خبر

نقره کماکان در کانال نزولی

نقره کماکان در کانال نزولی

بازارهای نقره در جلسه معاملاتی روز جمعه به شدت کاهشی بودند، زیرا همچنان شاهد افزایش قدرت دلار آمریکا هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، بازارهای نقره در جلسه معاملاتی روز جمعه به شدت کاهشی بودند، زیرا همچنان شاهد افزایش قدرت دلار آمریکا هستیم.
تحلیل تکنیکال بازار نقره
نقره در طول جلسه جمعه همچنان به کاهش خود ادامه داد زیرا همچنان شاهد نوسانات زیادی در این بازار و البته قدرت زیاد دلار آمریکا هستیم. دلار آمریکا همبستگی منفی با بازار نقره دارد. این موضوع در رابطه با نرخ بهره هم صادق است، به طوری که هر بار فدرال رزرو نرخ بهره را بالا می برد بازارهای طلا و نقره کاملا دگرگون می‌شوند. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که بازار نقره و فلزات صنعتی چیزی بیش از یک فلز گرانبها است، بنابراین باید بسیار محتاط باشید، زیرا نوسانات و عوامل زیادی وجود دارد که بر قیمت‌ها اثر می‌گذارند.

نقره

با توجه به نمودار زیر، سطح 18 دلار یک سطح حمایتی اصلی است و بنابراین باید به آن توجه زیادی داشت. حرکت به زیر سطح 18 ، باعث می‌شود که راه برای سطوح نزولی بعدی در 15 دلار هموار شود. که در این صورت سطح بعدی مورد بررسی، کانال 12 دلار خواهد بود. 

در هر صورت، رالی‌های کوتاه مدت و محو شدن آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد. این رالی ها در نقاطی مشاهده می شود که میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA50) نزدیک به 19.45 دلار است. همان طور که قبلا هم گفته شده است، در صورت عبور از سطح 20 دلار، می‌توانیم به سمت میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA200) حرکت کنیم. باید پذیرفت که چنین احتمالی به راحتی محقق نمی‌شود، اما ایده‌ای است که باید آن را در نظر گرفت و به آن توجه نمود. مگر اینکه شرایط پیش رو در نتیجه عوامل جدید تغییر کند.

با توجه به اینکه فدرال رزرو کماکان بر سیاست پولی تهاجمی خود اصرار دارد و آن را دنبال می‌کند (افزایش مستمر نرخ بهره به جهت مقابله با تورم). کاملا منطقی است که در بلندمدت شاهد کاهش ارزش هر چیزی باشیم که با دلار آمریکا اندازه‌گیری می‌شود. نقره هم از این عامل مستثنی نیست، مخصوصا که تقاضای صنعتی برای این فلز گرانبها نیز کاهش یافته است.

نمودار نقره

نویسنده: گروه تولید محتوا
یکشنبه 24 مهر 1401 ساعت 14:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین