چرا که همچنان شاهد نوسانات زیادی در بازارهای سراسر جهان هستیم. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، بازارهای نفت در جریان معاملات روز سه‌شنبه خود کاهشی بودند، چرا که همچنان شاهد نوسانات زیادی در بازارهای سراسر جهان هستیم. 

تجزیه و تحلیل تکنیکال «نفت خام وست تگزاس اینترمدیت» (WTI)

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در جریان معاملات روز سه‌شنبه افت کرد، زیرا همچنان شاهد عوامل و اخبار منفی زیادی هستیم که بر این بازار اثر‌گذار هستند. در حال حاضر و در این مرحله، نبرد بزرگی در جریان است و ما تلاش می‌کنیم که بفهمیم آیا باید روی فاکتور کاهش رشد جهانی متمرکز شویم، که آشکارا بر روند نزولی نفت خام اثر‌گذار است. یا اینکه در سوی دیگر تمرکزمان بر کاهش تولید 2 میلیون بشکه‌ای نفت اوپک پلاس باشد که کماکان یکی از مهم‌ترین و پر سرو صداترین موضوعات بازار نفت است. با توجه به اثرات دراز مدت این تصمیم، بهتر است آن را در گوشه‌ای از ذهن خود نگاهدارید، چرا که بر اتفاقات آتی اثر‌گذار خواهد بود. در کل چنین به نظر می‌رسد که در حال حاضر فروشندگان بر بازار نفت تسلط دارند.

نفت خام

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت
بازارهای برنت بسیار مشابه نفت خام وست تگزاس آمریکا به نظر می‌رسند. زیرا اکنون به نظر می‌رسد که سطح 80 دلار قیمت نفت برنت را تهدید می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، به احتمال زیاد سطح 80 دلار منطقه‌ای خواهد بود که خریداران مجدداً وارد می‌شوند و سعی می‌کنند سرعت بازار را بالا ببرند. واضح است که تصمیم اوپک مبنی بر کاهش تولید 2 میلیون بشکه‌ای نفت در روز نتوانسته است کمک چندانی به بازار کرده و سوالات زیادی را هم به وجود آورده است. سوالاتی حول این موضوع که آیا باید بر اقتصاد تمرکز داشته باشیم یا خیر. 

در این مرحله، زیاد تعجب‌آور نیست که ببینیم این بازار دوباره پایین‌ترین سطح را آزمایش می‌کند، اما سطح 80 دلار تقریباً به طور قطع باعث نوعی جهش کوتاه‌مدت می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع، من فکر می‌کنم مقادیر بالاتر از «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (EMA 50)، سقف کوتاه مدت شما در این بازار پر نوسان خواهد بود.

نمودار نفت

نویسنده: گروه تولید محتوا
چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت 12:40
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین