خبر

آیا طلا در سال 2023 صعودی می‌شود؟

آیا طلا در سال 2023 صعودی می‌شود؟

 الگوی موج الیوت، آمارهای COT و بازده ایالات متحده را برای رسیدن به یک تحلیل دقیق در اینجا آورده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس استریت»، گزارش‌های هفتگی COT برای طلا بسیار مهم است، زیرا توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران و با رویکرد طولانی مدت دنبال می‌شود. 

با نگاهی به بازار، می‌توانیم ببینیم که معامله‌گران کماکان در شرایط فروش هستند، و البته شرایط آنها با سال‌های 2013، 2015 و 2018 کاملا مشابه است. توجه کنید که سطوح شدید فروش منجر به برگشت و افزایش قیمت می‌شود. که در حال حاضر نیز می‌تواند بسیار جالب باشد، به خصوص زمانی که موج‌های الیوت را در نظر داشته باشیم که 5 موج نزولی را نشان داده، و اکنون در مراحل پایانی است. در واقع، یک مثلث مورب با حمایت خوب در کانال 1600 تا 1610 وجود دارد.

نمودار طلا

در عین حال ما باید به میزان بازدهی اوراق آمریکا هم توجه داشته باشیم، که هنوز در حال افزایش بوده و کماکان قیمت طلا را کاهش می‌دهد. در اینجا باید از خود بپرسیم که در پروسه بازیابی طلا، چه چیزی می‌تواند باعث یک نقطه عطف شود؟ جواب ساده است، در صورتی که فدرال رزرو در سیاست‌های تهاجمی پولی خود (افزایش نرخ بهره به منظور کاهش مقدار تورم) صرف نظر کند. و این در صورتی اتفاق می‌افتد که یا در مهار تورم موفق شوند و یا اینکه وضعیت مشاغل بدتر شود. در این صورت شاهد این خواهیم بود که فدرال رزرو میزان افزایش نرخ بهره خود را تعدیل کند. 

از دیدگاه موج الیوت، ما شاهد این هستیم که بازدهی 10 ساله آمریکا در مراحل نهایی تکانه خود قرار دارد. بنابراین کاهش سرعت روند صعودی تعجب آور نخواهد بود، زیرا می‌دانیم که پس از هر پنج موج، بازار حداقل یک اصلاح سه موجی ایجاد می‌کند.

نمودار طلا دلار

طلا در سال آینده کاهش می‌یابد یا بالاتر می‌رود؟ هنوز خیلی زود است که بگوییم، اما تاکنون پیشرفت خوبی در اینجا داشته‌ایم که دنبال کردن آن از منظر روزانه نیز جالب خواهد بود. اگر به بازارهای طلا، نقره یا دلار علاقه دارید، حتماً ما را دبنال کنید، چرا که به‌روزرسانی‌های موج الیوت را به صورت روزانه ارائه می‌کنیم.

نویسنده: گروه تولید محتوا
دوشنبه 25 مهر 1401 ساعت 13:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین